En härlig kväll!

Idag på förmiddagen åkte vi till min mor och gänget för att vi skulle köpa avslutnings presenter till mina syskon som slutar på fredag, bara en sak.... vi skulle köpa varsin flaska champagne till dom men systemet var ju Stängt! Tänkte ju aldrig på att det är röd dag idag!
Men vi åkte ner ändå eftersom att gubben min antagligen jobbar för fullt på deras avslutning så vi inte kan ta oss dit (jag har inte körkort tyvärr) så det blev en liten sväng utan presenterna men dom kommer senare, nästa gång vi ses ;)
Var där i några timmar och sedan bestämde vi oss för att åka hem med våra små trötta barn.
Lyckades hålla båda barnen vakna hela vägen hem, en bilresa på ca en timma!
Men jag kan lova att dom var trötta!
Väl hemma så började gubben min klippa gräset med en gång och jag satte igång med maten, potatis, biffar och champinjonsås Mums =)
Det var Inte lätt att laga maten och se till busungarna samtidigt! Cassandra gick/sprang runt i sin lära-gå-stol och Martin sprang runt och skrattade, Men så hörde jag Cassandra brista ut i ett illgråt!
Martin hade då nypt och rivit henne på kinderna så hon blev alldeles svullen och röd stackarn!
Han gjorde det inte bara en gång utan om och om igen så jag höll på att bränna maten samtidigt som jag försökte ha koll på vad barnen gjorde.
När all mat förutom potatisen var klar så matade jag Cassandra med gröt under tiden jag väntade på att potatisen skulle koka klart sedan lade jag henne för natten ca 18.30 och hon somnade med en gång.
Sedan kom två kompisar på besök och vi satt ute en stund sedan gick vi in och åt.
Sen såg vi på:" Vi hade iallafall tur med vädret igen" en mycket bra och sevärd film måste jag säga!
Sen försökte jag att få Martin att somna men han ville ju inte sova när vi hade besök =p
Tillslut fick jag lägga mig bredvid honom i hanns säng och sjunga lite för honom så somnade han med en gång <3
Sen såg vi klart på filmen för att sedan bege oss ut för att köra kubb i några timmar och guuuuu vad kul vi hade som alltid! =)
Sen efter några timmars spelande så satte vi oss i mörkret på en filt på gräsmattan och prata o prata....
Sen blev det så fruktansvärt kallt så vi gick in och satte oss i soffan Skönt!
Sen efter ett tag så åkte besöket hem och vi sitter nu framför tv:n och myser =)

Hoppas att ni har haft en bra dag/kväll!?


                                                        SoFiA

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite svårt o skriva när det inte finns någon GB . Men . Oki . Då är det Tobbe martin är lik va ? (Gick klassen under honom på högstadiet) O ja vet ju vem du är med . Tycker iaf att era barn är otroligt söta . (O självklart tycker man inte alla barn e söta för att de e barn) Hur gamla är dom för det har inte ja fattat . Ta hand om er

2009-06-07 @ 18:52:22
Postat av: Avva

Lite svårt o skriva när det inte finns någon GB . Men . Oki . Då är det Tobbe martin är lik va ? (Gick klassen under honom på högstadiet) O ja vet ju vem du är med . Tycker iaf att era barn är otroligt söta . (O självklart tycker man inte alla barn e söta för att de e barn) Hur gamla är dom för det har inte ja fattat . Ta hand om er

2009-06-07 @ 18:53:10
URL: http://Nogg.se/Avva
Postat av: Mikaela

Jag saknar dig, min fina! <3

2009-06-08 @ 11:46:29
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0