090809 Värme-städning-bad

090809 Söndag                                                                                                                                    

Tjena på er!
Hoppas att allt är bra med er kära läsare?!
Här är det varmt varmt ja, och lite varmt med ;)

Dagen började med att Cassandra vaknade vid 8.00 så jag bytte blöja på henne och så lade vi oss och mös lite i våran säng, eller det blev inte så mycket mys för Cassandra var så pigg så hon flög på pappa för hon tyckte nog att alla skulle vara vakna med henne =)

När gubben vaknat till så gjorde han sig iordning för att gå ut och göra ladugården så jag och Cassandra fortsatte busa i sängen en stund innan vi klev upp.
Lagom när vi klivit upp så ropar Martin från sitt rum "Mamma, mamma!"
Så jag gick in till rummet och frågade honom om han ville gå upp med oss men då sa han bara "Mamma? Mamma?....Tutte? Tutte?!"
Så jag letade upp hans "tutte" (nappen alltså) och så gav jag den till honom och då ville han ta med sig sin kudde med så jag bar med mig honom och kudden, bara det att han somnade i min famn så fort jag tog upp honom så jag bäddade ner honom i min sänghalva så han somnade om och sov ca 30min till innan han kom upp till oss.

När Martin stigit upp för dagen så åt vi frukost tillsammans jag och barnen sen såg vi lite på tv och latade oss en stund.
Efter ca 1h så kom gubben in igen och latade med oss en stund.
Sedan försökte jag tvinga med gubben ut men han ville inte =/
Fick tjata på honom ca 2h innan han kom ut till oss, ja han hade fastnat i tv och datorn....

När han väl kom ut så gick han och hämtade gräsklipparen och klippte gräset och efter det så städade vi trädgården och slängde all bråte som fanns överallt och det tog sin lilla stund om man säger så...
Sen ville Martin bada så han hoppade i poolen med pappa och dom hade så skoj! =)

Cassandra har varit jätte duktig idag och krypit en massa, känns bra att hon äntligen lärt sig det!
Så nu tar hon sig dit hon vill, när hon vill.

Senare gick vi in och tittade på en film så vi inte skulle få solsting i värmen för solen lyser på som bara attan!
Har inte ens ett enda träd att få skugga ifrån så här är det bara sol, men det är skönt det med ibland, men det kan också bli för mycket.

Efter filmen så lagade vi mat, barnen och gubben åt spaghetti och köttfärsås och jag åt kycklingsallad, är mycket godare att äta sallad när det är så här varmt för man blir inte ett dugg sugen på mat!

Nu ska jag snart ta med mig barnen ut en sväng och se om dom vill bada lite, sen blir det lite lugnt och så får dom sova, dom är väldigt trötta idag båda två så det blir nog inga problem att lägga dom ikväll.

Ha en kanonkväll nu på er!
SoFiA

Kommentarer
Postat av: Designed By Hang

Så skönt med sol.



Hoppas du har en trevlig kväll :)

2009-08-09 @ 18:52:04
URL: http://designedbyhang.blogg.se/
Postat av: Jennie - mamma till Oliver

Ja det tar ju den tiden det tar, max 3 dagar skulle jag vilja säga. Men nu får Oliver tänder och vaknar och vill upp på kvällarna så nu har jag väl lite mindre tid, men jag får pilla lite smått med en design så fort jag hinner :)



Skicka ett mejl när du har tänkt ut hur du vill ha osv ;)

2009-08-09 @ 23:02:46
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Thess

lät som en bra dag :) Har ni massa kor eller nåt? Läste ladugård....



Mmm, varm mat är man väl inte så där jättesugen på för det mesta i detta varma väder men köttfärsås och spagetti är mums ;)



Hoppas ni får en bra start på veckan. Kram o godnatt

2009-08-09 @ 23:31:19
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Daniel

JA nu ska ni hoppa i badet!!!

2009-08-10 @ 08:00:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jennie - mamma till Oliver

Jag har pysslat lite nu och ett litet resultat kan du se på http://halilaulu.blogg.se

Du får säga vad du tycker och vad du vill ändra på..

2009-08-10 @ 12:20:42
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: emma

hoppas ni har en fin måndag nu (:

2009-08-10 @ 13:08:30
URL: http://metrobloggen.se/Obscene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0