10:e December

Hej på er!

Denna dag började med att vi fixade barnen och körde dom till dagis,
väl på dagis så gick Cassandra direkt till sin inskolningsfröken och när hon lyfte upp Cassandra så vinkade Cassandra till oss och gav oss ett sött léende, så man kan säga att hon trivs riktigt bra på dagis nu!

När vi kom hem så slängde jag mig i sängen en liten stund, hade sovt lite dåligt under natten eftersom Martin har vaknat och haft hosta så jag fick tillslut hämta in honom till oss och du slutade han hosta så det är nånting i barnens rum som inte är som det ska men kan inte komma på vad!!

När jag hade kvicknat till lite så började jag städa och när jag skulle dammsuga köket så ser jag nått grått som ligger på golvet och när jag tittar lite närmare vad ligger då på köksgolvet?......EN DÖD MUS!! Fy fan så äckligt! Vägrade att ta i den så jag ringde till gubben och sa att han fick ta hand om den och då sa han "Ta en stekspade och plocka upp den med så kan du slänga ut den"
Va fan En stekspade!?`
Nej aldrig!
Så jag sa "Då får vi fan slänga stekspaden sen!"
Gubben sa "Varför då? Det är väl bara att diska den?"
Det hela slutade med att gubben kom hem och slängde undan musen....ja, utan stekspade =p

Sen frågade han om jag kunde följa med ut och jobba lite för alla arbetare hade svikit idag så det var bara gubben och chefen så det var klart jag följde med och hjälpte till ;)
Var lite kallt och blött för det regnade men det gick det med, fick ganska mycket gjort tycker jag.
Nu ska vi snart hämta hem busungarna♥

Ha det fint!
//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: lussan

asså visst jag e inte känslig för döda möss o så.... men en stekspade hade inte jag använt heller o hade jag gjort det hade jag som du slängt den jag med.... så de va la en lite knasig ide av din gubbe :P du kunde dock tatt den med en påse runt handen kanske o slängt ut den :P ah tur han komm o rädda dig o att du hade kul på jobbet trots att de va kallt....



även skitbra att cassie trivs på dagis ju :D



puss o kram

2009-12-11 @ 07:51:06
URL: http://pieps.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag läste upp åt Daniel vad du hade skrivit om musen och stekspaden. Då sa han: då får hon väl slänga ut gubben då:D. I och med att det var han som slängde ut den och rörde vid den. Annars kan man ta en papperstuss och ta den med, säger han och att han håller med Bamse.

Jag själv förstår dig helt och hållet. Jag tror det e bara vi tjejer som e smarta.

2009-12-11 @ 12:01:47
URL: http://saraskrickerum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0