090615 Sol!

 Måndag 090615 

Ännu en måndag som kommer att rusa förbi i en rasande fart men denna vecka gör det inget då det är midsommarafton på fredag så det får gärna gå fort dit!
Kommer nog bli en härlig midsommar, Jasmine och Jacob kommer hit och Sofia och Rickie med barn kanske kommer en sväng sen kommer även mina två bröder som det ser ut nu och lillasyster kommer att vara här hela denna vecka och stanna över midsommar.
Vi hoppas på fint väder på fredag iallafall!
Tanken är att vi ska grilla och spela kubb så jag hoppas verkligen att vädret håller sig fint då men enligt väderrapporterna så ska det regna tyvärr, men jag hoppas att dom har fel ;)

Idag skiner iallafall solen mellan alla moln på himlen, kanske att vi slipper regnet idag?
Blir nog en långpromenad lite senare, skönt!
Inatt har jag inte sovt mycket alls, nästan ingenting...
Tanken var att jag skulle sova kl 22.00 när jag och min syster (Linnéa) kom hem från våran kvälls promenad men så fixade jag med tvätten och lite sedan satte jag mig i soffan för att varva ner och sedan lägga mig och sova men då fastnar jag i en film som gick på 6:an, 40 days and 40 nights har sett slutet på den filmen en gång så jag ville se hela när den ändå gick.....
Först satt jag i soffan och tittade på stora tv:n (52") men sedan satte jag mig i sovrummet och tittade på lilla lilla tv:n (32") men den är så jobbig att titta på då man är van vid den "stora" så efter ett tag när jag hade tröttnat på att höra gubbens snarkningar brevid så gick jag in och satte mig hos lillasyster och tittade på filmen ;)
Kl: 00.40 ungefär var filmen slut så det blev tyvärr en sen kväll Igen! Fast att jag har lovat mig själv att lägga mig tidigare!
När jag lade mig så var det så himlans varmt i huset, jätte varmt!
Men jag försökte somna ändå, sen började gubben min snarka som en jag-vet-inte-vad!
Men jag försökte och försökte att somna men det bara gick inte!
Kl: 02.00 så öppnade jag fönstret i vårt rum så det skulle bli svalare och det blev det som tur var så jag försökte somna om och gubben hade Äntligen slutat snarka så högt som innan så sista gången jag tittade på klockan då så var den 02.20 så därefter måste jag ha somnat.
Kl: 02.35 vaknar Cassandra...................
Ingen lång sömn där inte!
Så det var bara att ge sig upp och fixa en nappflaska och mata henne och som tur var somnade hon om direkt efter att hon ätit.
Kl: 03.00 somnar jag om igen.
Kl: 03.30 vaknar Martin..................
Upp igen, hämta Martin innan han väcker Cassandra och sedan är det bara att somna om igen... så gott det gick...
Gubben hade ännu en gång börjat snarka högt!
Martin vred och vände på sig och man fick lite sparkar från honom både här och där så det var ännu en gång svårt att försöka sova men slutligen lyckas jag, runt 05.00.
Kl: 06.30 vaknar Cassandra igen och är hungrig, denna gång kan jag inte ens få upp ögonen och allt snurrar i huvudet av trötthet så jag sparkar på gubben och ber honom gå upp och mata Cassandra och det gjorde han faktiskt efter en liten stund!
Kl: 08.40 så vaknar Cassandra igen och då stiger vi upp för dagen och gubben hade försovit sig!
Det blev inte mycket till sömn inatt men så är det ibland ;)
Det är synd att vi har ett så litet hus (3 rok!) annars hade man kunnat gå och lägga sig i ett annat rum så man slapp höra på snarkningarna men man får väl lösa det på annat vis.... Flytta in i köket kanske!? 

Idag ser det ut att bli en ganska bra dag trots allt.
Solen skiner och det betyder att man kan spendera dagen ute och promenera =)
Nu sover Cassandra, hon blev så trött lilla pluttan <3
Martin leker med Cassandras lära-gå-stol, han är liiiite föööör stor för den om man säger så =p
Nu ska jag lata mig lite, tycker att jag är värd det efter denna natt, sen bär det av ut om vädret håller i sig vill säga!
Ha en bra dag allihopa!

SoFiA


Lillasyster som är här lägnst bak på bilden sittandes på bilen.
Dom andra tokstollarna är gubben min till vänster och min storebror Tobbe
till höger. (Dom larvar sig på bilden så det är därför dom ser ut som dom gör!) =p


Kommentarer
Postat av: Anonym

är hon tillbaka? www.lillanmalutta.blogg.se

2009-06-15 @ 11:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0