Heeeej igen!

091007 Onsdag

Hej på er!

Tänkte att jag lyder Sofias order om att skriva på world och klistra in i bloggen så slipper jag bli av med inlägget när det nästan är klart =p

Ska köpa en ny sladd till nätet snart så det slipper krångla sådant!!

I lördags så var vi i Hultsfred och hälsade på min bror Tobbe och Lussan, vi blev bjudna på tacos och guuuu så gott det var, Tack så mycket!

Barnen var jätte snälla hela tiden men Martin var inte alls lika pigg och sprallig som vanligt och senare så bara låg han i gubbens knä och var jätte slö och så var han supervarm så det var den elaka febern som spökade.

Cassandra somnade i Lussans säng mot kvällen för hon blev såååå trött!

Så dagen i Hultsfred var lugn, denna gången fick jag och Lussan dra iväg och handla och vi hittade ingen korg först att bära varorna i för dom var slut men efter att vi kommit en bit i affären så fick jag syn på en korg så jag sa till Lussan att "Titta, där står en korg!"

Så vi tittade oss runt och så snodde vi åt oss den och gick iväg, snälla vi är va? =p

Gubbarna skulle laga maten eftersom att vi handlade så ja....gubben lagade maten, han är ju bäst på det min lilla superkock =)

Lussan skar grönsaker och Tobbe ja, han latade nog mest eller...? Just det han skar lök...en stund =p

Denna gången slapp jag iaf att sitta på golvet och äta ;)

Cassandra satt på golvet och åt sin mat eller, hon var nog inte så hungrig för hon vände uppochned på matburken så det var grönsaker all over the golv =p

Så det var bara att städa städa städa sen när man ätit klart hehe.

Vi stannade till ca 19.00 tror jag, fick iallafall gå och väcka Cassandra för hon hade nog tänkt att sova resten av natten hehe så det var lixom inte lönt att sitta och vänta på att hon skulle vakna.

Det pratades om att vi skulle få storm lördag/söndag men som tur var så slapp vi det!

Och så fick jag en tröja av Lussan med, skitsnygg var den! Roooooosa hihi, hon vet ju att jag älskar rosa och så hade hon en tröja som var svart med knallrosa text som hon bara hade använt en gång men inte ville ha den så jag fick den så Tack så jätte mycket!

 

 

På söndagen så gick vi ut på morgonen för att ta in ved och sånt så vi skulle kunna elda om det skulle behövas.

Sedan lekte vi lite med barnen ute och så tyckte jag att vi skulle åka till Norrköping och hälsa på Rickie och Sofia o barnen så gubben slog en pling till dom och dom ville att vi skulle komma så då satte vi in barnen i bilen direk eftersom att vi ändå var ute och så sprang eller ja, gick gubben in för att byta om och packa skötväskan.

Sedan bar det av till Norrköping.

Väl där så började barnen att leka direkt och Cassandra var jätte glad över att hon fick vara med och leka för Martin brukar bara bråka med henne men Liam och Noel lekte så snällt med henne och sen så försvann hon och en av grabbarna till rummet och var borta en lång stund så det var kul att hon fick vara med för en gång skull!

Vi såg på en film med "Dumpad" hette den men det var ingen av oss som egentligen förstod budskapet med filmen eller vad den igentligen handlade om så den var la inte så super bra men några roliga scener fanns det allt.

Sen började alla bli hungriga så då blev det Mcdonnald´s nyttigt värre.....men gott!

Barnen fick ett eget bord att sitta vid och äta sina Happy meal och dom hade jätte skoj och blev lite smått galna av all cola som dom drack hehe =)

Vi stannade i Norrköping till ca 17.30 tror jag och det var en bra dag och kul hade vi =)

 

 

 

Sen var det Måndag igen, en ny vecka...

Martin åkte till dagis som vanligt och jag och Cassandra hade en hel dag framför oss själva så vi tog en promenad och sedan blev det en dusch och Cassandra badade.

Sen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde mer, antagligen städade vi en massa som vanligt.

På kvällen kom Jasmine och Jacob och strax efter att dom kommit så kom Sara och Daniel med pizza så det blev en onyttig dag...igen! =p

Men gott var det så Tackar!

 

 

I går (Tisdag) så gick jag och Cassandra ut på en promenad tidigt på morgonen och oj så kallt det var! Cassandra fick ha sin overall och jag fick ha tjockjacka och vantar och det var en massa frost ute så det såg nästan ut som om det hade snöat.

Efter promenaden så gick vi och kollade vad gubben gjorde på jobbet och sen fick vi följa med och åka traktor, var och lämnade en bal till kossorna =)

Sedan följde vi med gubbarna på fika så det var trevligt!

Sen fick vi gå hem för Cassandra blev så trött och behövde komma hem och sova så hon somnade direkt när vi kom hem och hon sov i 2½ timma.

När hon vaknade så var hon jätte varm så jag kollade tempen och den visade 39,3 grader så då var det bara att ge henne febernedsättande och efter ca 1h så hade febern sjunkit till 38,7 grader så det var skönt att den gick ner!

Sen åkte vi och hämtade Martin på dagis och sen åkte vi och handlade i Gamleby, eller vi skulle handla men det var sådana köer så vi köpte bara dricka inför Lördag då vi ska iväg och festa och min kära mor ska vara barnvakt, Tack för att du ställer upp mamma!! <3

Så vi åkte till Överum och handlade sen och det blev inte bara mat utan lite godis blev det allt med, var ju så sugen på det och så var det faktiskt jätte länge sen jag åt godis, ja jag måste ju få en chans att försvara mig med ;)

Sedan när vi kom hem så lagade vi mat och efter att vi hade ätit så lekte barnen lite och så gick Cassandra och lade sig runt 18.30 och somnade sött <3

Martin somnade vid 19.30 och det kändes bra att vi lyckades att få honom att somna så pass tidigt för en gång skull så imorse var det lättare än vanligt att få upp honom och han var på glatt humör så det var jätte skönt!

Idag har vi mest latat Cassandra och jag fast vi har städat också så lite nytta har vi gjort =)

Cassandra börjar att bli trött så jag ska snart lägga henne.

Sen blir det en promenix när hon har vaknat, är ju så fint väder idag!

Ha det bra nu allihop!

Hoppas att ni är nöjda med uppdateringen ;)

//Livets Diamanter

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0