Inskolning

Idag så har vi eller jag rättare sagt varit på ännu en inskolningsdag med Cassandra, jag blir mer och mer förvånad för varje inskolningsdag över hur fantastiskt bra och lätt det ändå går med min lilla Cassandra.
Visst hon blir ledsen när jag lämnar över henne till personalen men efter bara en liten stund så accepterar hon dom och allt flyter på kanon!

Imorse var vi på dagiset vid 9.00 så jag var med första timmen och lekte med barnen och var med på samlingen och sjöng och åt frukt och sen var det dags för barnen att gå ut så jag hjälpte dom att klä på barnen sen fick jag lämna över min lilla plutta till hennes "inskolningsfröken" så då kom det några tårar men dom gick ut med en gång iallafall så det kändes lite jobbigt men så är det ju...

Jag fick sätta mig i "lugna rummet" och skulle få sitta där i två timmar vilket var väääldigt segt men jag hittade en sagobok med en massa sagor så jag läste ut hela boken på 280 sidor.... Ja, jag hade ju inget bättre för mig =p
Efter ca 1h kom Cassandras "inskolningsfröken" in och visade mig ett foto på kameran som hon precis hade tagit, det var Cassandra och en liten tjej som heter Lisa som hade somnat tillsammans i en vagn när dom var ute och det var ett jätte sött kort!

Sen gick hon igen för barnen skulle äta så jag fortsatte att läsa i boken..
Kl: 12.00 var det dags att åka hem så då kom dom in och berättade att det hade gått superbra med Cassandra även denna dag så imorgon skulle vi bara lämna henne och vara med en liten kort stund sen tyckte dom att hon kunde vara kvar ensam till 13.00 så det ska bli kul att se hur det går men det blir nog inga problem!

Så imorgon när vi har lämnat barnen så ska vi åka in till Västervik och stoooorhandla, kommer att kännas väldigt lustigt och tomt att handla utan ett enda barn med sig!
Men det kommer antagligen att gå mycket fortare och lättare än vanligt så det ska såklart bli lite slönt med. Men våra barn är väldigt snälla när vi handlar så det brukar ändå inte vara några problem.

Nu har jag nyss lagt Cassandra så vi får se hur länge hon kommer att sova idag, inte allt för länge hoppas jag, får väcka henne vid 15.00 om hon inte vaknat innan dess.
Ska mysa ner mig med Martin nu tänkte jag <3

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: lussan

fan så gött att de går bra :D då kanske man kan va barnvakt lite lättare nu då så hon slipper gråta efter mamma.... eller så vare la att tobbe o jag helt enkelt inte vet de rätta knepen så enkelt ere nog hahaha....



men ja han på willys var en redig jubelidiot säkert ny på jobbet eller vikarie... snark...



hur känns de nu då utan barn om dagarna?

2009-11-09 @ 14:10:35
URL: http://pieps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0