090727 Måndag

090727 Måndag

Hej på er!

Nu ska jag skriva ifatt det jag missade i helgen så ni vet på ett ungefär vad vi har gjort för skoj ;)
Vi börjar med Lördagen då......

Lördag

Lördagen började som vilken lördag som helst, vi vaknade, gick upp och åt frukost, bytte blöjor, klädde barnen osv osv...
Efter ca en timma så började vi bli lite uttråkade och hade inte en aning om vad vi skulle hitta på,
så efter en liten stund sa gubben
- ska vi åka till min mamma och hälsa på?
-ja visst det kan vi göra sa jag...

Så han ringde sin mor och det bestämdes att vi skulle åka dit och stanna över natten.
Efter ca en timmes packning, duschar och sånt så hoppade vi in i bilen för att åka mot Enköping (en bilresa på ca fyra timmar).

När vi var på väg så började Martin fråga efter sin napp.....ja han har ju en "helig napp" som är den enda som han kan tänka sig använda!
Vi ville inte vända så vi bet ihop och sa att vi kollar i Valdermarsvik om det finns såna nappar där men troligen skulle det inte finnas där för dom napparna är sällsynta om man säger så, dom finns nästan ingen stanns och vi har letat efter sånna hur länge som helst!

Väl i Valdermarsvik så sprang jag in för en liten napp jakt i affären...
Inne på affären kommer en kvinna i 30års åldern fram (förlåt om jag gissar fel på åldern!) med sin dotter....
Hon frågade lite försiktigt
-Är det du som är Diamantmamman? bloggaren.....?
-Ja det stämmer, sa jag med ett lite chockat léende...
-Oj, vad häftigt! Va kul! åhhhhh utbraste hon med ett stort léende!

Sedan frågade hon om hon fick ta ett kort av mig och hennes dotter.
Självklart svarade jag (fortfarande i chocktillstånd).
Hon slet fram sin kamera ur väskan och jag satte mig på huk bredvid dottern och log glatt mot kameran =)
Hon tackade så väldigt mycket och var jätte glad.
Jag var nog lite smått i chock hela dagen och fortfarande kanske hehe....
Inte varje dag man blir igenkänd och fotad!

Iallafall så var jag ju på napp jakt....
Jag letade och letade och till sist hittade jag hyllan med barnsaker (har aldrig handlat där innan så hade svårt att hitta) på hyllan fanns massa olika nappar och jag funderade länge på vilken han skulle kunna tänka sig att använda....antagligen ingen av dem som hängde där....MEN så helt plötsligt så såg jag....högst upp på hyllan, längst inn så man knappt såg det.... där hängde dessa nappar som han använder och de som är så enormt svår hittade!
Jippi vad glad jag blev!
Det fanns bara ett problem....jag var på tok för kort för att ens vara i närheten av att nå napparna!!

Som tur var så stod en kille bredvid mig som var väldigt lång så jag frågade snällt
-Ursäkta, skulle du kunna hjälpa mig att ta ner dom där napparna där högst upp, jag når dem inte...
-Ja, självklart sade han och frågade om det var dom napparna och pekade
-Ja, tack så jätte mycket!

Tur att det finns hjälpsamma långa människor ibland! ;)
Efter att jag betalat och så så gick jag ut till bilen.
Där var Sara och Daniel som skulle låna ut sin GPS till oss, snällt! =)
Vi pratade en liten stund och jag berättade glatt om att jag blivit fotad och hittade napparna!!

Sedan begav vi oss mot Enköping!
Resan gick jätte bra men de fyra timmarna känndes som en evighet!
Så när vi väl var framme så var det en stor lättnad =)

Vi blev väl bemötna med kramar och stora léenden och barnens farmor var väldigt glad att se sina barnbarn!
Vi packade ur bilen och sedan pratades det en massa för så blir det ju när man inte träffas så ofta.
På kvällen så åt vi grillat och det var jätte gott, till efterätt fick vi vaniljglass, maränger och jordgubbar Mumsigt :)

Barnen var snälla hela dagen och Cassandra somnade runt 19.00 och det var inga problem att lägga henne så det var jätte skönt!
Martin var ju förstås uppe lite längre som han brukar, han blev badad av farmor i deras badkar och Oj vad kul dom hade det! =)
Martin somnade runt 22.00 på kvällen och det var heller inga problem att lägga honom.

Vi satt uppe en stund till och drack vin och pratade, hade jätte trevligt!
Blev väldigt mycket prat om elektriker och välutrustad... hmm.... ja det är ju självklart bara vi som satt där som fattar detta och kan skratta åt det men det var kul att nämna iallafall ;)
Vi andra gick nog och lade oss runt 00.30 tror jag.
Jag sov på en uppblåsbar madrass medans gubben och Martin delade på varsin längd av soffan.
Jag och gubben min låg och trängdes på hanns längd av soffan en stund bara för att det var så mysigt att ligga och små prata och pussas o kramas <3
Men jag somnade på min madrass iallafall ;)

Söndag: Cassandra vaknade runt 6.20 på morgonen och gubben var snäll och sprang upp och matade henne så hon sedan skulle kunna somna om.
Det dröjde ganska länge innan hon somnade om, nästan en hel timma men hon somnade iallafall, och hon var inte ledsen innan hon somnade utan hon var glad och pratade en massa! <3

 Vid 7.40 så vaknade hon och ville stiga upp för dagen så jag gick upp och hämtade henne och vi låg och mös på madrassen en stund, vid 8.00 så vaknade Martin så han kröp bort till sin far och mös en stund <3

Lite senare kom farmor ner och barnen blev glada, sedan fixade hon iordning frukost till alla.
Efter frukosten så gick vi till en lekpark och lekte, vi hade massa skoj där kan jag lova =)

Senare så åt vi lunsch och strax efter den så åkte vi hemmåt.
Hemresan gick också jätte bra och när vi kom hem så skulle gubben jobba lite så jag och barnen mös ner oss i soffan och det började spöregna och åska ute så det var mysigt!
Efter en stund så kom Jasmine och Jacob till oss för vi hade bjudit över dom på middag.
Vi satt och skrattade åt Martin och hanns knasiga påhitt en lång stund och sedan hörde vi en traktor och då var det gubben min som kom hem ;)

Vi satt och pratade en stund och sedan började vi fixa med maten, det blev pommes och hamburgare med bröd, det var gott!
Under tiden vi åt så såg vi på film och Jasmine och Jacob stannade till ca 20.45.
Så nu lär det dröja innan man träffar Jasmine igen, eftersom att hon ska iväg i 2-3 veckor, Kommer att sakna dig massor!
För vi brukar ses ganska ofta...
Men det tar vi igen sen när du kommer hem ;)

Jag gick och lade mig vid 21.00 ungefär för jag kände mig så dålig, mådde inge bra alls...
Hade en fruktansvärd huvudvärk, mådde illa och kände mig svimmfärdig.
Har nu börjat äta niferex järntabletter som jag åt under mina graviditeter för jag tror att jag har en enorm gärnbrist så vi får se om de hjälper, hoppas det för nu har jag mått dåligt alltför länge!
Annars blir det läkarn men det hoppas jag att jag ska slippa!


Idag har vi inte hunnit med så mycket än, bara hunnit med alla morgon sysslor och mys, hoppas att vädret håller i sig med så vi kan gå ut och busa!
Skulle vilja ta med mig barnen ut i skogen och leta blåbär och svamp men jag tror inte jag orkar bära Cassandra i selen så länge eftersom att jag får så lätt ont i ryggen och hon väger nästan 10kg, plus att jag antagligen kommer att få jaga runt på Martin imellanåt, så får nog ta det när någon kan vara med och hjälpa mig...


Hoppas att ni får en bra dag! 

SoFiA

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter som ni haft det jättebra =)

2009-07-27 @ 15:36:12
URL: http://htpp://mammaiia.blogg.se
Postat av: Mikk

Söt blogg :)

2009-07-27 @ 18:46:29
URL: http://onormalaste.blogg.se/
Postat av: Thess

haha, gud så skum din blogg vart här på jobbet när jag klev in. All text hamnade på vänstersidan och i rad under varandra med bara ett ord på varje rad och så inte i mitten eller till höger om du förstår. :

Typ



här

hela

tiden.

Haha, gick fort o läsa men skumt är det. Undrar va som hände, har försökt att gå ur bloggen och in igen på din sida men det blir likadant ändå, får se om det är samma hemma sen när jag fått gå hem och sovit och vaknat :P

Men det lät som ni hade det helt underbart :)

Mycket god mat och mys pys.

Kramisen

2009-07-28 @ 01:37:37
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0