17:e December

Min första tanke när jag vaknar och tittar ut genom fönstret "Neeeeej!"

Morgonen bestod av en snöstorm skulle man nog kunna säga.
Gubben fick gå ut med en gång och starta traktorn och ploga fram våran bil så vi kunde köra barnen på dagis.

Men.....när han skulle gå ut genom dörren så var dörren gaaaanska så svår att få upp.
Varför? Jo det hade kommit massor av snö och då menar jag massor! Plus att det blåste så mycket att snön hade lagt sig som en stor snöhög framför huset.

Iallafall så kom vi iväg till dagis med barnen och dom tyckte det var lite knasigt med all snö som for ner från himlen och all blåst.

När vi kom hem så gick jag och gosade ner mig i sängen, mår inge bra idag heller.
Är förkyld fortfarande plus att jag blivit lite magsjuk tror jag hmm, tur var det här ja!
Hade lite svårt att äta igår eftersom att jag mådde så dåligt men så hittade jag till min stora lycka ett paket nyponsoppa i kylskåpet som jag kunde värma på.

Jag värmde på min nyponsoppa och bad gubben smaka på den så att den inte var dålig eftersom att den hade stått öppnad i två veckor i kylskåpet och på paketet stod det att den skulle klara sig 4-5 dagar när den var öppnad hehe...
Är man sjuk så tager man vad man haver ;)
Iallafall så har jag fått mitt svar idag....
Nyponsoppan var nog dålig!
Lite smått magsjuk om man säger så, bläää!


Blir ju själv fram till 16.00 så jag ska lata mig och sova lite och hoppas på att bli frisk.
Sen ska man hämta barnen på dagis och så blir det nog full rulle här ikväll eftersom att gubben min är på begravning i Nynäshamn.

Eller ja, han är påväg dit...
Han ringde för ca 1h sedan och talade om att dom satt fast i Söderköping, antagligen pågrund av vädret..
Tycker det var helt fel dag att ge sig ut på vägarna!
Visst en begravning är jätte viktig Men inte så viktig att man är beredd att sätta sitt eget liv på spel för att ta sig dit för det är väldigt långt att åka i detta snöoväder så jag hoppas att att allt går väl!
*Orolig*

Hoppas att ni har en bra dag i snöovädret!

Vi har -7grader här och snön öser ner.
//Livets Diamanter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0