Virrig mamma med superbra idéer!

090923 Onsdag

Igår
så blev dagen lite (läs mycket) knas!
Hela dagen planerade jag efter bvc besöket som skulle vara vid 14.00.
När gubben kom hem, ja han fick sluta tidigare (kl:13.00) så duschade han och sen satt vi framför tv:n lite tills klockan blev 13.30 då vi skulle åka...

Jag sa till gubben att "Vad lustigt att dom har satt vaccination+läkarbesök på en Tisdag eftersom dom sa att läkaren bara kommer på Onsdagar...."
Sen gick jag och kollade på lappen som tid+datum stod på.... "Men det måste ju stämma för det står läkarbesök+vaccination 22/10...."

Ja, precis den 22/10!
Jag hade alltså tagit fel på en månad!!
Det är inte lätt ibland att vara mamma och ha miljoner av saker snurrandes i huvudet, ibland går det, ibland går det inte ;)
Jag kan säga att det är första gången i mitt liv som jag tagit fel på datum tror jag!
Men vi fick iallafall lite familjetid tillsammans, man får se det positivt!



Vi bestämde oss för att åka till Överum och handla lite så det gjorde vi och sen åkte vi hem och stoppade i oss lite mat.
Runt 16.40 så åkte vi till Edsbruk och hämtade Martin på dagis och han ville inte riktigt följa med hem för han hade ju såååå kul =)
När vi kom hem så matade jag barnen och sen latade vi oss och när Cassandra hade somnat för natten så gick jag, gubben och Martin ut en liten stund, ja vi var precis utanför huset så vi skulle höra ifall Cassandra skulle vakna vilket hon aldrig gör när hon lagt sig för natten.
men sen började det regna och bli kallt efter ca 40min så då gick vi in och mös framför tv:n.


Idag så har jag och Cassandra städat en massa och så skulle jag köra en diskmaskin....
Men disktabletterna var slut så jag kom på en aldeles egen liten lösning....jag hällde vanligt diskmedel i behållaren som man lägger disktabletterna i....

När gubben kom in för en liten stund sedan för att hämta frukt och en bulle att ta med sig så tittade jag in i köket och......ja, vad ska jag säga..... min "disk idé" var inge vidare smart idé....det var nämligen fullt av lödder på hela köksgolvet som bara blev mer och mer....trodde bara sånt hände i filmer men icke då =p

Så nu vet ni vad jag ska fördriva dagen med....städa köksgolvet japp.....
Ingen som vill att jag ska komma och hjälpa till med disken? ;)

Ungefär så här såg det ut + att golvet var fullt.....

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: [email protected]

mjo du de tycker jag med de tog hårt =( jag hoppas faktiskt han kommer tillbaka men jag vet inte... du som känner han som bäst tips o råd o ge lilla mig om vad man kan göra??? jag förstår ju inte ens vf de blev som de blev för den enda förklaringen jag fick var att han ville ha nån brud som var raggare o jobbar med lantbruk.. hm. ja lantbruk kan jag la tänka mig o jobba med inte just nu men sen... ja ja... iaf tips o råd???



hm de där med diskmaskinen kan inte vart kul =( fy fan.... stackars dig... =( men blev disken ren iaf???

japp den måste vi verkligen ta snart :D o barnvakt skulle jag va med om de behövs :P om cassi tillåter :P haha... mammakär unge :D :P :D söööööt

2009-09-23 @ 11:29:50
URL: http://pieps.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du någon piercing? =)



http://musicrecord.blogg.se

2009-09-23 @ 20:04:26
Postat av: Ellen

Haha... det var lite roligt sofia.. med Diskmaskinen allstå;)

2009-09-29 @ 20:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0