Galna barn =)

Denna dag började med att våran väldigt morgonpigga dotter väckte mig vid 5.50 så det var bara att vakna till och hämta henne och byta blöja och klä henne för att sedan göra nappflaskan och försöka bädda ner henne i sängen för att gosa lite men när man har ätit sig mätt på välling så ska det busas på hög nivå!

Cassandra busade för fullt och klättrade över Martin som låg mellan mig och gubben, ja jag fick hämta honom inatt eftersom att han vaknade vid 00.30 och bara skrek, antagligen hade han drömt en riktigt otäck mardröm så då var det bara att hämta honom och bädda ner honom i våran säng och försöka få honom lugn, som tur var vaknade inte Cassandra då...
Iallafall så klättrade Cassandra runt i sängen tills både brorsan och pappa vaknade sen ville hon ner på golvet och härja, ja man måste ju se till att alla i huset är vakna när man själv är morgonpigg! ;)


Vid 6.35 så bestämde jag mig för att gå upp för dagen eftersom att jag skulle fixa mig själv plus barnen innan det var dags att åka till dagis ja, jag och Cassandra följde med grabbarna på morgonen för direkt efter att vi lämnat Martin på dagis så skulle vi åka till Västervik och storhandla och leta presenter till vår lilla prinsessa ♥

När vi kom in till Västervik så var klockan bara halv nio tror jag och de flesta affärer öppnar vid 10.00 så vi åkte först och storhandlade mat mat mat... sen åkte vi till McDonnald´s för att äta lite men jag var inte så hungrig och hade mått illa hela morgonen och haft magont så jag tog bara en 15kr hamburgare det fick räcka för mig.

Efter att vi hade ätit så åkte vi och parkerade bilen i parkeringshuset sen gick vi ner på stan men det var ca 20min kvar tills allting skulle öppna så vi fick gå runt och kika i skyltfönstrena men det gick ju det med, passade på att visa gubben vilka smycken jag ville ha i julklapp ;))

Vi köpte iallafall lite kläder till Cassandra på Lindex och fingervantar till Martin och sen gick vi till djur affären och köpte 6st nya fiskar till akvariet.
Sedan åkte vi till Jannebanan leksaksaffär och då stannade gubben med Cassandra i bilen så jag fick gå in själv och leta present och det var svårt att hitta något vill jag lova, det var så mycket man ville ge henne!
Jag köpte iallafall en typ giraff som var ganska stor som man skulle stoppa bollar i och så skulle den låta och en massa massa andra saker och den skulle tydligen vara jättebra och barnen skulle lära sig massor av den så jag tyckte att det var en kanonsak så då kunde jag inte låta bli att köpa den =)

Sedan åkte vi hem och packade upp alla matvaror, massor!
Sen gick gubben ut och jobbade så jag och Cassandra mös i soffan framför tv:n en stund sedan blev det bus på barnens rum!

Efter att vi hade hämtat Martin på dagis så åkte vi till Emma och Daniel och tittade på deras jätte stooora fiiiina hus och blev bjudna på kaffe och kakor och så var barnen hel galna, vet inte vad som flög i dom hihi men kul hade dom iallafall! =)
Sen när vi kom hem så latade vi oss lite och sedan gjorde vi varmamackor, barnen har precis lagt sig och somnat nu så nu blir det en lugn och härlig kväll....fast jag somnar nog snart känns det som...

Just det, Martin har lärt sig lite teckenspråk på dagis som han glatt visar för oss, jätte duktig är han!!!! =))

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: EnköpingsLisa ;)

Åh! vilken fin blogg! När jag läser om era dagar, längtar jag verkligen ner! :)

haha, jag vill också kunna teckenspråk ;)

Krama alla från mig! Gustav hälsar.

OCH, ett STOOORT grattis till cassandra imorgon !

kramisar

2009-10-28 @ 22:02:59
URL: http://stenizzen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0