LÄS!!

Efter att folk anser att man är en "dålig" förälder om man inte tar vaccin mot svininfluensan så har jag tagit reda på lite fakta om vaccinet och hur smittsam influensan är och jag är till 100% säker på att jag inte kommer att vaccinera mig.

Så här står det bla om influensan:


-Svininfluensan (som också kallas nyainfluensan) är inte mer smittsam än någon annan influensa.


-Cirka 4% i världen blir smittade och vissa märker det inte ens.


-Man blir inte mer sjuk än av en vanlig influensa.


-Ca 0,013% dör av influensan och av de 0,013% så har de flesta bakomliggande sjukdomar och skulle också dö av en vanlig influensa tex förkylningsinfluensa..


-Om var 3:e person i sverige drabbas av svininfluensan de närmaste 2åren och 0,013% av dessa dör så motsvarar det ca 400 dödsfall i Sverige på två år. Jämför detta med de ca 91 000 personer som totalt dör varje år i Sverige varje år.
Av dessa 91 000 personer dör ca 500 personer i trafikolyckor, ca 2000 personer dör av vanlig influensa varje år och cirka 3 000 personer (3,1%) dör av läkemedelsom de tar för att hålla sig friska!
Jämför nu de 0,013% som dör av svininfluensa och de 3,1% som dör av läkemedel för att hålla sig friska!
Ni ser skillnaden va?!
Vad är ni rädda för?


-Varje år dör ca 500.000 människor i hela världen av den vanliga årliga influensan.


-För att ta fram vaccinet så fort som möjligt har man hoppat över många jätte viktiga testfaser som är viktiga för att se om vaccinet är säkert! 


-1976 dog många av vaccinet mot svininfluensan och en del blev förlamade eller fick alvarliga skador.
Flera dog av vaccinet än av svininfluensan!


-i Juni 2009 (i år alltså) så kom en ny lag som säger att de som tillverkat vaccinet inte kan bli åtalade om folk dör eller får alvarliga biverkningar av vaccinet.
Låter tryggt va att lagen kom lagom till svininfluensa vaccinet ska ges?


-Influensa vaccinet inehåller följande:

Äggprotein inklusive fågelvirus som kommer från kycklingar.

Polysorbate 80, som är ett ytmedel och ett emulgeringsmedel, det kan orsaka allvarliga reaktioner inklusive anafylaktisk chock.

Squalen är ett tillsattsämne som används för att ge en kraftigare immunrespons hos vaccinet, en såkallad adjuvant. Många experter anser att detta ämne som gav upphov till en mängd autoimmuna sjukdommar som drabbade soldaterna som vaccinerades inför Gulfkriget, det såkallade Gulfkrigsyndromet.

Formaldehyd som är en känd carcinogen (cancerframkallande).

Gentamicin, ett antibiotikum som orsakar skador på njurarna och nerverna.

Thimerosal som konserveringsmedel. Det är en kvicksilverförening med ca 49% kvicksilver och är mycket giftig. Denna cocktail är inte aptitlig och inte att rekomendera till någon över huvudtaget!


Det var allt för mig, ville bara att ni som vaccinerar er ska veta vad ni ger er in på och vad ni sprutar in i kroppen...

//Sofia


Kommentarer
Postat av: Nea

jag är glad att jag inte vaccinerade mej!

2009-11-10 @ 22:50:12
Postat av: lussan

mmm d e ju de jag säger den där sprutan ÄR farligare än influensan men jag e ju illa tvungen för o få behålla mitt job.... :S men nej jag e inte sugen o jag hoppas dom glömmer bort mig :P :D

2009-11-11 @ 07:37:14
URL: http://pieps.blogg.se/
Postat av: Ellen

Shiiit nu kommer jag döö..:P haha:P

Jag håller med dej Sofia, skulle heller inte tagit den om jag inte haft astma.



Du är defenetivt ingen dålig mamma för det!!!

2009-11-12 @ 18:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0