Vanlig dag

090825 Tisdag

Igår så var gubben väldigt förkyld och Martin var ganska snorig och hostade så vi visste inte riktigt om han kunde gå till dagis idag så vi ringde dit och frågade för att se vad dom tyckte och det var inga som helst problem att han kom dit med förkylning  för de flesta barnen var förkylda nu.

Kl:7.00 idag så var Cassandra väldigt pigg så då fick jag hämta in henne till oss.
Vi skulle ändå upp skapligt eftersom att Martin skulle fixas innan det var dags för dagis så det var bara bra att hon väckte oss ;)
Martin skulle vara där 9.00 så vi behövde inte stressa eller nånting som tur var.

När jag vaknade imorse så kände jag att det var min tur att bli förkyld så här sitter man med rinnande näsa och halsont, inge vidare men det ger nog med sig snart ska ni se!
Även Cassandra var snorig idag, hon har inte haft någon vidare aptit idag och ja, som ni vet så brukar hon äta för 10pers så det känns lite lustigt att hon av alla inte vill äta men hon har fått i sig välling och nyponsoppa som tur är och så slank det ner en liten macka förut.

Jag måste erkänna att det är lite smått jobbigt att inte kunna lägga sig att sova eller slänga sig i soffan och hoppas på att man blir frisk igen utan istället fortsätter vardagen som vanligt, upp och mata Cassandra tiiidigt på morgonen, byta blöjor, klä barnen, bada dom, fixa mat massa gånger, ut och leka, sitta inne och leka, städa osv osv.... en vanlig människa kan iallafall ta ledigt från jobbet någon dag för att vila upp sig och bli frisk men yrket mamma fortsätter som vilken dag som helst, ibland önskar jag att jag bara kunde lägga mig och sova eller att någon klev in genom dörren och sa: "Gå och lägg dig, jag tar över i några timmar!"


Nu ska jag ta med mina gnälliga barn ut, dom börjar bli lite uttråkade här inne nu..
Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0