Mensmonster

Dom mörka dagarna av månaden är här ännu en gång för att ta över mitt liv och kropp några dagar!
Med en värkande mage och rygg, ett kasst humör som svänger fram och tillbaka och missbruk av tabletter det är vad mensmonstrets dagar består av, ett monster som behåller ens kropp några dagar varje månad, det är inte lätt att vara tjej ibland men anledningen till att killarna slapp mens och barnafödandet är att dom Aldrig skulle klara av smärtan så vi tjejer fick det istället =p
Lite choklad och latande framför tv:n brukar bota det mesta men bäst att skippa det, man vill ju inte dra på sig några extra kilon när man försöker bli av med dom!

Igår kväll åkte vi ut till Valdermarsvik och umgicks med ett par kompisar, vi bestämde oss för att laga mat ihop och det blev färskpasta med pastasås bestående av cream fraische (hmm vet inte hur det stavas men ni fattar) med chili och paprika smak o bacon, det blev sådär supergott som det bara kan bli Mums!
Nere på affären så sålde dom lite leksaker med och vi/Martin hittade en traktor med plog så självklart köpte vi den till honom!
Jag tror att det inte bara var Martin som var intresserad av den där traktorn! Även Jacob och gubben min försökte sig på lite smått att leka med den och så skulle dom prova att plöja i sandlådan med den idag haha det började nog som ett skämt Men jag Lovar att dom kommer sitta som små barn på nytt ikväll i sandlådan och leka med traktorer!
Jasmine och Jacob kommer nämligen hit ikväll, vi ska grilla och ta några glas, hoppas bara på fint väder för just nu är det mulet och det ser ut att dyka upp regn när som helst, hoppas hoppas hoppas vi slipper!!

Nu ska jag gå och se vad barnen har för sig i hallen och så ska jag ge katterna mat och vatten, kan säga att jag är grymt trött idag, vi var uppe och storstädade huset igår kväll till 23.30, passade på när barnen sov så man kunde skura och så.

                                                             SoFiA

Kommentarer
Postat av: Anonym

uch fy för monstret ibland önskar man att man kunde vart kille ist...tror med att gubbarna kommer sitta o leka i sandlådan o plöja idag hihi:P

puss

2009-05-29 @ 10:23:05
Postat av: Elina♥

söt header!

ha en bra dag♥

2009-05-30 @ 11:02:25
URL: http://elinalatin.blogg.se/
Postat av: LÄNKNIGS BLOGGEN

Vill du att din blogg ska bli länkad och bli mera känd? kommentar då i min blogg så fixar vi det!

ha en bra dag!/ www.metrobloggen.se/bloggen1

2009-05-30 @ 18:04:26
URL: http://metrobloggen.se/bloggen1
Postat av: Alician

Mensmonstret är det värsta som finns! Verkligen! Vill bara att forskarna ska hitta på ett sätt så man kan bli av med det:)



Kolla gärna in min miljöblogg:)

2009-06-01 @ 15:09:01
URL: http://ladygreen.blogg.se/
Postat av: thaikalle

fina bilder kanon blogg. Kolla in mina söta apor

2009-06-03 @ 15:44:00
URL: http://thaikalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0