21:a December

Snart är det Julaftoooon!

Denna vecka går barnen på dagis idag och imorgon (måndag och tisdag) sen är det jul för dom :)
På onsdag ska vi ha det bra hela familjen och förhoppningsvis är gubben ledig då så att vi kan ta oss till affären och inhandla lite saker inför jul och nyår.

Helgen har varit jättelugn och skön!
Gubben kom hem i fredags kväll runt 18-tiden.
Ja, han ringde 14.45 och sa "Jag kommer om ungefär 1h"
Vad bra tänkte jag!

Det visade sig att 1h blev nästan 3h så man hann ju bli lite smått orolig under den tiden för jag hade inga pengar på mobilen så jag kunde ringa och höra med honom varför han blev så sen och han hade ju inte en tanke på att ringa och säga att det inte blev 1h utan nästan 3h....hmm!

På lördagen så hade vi det jättemysigt, vi latade lite på förmiddagen sedan åkte vi till Gamleby och handlade och sen åkte vi hem och lekte lite i snön, barnen åkte snowracer och dom tycker det är jättekul!
Eller, Cassandra tycker att det är jättekul när jag springer med snowracern så att det går fort så då sitter hon och ler jättestort men Martin ropar "Nej mamma! Mamma neeej! sluta då mamma!" haha vad har hänt med mina barn? Nu mera är det ombytta roller mellan dom!
Martin brukar alltid vara den"tuffa" men nu är det Cassandra som är det haha så det är lite kul :)

När vi hade varit ute i snön ett tag så gick vi in och tinade upp en liten stund, sen gick gubben ut för att hjälpa sin chef att fixa iordning verkstaden eftersom att det skulle bli taklagsfest på kvällen.
Jag och barnen passade på att baka pepparkakor tillsammans när gubben var ute.

Vi hade det jättemysigt men jag kommer inte att baka pepparkakor eller nånting annat som behöver kavlas ut försen jag har en brödkavel!!
Jag fick använda mig av en Pet-flaska fylld med vatten för att kavla ut degen och det resulterade i en alldeles för tjock deg för den gick verkligen inte kavla ut mer än vad jag gjorde...

Vi gjorde iallafall lite pepparkakor men det var svårt...
Cassandra försökte helatiden äta upp degen så jag fick försöka hålla bort hennes händer samtidigt som jag skulle hålla koll på Martin som gärna ville sätta formarna tvärsöver de redan färdiga pepparkakorna så ja, det gick väl inte allt för bra för oss men vi fick en mysig stund tillsammans och det är väl det som betyder mest♥

När gubben kom in så var det redan mörkt ute.
Vi satt nog och slöade en stund innan vi började laga mat, efter maten var Cassandra supertrött och det var läggdags för henne så jag bäddade ner henne och hon somnade med en gång.
Efter en stund började jag fixa mig inför kvällen och när jag var klar så fixade gubben sig och så klädde vi Martin och sen begav vi oss upp mot verkstaden.

Cassandra låg hemma och sov, det hade känts lite elakt att lägga henne i vagnen så att hon fick sova uppe bland allt folk så hon fick ligga hemma i värmen i sin egen säng och sova och vi var ju bara några meter längre bort så jag gick hem och tittade till henne med jämna mellanrum och hon vaknade inte en enda gång och hon vaknar Aldrig när hon väl somnat för natten och hon är riktigt svårväckt :)

Det var en trevlig taklagsfest och vi som hjälpt till med bygget inledde kvällen med lite skumpa och skålade innan resten av folket kom, sen blev det öl och rundpingis och massa prat, det var skönt att dom eldade i pannan i verkstaden för annars hade det vart kallt!
Så det var skönt med lite värme där inne.
Martin trivdes kanon under kvällen och sprang runt med ett pingis racket och spelade med alla andra :)

Vi kom hem skapligt på kvällen, tror vi var hemma strax efter 23.00 för vid 23.30 låg jag i sängen och skulle sova, gubben satt uppe en stund och lekte med datorn.


På söndagen fick vi sovmorgon till 9.00, snälla barn vi har! :)
Sen gick vi upp och åt frukost och Martin sprang och rostade mackor och hämtade dom åt oss så vi fick käka på ordentligt kan jag lova ;)
Sen gav jag som förslag att vi skulle baka julgodis hela familjen och det gjorde vi men innan vi ens hann att börja så ville gubben gå ut och greja för han ville inte baka julgodis så jag blev lite sur på honom för jag ville att vi skulle ha lite julmys hela familjen så han stannade motvilligt kvar...

Efter att vi hade bakat så gick vi ut och lekte och hämtade ved, men fy vad kallt det var brr!
Hoppas att ni har haft en bra helg!

//Livets Diamanter


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hoppas verkligen att du har rätt =/ pusss

2009-12-21 @ 19:30:06
URL: http://mammaiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0