090812 Åska-blixtnedslag och en bra kväll!

090812 Onsdag

Som jag skrev förut idag så slog blixten ner här precis utanför fönstret!
Det var så att jag satt i soffan med datorn i knät med ryggen mot fönstret, det var knäpptyst i huset och barnen sov...
Plötsligt smäller det till som om någon kastar en bomb utanför och det blinkar blått i hela rummet!
Jag blir livrädd och fullkomligt flyger ur soffan!
Blixten slog ner i elstationen eller vad det heter som är precis utanför huset, Läskigt!
Barnen vaknade iallafall inte och fortsatte sova som tur var.
Direkt blev det strömmavbrott och det varade i tre lååånga timmar...

När barnen vaknat så fick dom lite att äta, det fick bli jordgubbskräm och macka för jag kunde inte laga mat eller värma nånting!
Efter att dom ätit så lekte vi en stund med deras leksaker men dom blev snabbt uttråkade...
Det spöregnade även ute men barnen ville ut!
Så på med regnkläder på Martin, ner med Cassandra i vagnen och över med regnskyddet sen bar det av ut i regnet!
Vi gick ut och hämtade posten och sedan blev det en massa bus ute! =)
Man blev ganska så blöt vill jag lova ;)


Senare så kom gubben min hem och då åkte vi till Jacob och Jasmine.
Vi började med att mötas vid en pizzeria för vi var hungriga så vi åt pizza ihop, Mumsigt!
Sen blev det massa bus med barnen och Jacob och Martin busade som galningar som vanligt hihi dom är så söta =p

Sen åkte vi hem runt 20.00 och när vi kom hem så fick barnen mat och sedan lade jag Cassandra och hon somnade nästan direkt.
Martin är fortfarande vaken men han somnar nog snart ;)

Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit, hade blivit jätterädd om åskan slagit ner så nära, vilken tur ni hade!

Hoppas ni inte hade alltför mycket dyrt kötto så i frysen som gick åt skogen nu då....så trist det där.



Ta hand om er. Kram

2009-08-13 @ 04:57:12
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0