090703--090704

090703 Fredag

Igår (fredag) så hade vi Tommy från Överum här på besök en stund det var trevligt, han och gubben min hade varit iväg och grejjat på förmiddagen så när dom kom hem hade dom med sig god frukost! Mums!
Blev en rejäl frukost så jag blev inte hungrig igen försen på kvällen.
Efter frukosten så satt vi ute i trädgårdsmöbeln en stund och Cassandra blev trött så jag lade henne sen efter en stund så gick jag och duschade medans gubbarna satt och pratade och grejade med datorn.
När jag hade duschat en stund så hörde jag att det åskade, har åskat tre dagar i rad denna vecka!
Jag ropade till gubben att stänga av datorn och det hade han redan gjort, duktigt ;)
Sen klädde jag på mig och fixade barnen, packade barnens grejer i väskan sen körde vi hem Tommy till Överum sen åkte vi ut en sväng till Björnsholm och hälsade på svärfar och gänget, mycket trevligt! Träffar tyvärr inte dom så ofta så det är lite synd! Men det var jätte trevligt att vara där och Martin var lite blyg för farfar i början men blygheten gav med sig tillslut =)
Vi åt glass och jordgubbar med Mumsigt!
Jag kan ju tala om att Martin ääääälskade det!
Cassandra gillade med jordgubbar förutom att hon spydde upp dom på mig när vi satt ute sen :p
Ja just det vi var ju ute en sväng med, Martin och farfar studdsade studdsmatta det var lite lite läskigt men kul samtidigt tyckte Martin! Mest var det nog farfar som tyckte det var kul ;)
Sen fick Martin bada lite så då passade vi på att övertala gubben min att hoppa i poolen och det gjorde han, men inte näck som jag föreslog!
Martin tyckte om att bada men kallt var det!
Cassandra och jag satt på gräsmattan bredvid och tittade på dom.
Sen när Martin inte ville bada mer så gick han ner på gräsmattan och kastade boll med farfars hund och det var ju superkul! Springa naken och kasta boll med hunden, tänk om gubben min hade gjort det med haha! Nae jag hade nog mest skrattat då =D
Sen började det att regna så vi fick gå in.
Vi stannade i Björnsholm till 17.00-tiden tror jag, sen åkte vi hemmåt men stannade i Överum och handlade godis mm mm och hyrde film till kvällen.

När vi kom hem så lagade vi mat, det blev färskpasta med baconsås, jätte gott!
Sen efter maten så satte vi igång en av filmerna som vi hyrde "I taket lyser stjärnorna" och den var lite seg men grymt gripande så man grät nästan ibland!
Sen somnade Cassandra iallafall för hon var så trött men Martin var vaken till 23.00.
Vi gick och "lade" oss runt 01.00 på natten runt 01.30 så blev vi på bushumör haha! Vi hade jätte kul jag och gubben!
Låg och kittlade varann och pratade massa lustiga saker haha!
Det lät ungefär så här:

Jag--Kan inte jag få gå och hämta en vindruva och stoppa i din navel?
Gubben--Haha, NEJ!
Jag--snälla?
Gubben--neeej
Jag--vet du, jag skulle kunna göra oboý i din navel haha!
gubben--????
Jag--Hahahahaha

Ja.... vi var liiite trötta haha!
Sen busade vi lite till och gubben höll på med massa knasiga saker haha!
Sen sa han...
Gubben: Undrar vad som skulle kunna förstöra stämningen nu?
Jag: hmm....barnen vaknar?

Fem sekunder senare......
Cassandra vaknar haha =p

Jag bad gubben gå upp och mata henne eftersom han var piggast, det gjorde han men jag gick också upp...
Men efter lite mat så somnade hon om =)
Vi höll väl på och knasade oss en stund till innan vi somnade som stockar.
Runt 03.30 på natten så kom Martin in och lade sig hos oss, mysigt!



090704 Lördag

Idag vaknade Cassandra vid 05.00 och var vaken nästan hela tiden från det, fast hon fick välling och jag bäddade om henne men hon kunde bara inte somna om så det blev inte så mycket sömn för min del inatt/morse.
Jag bestämde mig för att ta upp henne och kolla på tv runt 07.30.
08.15 ungefär så gick gubben min upp och så väckte han Martin och fixade frukost till honom, sen bytte jag blöja på Martin.
Sen åkte gubben ut och skulle titta till lite djur några mil härifrån så han tog med sig barnen och så skulle dom hämta upp Tommy i Överum för han ville följa med dom.
Så nu sitter jag här hemma ensammen, får se vad som händer idag...
Gubbens syster är på besök i Björnsholm så det blir väl att träffa henne skulle jag tro, annars vet jag inte alls vad som händer och sker idag men det blir nog en toppendag!

Hoppas ni får en bra dag!

Hahaha man kanske skulle skaffa en sån här godis bh??
Eller vad säger du älskling?
Jag är nog fortfarande trött haha!

Ha en bra dag på er! Bäst jag drar nu innan jag slänger ur mig mer lustiga saker =p

SoFiA

Kommentarer
Postat av: maria

godis bh <3 det finns också godis trosa.

2009-07-04 @ 12:34:23
URL: http://kissmeidiot.blogg.se/
Postat av: Anna

Mysig blogg du har :)

2009-07-04 @ 14:31:24
URL: http://despised.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

haha tycker såna bh e skit coola

2009-07-04 @ 15:16:17
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Jennie & Exxa

Vad roligt att du fastnade för min blogg, sånt värmer verkligen att höra! Är ju så svårt när man inte har en "dagens outfit, modeblogg" :)

2009-07-04 @ 15:18:08
URL: http://www.exxa.se
Postat av: robin

Fin blogg du har :)

2009-07-04 @ 20:40:23
URL: http://gymnarkomanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0