17:e December inlägg 3

Fäääääärdigt!

Nu har jag varit ute i ovädret och hämtat ved, och jag säger bara: Fy fan, aldrig mer!

För det första så gick inte ytterdörren att öppna för hela huset var igen snöat, så min första tanke var "Hur gör jag nu då när jag inte ens kommer utanför dörren?!"

Jag lyckades trots allt ta mig ut....
Väl ute börjar jag dra mig fram i snön, den gick en bit över knäna.
Höll på att halka bredvid bilen...

Tänkte gena över gräsmattan men efter tre steg vänder jag om och tar en annan väg, gick inte att ta sig fram.
Kommer upp på ladugårdsplanen, där är det iallafall plogat, tack gode gud för det!
Haaaaaaalkar med mina jävla gummistövlar!
Har inga andra skor som är mer lämpade för vintern så det fick bli gummistövlar med ett par tjocka sockar.

När jag kommer bakom ladugården så börjar det snöa sådant att jag inte ser vart jag går!
Fick helt enkelt gissa mig fram.
Det slutar med att jag hittar till vedhögen och plockar hela vedbaljan full av ved men när jag ska gå därifrån så vänder jag mig ganska snabbt och slår huvudet i en planka så jag höll på att däcka, men det gick bra ändå, såg svart en stund men sen kunde jag fortsätta min färd hem :)

Kan säga att det var tungt att bära vedbaljan, fyllde den helt så jag ska slippa gå ut imorgon på morgonen om inte gubben kan ta sig hem ikväll, blir lite krånglikt att dra med barnen ut på morgonen och hämta ved när man är själv.

När jag stall ner vedbaljan här hemma när jag lyckades komma in så kunde jag inte styra min höger arm haha, skit skumt!
Men det jag bar var väl på tok för tungt för lilla mig så det var nog därför det blev så, nu börjar den bli bättre men kan inte styra den helt än =p

Hoppas ni har haft en mer lyckad dag än mig ;)
//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra att du bloggar mkt, de gllar vii :D fortsätt så :D pusss

2009-12-17 @ 16:14:27
URL: http://mammaiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0