090702 Getingstick och Åska

090702 Torsdag

Idag har vi mest suttit i solen/värmen och lekt en massa, Martin och Cassandra har suttit i sandlådan väldigt mycket och haft kul.
Men efter att Cassandra försökt att ta alla Martins leksaker i sandlådan så blev han lite sur så han tog en leksak i taget, kramade den och lade den i poolen som var full av vatten och så gjorde han med nästan alla saker, dom sakerna som inte hon fick leka med ;)
Dom är lite knasiga mina busungar!

Efter en stund när Martin sprungit runt på gräsmattan så skrek han till -AJ!
Sen kom han springandes till mig och grät och sa: Aj och pekade på foten, jag försökte titta vad det var som var "aj" men då sprang han iväg men han hade så ont att han kom tillbaka och upprepade: aj aj aj....
Då satte jag honom i mitt knä och tittade under hans högra fot och där satt en gadd i ett bett...
Jag tog bort gadden men det var lite svårt eftersom att han hade ont och inte ville att jag skulle ta under foten men det gick bra till sist.
Bettet blev större, som ett streck blev det ungefär efter en stund och svullet var det men han hade bara ont när han gick.
Efter en stund fick han ett plåster och då var ju allt jätte bra =)
Sen somnade han efter ungefär 30min så jag smög in till honom gång på gång för att titta på foten så det inte blev värre eller att han skulle få en alergisk reaktion men det blev inte värre som tur var och nu är allt bra och han har bara lite ont när han går.

Jag hade "gå/stå-övningar" med Cassandra ute på gräsmattan när Martin sov och det tyckte hon var så kul att hon gapskrattade hela tiden! =)

Annars har vi inte gjort så mycket mer idag än att suttit o tittat på blixtrar när det åskade plus att Martin hoppade i poolen igen och badade! =)
Sen har vi suttit inne och tittat på tv och läst lite bok med Martin.
Nu vill jag sova snart men det lär väl dröja en stund till =p

Ha det fint!
SoFiA

Kommentarer
Postat av: malin

hehe okejokej :)

fi för getingar.

2009-07-02 @ 23:37:31
URL: http://majok.webblogg.se/
Postat av: Sassa

Hej , ska vi adda varandra på blogglovin?

Älskar mamma bloggar.

2009-07-03 @ 15:05:37
URL: http://sandram.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Haha, ja så fort de små liven får sina plåster verkar allting vara kolugnt igen. ;)

Känner igen det från systersonen! :p

2009-07-03 @ 15:43:01
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0