Bröllopet-23:e Maj-09



I lördags 23:e maj hade min kusin David äran att gifta sig med sin Anna.
Dom gifte sig i Farsbo missionshus.
På följande sätt var bröllopet upplagt:

Ingångsmusik----Bröllopsmarsch ur En midsommarnattsdröm
Solosång----Nothing´s gonna change my love for you
Ingångsord och bön
Unison sång----En vänlig grönskas rika dräkt

Ord om äktenskapet
Bibelläsning

Solosång----Aldrig ska jag sluta älska dig
Vigselakt
Vigseltal

Unison sång----Jag vill ge dig o Herre min lovsång
Utgångsmusik----Brudmarsch från Delsbo trad

Själva bröllopet var väldigt fint och brudparet var jätte fina!
När Anna skulle läsa sina löften så grät hon så mycket att hon knappt fick fram ett ord, det var gulligt!
När de sedan kom ut så brast dom båda i gråt av lycka <3

Väl ute så blev det fotografering av brudparet och alla blåste såpbubblor på dom, fint!
Efter alla gratulationer och fotografering så bar det av på efterfest ca 2mil därifrån.

Väl framme vid efterfesten så väntade vi in brudparet och när de anlände så fick dom ett varmt mottagande och ännu en gång blev det fotografering.

Sedan bar det av in och där började det serveras mat.
Kvällens meny såg ut på följande vis:

Förrätt: Lufttorkad parmaskinka med melonsalsa soltorkade tomater och pinjevinaigrette.

Varmrätt: Helstekt fläskfilé med smörfrästa grönsaker, champinjonsås och stekt klyftpotatis.

Efterrätt: Julseryds ostkaka med sylt, grädde och glass.

Sedan senare blev det kaffe och bröllopstårta.



Under kvällens gång blev det även sång, dans och tal och lite fotovisningar.
På borden fanns även små ringklockor som vi först inte fattade vad dom var till för men det upptäckte vi ganska snart, dom var förstås till att plinga på och varje gång det plingades i dessa så skulle brudparet kyssas--klyftigt =)

Vi blev så mätta av kvällens all mat så vi skippade ostkakan och även bröllopstårtan, det gick lixom inte att få plats för dessa rätter!

Senare på kvällen dukades det fram massa massa Godis på borden, Mumsigt för en godisgris som jag! Mumsade på ganska ordentligt vill jag lova!

Kvällen bestod även av en lite annorlunda tipspromenad och roliga lekar!

På natten när vi satt i bilen påväg mot en efterlängtad säng så åkte lillebror med oss och det drogs på Ronny och ragge på högsta dunk och det blev allsång så det dånade i bilen, mycket skoj!

På natten när jag Äntligen fick ta av mig mina "finskor" så var mina stackars fötter alldeles röda och svullna och dom gjorde enormt ont! det sved och värkte så jag kunde knappt gå----usch! (Jag hade faktiskt tänkt på att tejpa fötterna men det hjälpte inte!)

Jag vill avsluta detta inlägg med ett STORT grattis till Anna och David och jag hoppas dom kommer att leva lyckliga i alla sina dagar precis som i en saga! <3


Sitter i bilen och fotar hehePå vägen när vi åkte till bröllopet.
kossor på vägen dit =)
Utsikten från där efterfesten hölls
Från vänster: Tobbe-storebror, Tommy-lillebror, Pappa.
Här har vi Gubben min till vänster, storebror och lillasyster på bilen =)
Här har vi då Jag och Gubben <3
Här har vi brudparet mitt i en lek (hon har en lego grej som de har satt ihop och han har bara nedplockat lego, hon ska förklara för honom hur han ska sätta ihop det så de får identiska "legobygnader" Dom lyckades!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0