18:e December

Igår kväll hade jag och Martin lite myspys framför tv:n när Cassandra låg och sov.
Vi mös ner oss med täcke och kuddar framför tv:n♥
Efter ca 1h så började Martin undra vart pappa var och varför han inte kom hem.

Runt 21.30 så var grannen igång och plogade snö här utanför huset och då trodde Martin att det var pappa som körde traktorn så han skrek efter pappa och grät som en tok stackarn!
Efter en stund fick jag honom lugn och talade om för honom att pappa kommer hem imorgon och att vi skulle borsta tänderna för att sedan sova så vi gick och borstade tänderna, eller ja Martin borstade mina tänder och han tyckte det var super kul! :)

Sen gosade vi ner oss i sängen och busade lite och sen låg vi och sjöng lite innan vi somnade.
När klockan var 23.30 så somnade Martin som en stock♥

Jag hade dock supersvårt att somna, eftersom att jag var jätte täppt i näsan av förkylningen så kunde jag inte andas ordentligt och all nässpray var slut!
Jag somnade ca 3.15 men jag vaknade ungefär en gång i kvarten av att det var så svårt att andas så det var en hemsk natt!

Cassandra vaknade vid 6.00 imorse och ville inte sova mer så vi steg upp och Cassandra fick frukost och sen såg vi på barnprogram.
Klockan 9.00 vaknade Martin och kom och mös med oss.

Annars idag har vi bara haft myspys.
Vi har sett Ice age TRE GÅNGER!! (På raken).
Ja, Martin var lite slö idag på förmiddagen om man säger så :p
Men jag tyckte att han skulle få ligga där och piggna till lite så han orkade med att busa i snön.

Sen kom Tommy Göransson hit och lämnade lite lunch åt mig och barnen eftersom att det mesta var slut hemma och gubben skulle komma hem senare ikväll så jag kunde ju inte handla själv, han hjälpte mig även att hämta ved eftersom att det skulle bli lite svårt med båda barnen, Tack så jätte mycket för all hjälp!

Sen när Tommy hade åkt så stannade jag och barnen kvar ute och lekte i snön, vi drog även fram snowracern som båda barnen satt på, Martin var så snäll och satt och höll i sin lillasyster hela tiden så jag fick springa omkring som en galning medans dom skrattade för fullt, det var dagens motion det ;)

Ha en fortsatt bra dag!
//Livets Diamanter


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Haha, Martin tröttnar aldrig på ice age va? :).

2009-12-20 @ 20:30:49
URL: http://neaklasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0