090629 Vart tar tiden vägen?

090629 Måndag

Oj vad veckorna går snabbt, måndag Igen!
Känns nästan som om det var måndag för bara någon dag sedan.
Veckorna bara rusar förbi, snabbare och snabbare.....
Jag har tänkt på att innan man hade barnen så gick varje dag så långsamt och det känndes som om dagarna aldrig skulle ta slut, men sedan man fick barnen så bara springer tiden iväg och man hinner nästan ingenting på en hel dag!
Sen bara rusar ju åren iväg, man blir äldre och äldre och äldre.....
Snart är barnen tonåringar och vi är Gamla woho sakta i backarna! Än vill jag inte bli gammal ;)


Igår så åkte vi iväg en sväng till min mor och gänget i Stjärnevik (ligger utanför Vimmerby) vi lämnade av min lillasyster som varit här i två veckor och hållt mig sällskap Tack kära syster Nea! =)
Sen bytte vi ut henne mot min lillebror Tommy eller han är inte så liten hehe typ två meter lång och ser nog äldre ut än lilla jag fast det skiljer två år mellan oss :p
Iallafall så följde han med oss hem, inte för att hålla mig sällskap utan för att hjälpa gubben min med alla syslor på gården då gubbens chef åkt på semester och det finns en massa att göra!
Så tur att Tommy följde med så gubben slipper göra allt själv för då skulle jag aldrig få se honom!


Vi åkte hem mot kvällen och stannade i Överum för att handla lite, sen när vi kom hem så gav jag Cassandra sin kvällsgröt och bytteblöja och fixade henne för natten och sedan lade jag henne och hon somnade med en gång.
Sen lagade vi tacos Mums så gott det blev!
Sen såg vi lite på tv men efter ett tag så drog jag med mig gänget ut för det var ju så fint väder och varmt trots att klockan var runt 21.00 på kvällen.
Sedan kom gubbens chef en stund och pratade lite så då bästemde sig gubben och han för att åka ut med bilen och kolla lite saker så dom tog med sig Martin, eller ja han sprang raka vägen upp till gubbens chef och hoppade mer eller mindre upp i knät på honom i bilen :)
Så jag och lillebror satt utanför och pratade lite medans dom for iväg, det dröjde väl ca 30-40min innan dom kom tillbaks, vi fortsatte sitta ute en stund till tills vi kom på att det är nog dags att lägga Martin snart :)
Sen gick jag och lade mig när Martin hade somnat och gubbarns satt kvar en liten stund vid tv:n innan även dom bestämde sig för att sova.

Nu på morgonen har vi inte hunnit med så mycket mer än frukost, blöjbyten och mys men snart ska vi ut och busa och Martin hamnar nog i poolen som varje gång vi går ut, han tar av sig kläderna och blöjan sen hoppar han i med en gång!


Ha en kanonbra dag!
SoFiA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0