Någon som fyller år snart? =)

090824 Måndag

Hej på er!
Idag skiner solen och det kommer nog bli en väldig värme ute!
Morgonen har bestått av de vanliga morgonsysslorna så som blöjbyten, städning, påklädning och frukost.
Efter frukosten gick vi ut en sväng och lekte men det var väldigt blött i gräset då på morgonen så Cassandra blev alldeles dyngsur av att krypa omkring på gräset.

Efter att vi hade varit ute en ganska så lång stund så gick vi in för att mysa lite <3
När vi hade varit inne en liten stund så ringde gubben min och frågade om vi ville komma upp och hålla dom sällskap under fikat så självklart ville vi det!
Så jag klädde barnen och sedan fick jag lasta ur barnvagnen ur bilen eftersom att den stod där, den är tung! =p
Sedan så begav vi oss upp till gubbarna...

När vi kom upp till dom så försvann Martin iväg på en liten upptäcktsfärd som han brukar göra och jag satt med Cassandra i knät och lyssnade på när gubbarna pratade om allt, fast Cassandra ville inte sitta stilla för hon var så busig så tillslut fick hon krypa omkring i gräset och ja, det tyckte hon var roligt för hon kröp iväg mycket längre än vad hon brukar göra =)

Sedan gick vi hem och väl hemma så satt vi ute en stund innan vi gick in.
När vi kom in så blev det lite blöjbyten och mellis till barnen och sedan satte vi oss på golvet och sjöng lite eller massor faktiskt och det tyckte barnen var jättekul! <3
Sedan satte vi oss i soffan och läste böcker och då blev Cassandra så trött så hon ville sova så jag bäddade ner henne i sängen och hon somnade med en gång.
Martin ligger inne i våran säng och myser så det återstår att se om han somnar snart ;)


Igår hände det inte så mycket, gubben jobbade så jag och barnen satt ute väldigt mycket och lekte och så tog jag en massa kort på barnen som jag lägger upp lite senare om jag har tid..
Känns inte som jag hinner med bloggen så mycket längre så därför är det lite dåligt med inlägg men jag uppdaterar så mycket jag orkar och hinner som sagt!

Imorgon är det dags för Martin att åka till DAGIS igen och han kommer att bli så glad över att få komma dit igen efter en lååång helg!
Han hade ledigt idag, eller ja alla barnen hade ledigt för personalen skulle göra nånting..
Denna vecka kommer Martin få vara själv där hela tiden så gubben kommer alltså få åka hem och jobba medans Martin är där, men imorgon skulle han vara med eftersom att Martin fick sådan "långhelg" från dagis så tyckte dom att det var bättre att gubben var med imorgon fast han kommer ändå att få hålla sig undan hehe...

På Torsdag så är det någon i familjen som fyller år....hmm, vem kan det vara?...måste tänka....jo det är MARTIN! som blir 2år!!
Guuu vad tiden går fort när man har roligt ;)
Dom som vill får självklart komma på torsdag men ni som inte kan är välkomna på lördag!

Här kommer Martins önskelista i repris:

Tramptraktor

Böcker

Traktorer

Bilar

Duplo

Målarblock och kritor

Väska att ha sina saker i till dagis

Mössa/vantar/sockar till vintern

Kläder strl: 86

Strumpor

Örngott/påslakan

Cd-skivor med sagomusik

Nalle puh-familjen i gosedjur (han har tiger och älskar den!)

Ja, han vill nog ha det mesta ;)


Livets Diamanter


Kommentarer
Postat av: jasmine

hoppas ni haft en bra dag:)

självklart komer vi o firar martin:) ses på torsdag..

blir de mkt folk som kommer?

pussis

2009-08-24 @ 13:05:54
URL: http://peeweejasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0