Måndag 30:e november

Nu har jag varit lat med bloggandet igen...
Eller igentligen har jag haft massa annat för mig.


Helgen har varit super lugn och sköön!
Första helgen på väldigt väldigt länge som det bara har varit vi och det har faktiskt varit helt underbart!
Annars har vi jämt haft massa folk här varje helg som sovt över så det kändes lite (väldigt!) lustigt att det bara var vi för en gång skull.

På fredagen så var Sara och Daniel och lilla Izabel här på besök så vi åt pizza och såg på idol och sen blev det lite filmer fast jag och Sara satt mest och babblade en massa medans gubbarna såg på film ;)
Men det var en jätte mysig och lugn fredagskväll!

På lördagen åkte vi ut till mamma och hälsade på och det var jätte trevligt!
Hade ju saknat min lilla mamma


Barnen tyckte det var jättekul att vara hos mormor för hon har ju katter som man kan dra i svansen och pälsen och jaga dom ;)
och så får man ju bullar och kakor med hihi :)

Martin hade med sig en teckning till mormor som hon blev så glad över, den hade Martin målat på dagis, han hade målat massa teckningar men jag sa till honom innan vi åkte att han skulle välja ut en teckning som han kunde ge till mormor men han ville bestämt ta med allihop men sen lyckades han välja ut en iallafall =)

När vi skulle åka hem på kvällen så ville Martin stanna kvar hos mormor, han ville inte alls med oss hem så vi sa "Hej då Martin, nu åker vi hem då?!"
Och Martin svarade glatt "hej hej!" och vinkade med ett stort léende hihi, vi trodde ju att han skulle ändra sig och vilja följa med oss hem men så var det inte =p så vi fick bära Martin ut ;)

Väl hemma så lagade vi lite mat och hade en lugn kväll med chips och mys och såg på "robinson".
Barnen somnade runt 19.30 utan protester så det var skönt.

På söndagen (igår) så tog vi det lugnt på morgonen sen gick vi ut och lekte en stund och Martin åkte traktor med Staffan (gubbens chef) så han var så lycklig så!
Cassandra tyckte mest att det var tråkigt att sitta i vagnen och titta på maskiner och greja som pappa inte kunde låtabli att göra trots att det var söndag hmm ;)

Sen hade vi mysdag och bara latade och mös <3
Sen runt 15.00 bestämde jag att vi skulle ta med barnen och gå ut och busa en stund så sagt och gjort så klädde vi på barnen och gick ut och då var det nästan helt mörkt ute redan!
Vi busade runt och gungade och grejade men Cassandra var inte så nöjd med att vara ute däremot Martin var super nöjd!

Så runt 16.00 gick jag in med Cassandra och skulle bada henne och när jag fått av henne blöjan så förstod jag varför hon var lite gnällig när vi varit ute (hon hade bajsat).
Men när hon hamnade i duschen så var hon så nöjd och glad och bara satt där med ett stort léende och njöt av värmen, ja hon gillar inte kyla lika mycket som sin storebror ;)

När jag hade duschat Cassandra och klätt henne och matat henne med en flaska välling så kom Martin och gubben in, dom hade varit ute och kollat på djuren och maskinerna förstås :)

Sen var klockan 17.00 och det var sovdags för Cassandra och hon somnade så snällt <3
Martin var uppe med oss i cirka 1h till sen somnade han med.

När båda barnen sov så gjorde gubben och jag varm oboy och åt lite choklad så det var en mysig kväll, sen runt 20.00 gick gubben och lade sig så jag blev uppe själv, lite segt men jag ville se "paradise hotel" vid 22.00 så jag satt vid datorn och pratade med folk på msn till dess ;)

Idag (måndag) så har vi kört barnen till dagis, var lite tveksamma på om Martin skulle vara hemma eller om han skulle till dagis för han var förkyld men han ville bestämt till dagis och verkade ganska pigg så vi sa till personalen att dom skulle ringa om han blev slö eller sämre så det skulle dom göra.

Sen när vi kom hem så tog jag mig lite frukost och sen när gubben hade gått ut för att jobba så började jag leta efter alla gardiner som försvunnit av någon lustig anledning men jag hittade bara "fula" gardiner och sommar gardiner, vill ha julgardiner!
Ingen som har lite julgardiner att skänka till mig!?
Snälla!? =) =)

Sen har jag sökt jobb igen så det är väl bara att hålla tummarna...

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Natalie - It's all about attityd

sv: tack så jätte mkt :D

2009-11-30 @ 13:05:12
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack! vad kul att du tycker det!

hoppas du får jobbet!

2009-11-30 @ 13:12:46
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: ronja

hoppas du har en bra start på veckan :)

2009-11-30 @ 16:41:21
URL: http://ronjalialexandra.blogg.se/
Postat av: Simone

s:V Tack så mycket :) Vad snäll du är :)

2009-11-30 @ 16:59:02
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: MALINHE - fotobloggen! =)

Sv: tack såå himlaa mycke :D!

2009-11-30 @ 17:24:40
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

sv: nejnej ;P det får jag inte förrän den 18:e :P jag fyller år nämligen ;D

2009-11-30 @ 17:46:24
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN - 2 tävlingar pågår!

sv, Naw, tack så mycket! :D

2009-11-30 @ 19:18:23
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Ellen ♥ | hejjellen.blogg.se

Hoppas allt är bra med dig!:)

Kram . ♥

2009-11-30 @ 21:52:26
URL: http://hejjellen.blogg.se/
Postat av: lussan

håller tummarna för jobbet o kul att ni haft en bra helg :P :D



nästa helg kommer gubbenmin till er :P ;) så då ere full rulle igen :P :D



skönt va :P :D



håller tummarna ör jobbet men julgardiner har jag inga för jag har inte ens vanliga gardiner :P hahahaha



puss o kram

2009-11-30 @ 22:33:56
URL: http://pieps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0