Allt som har hänt de senaste dagarna..

090928 Måndag

Oj, nu
var det på tok för länge sedan jag bloggade!
Så nu är det bäst att jag sätter igång! =)


I torsdags så var jag i Stjärnevik och fick min efterlängtade piercing i överläppen.
Jag blev jättenöjd med piercingen men det gjorde förj*vla ont måste jag erkänna!
Dessvärre tappade jag kulan på piercingen i Lördags så jag fick låta staven sitta kvar men på söndags morgonen fick jag ta ur staven då den hela tiden nötte i hålet så läppen blev alldeles svullen och jätte öm men för att hålet inte skulle läka igen så har jag flera gånger om dagen tryckt i staven och tvättat hålet noga.
Men imorse hade hålet börjat läka igen och det gick inte trä igenom staven så jag fick riva bort en liten sårskorpa på utsidan av läppen och sedan mosa in staven och det gick till en viss del men sedan tog det stopp vid den sista "skinnväggen" alltså på insidan av läppen så då var det bara att ta något vassare och mosa igenom och det gick ganska bra, gjorde lite smått ont bara...

Hade ingen läpp piercing hemma så därför har jag inte kunnat byta till nått annat men hon som piercade mig har skickat grejer till mig på posten så att jag kan fixa det innan den växer igen helt!
Mycket snällt av henne!


I fredags så städade jag och barnen en massa eftersom att vi skulle få besök, det var nämligen barnens farmor och gänget som skulle komma.
Lisa och Gustav skulle ha sovt här från fredag till söndag men på fredag kvällen fick Lisa sådan migrän att vi fick skjutsa in henne till Västervik där hennes pappa och Eva var.
Det var lite tråkigt att dom fick åka, hade varit jättekul att umgås men det är sånt som händer, tyckte vääääldigt synd om henne iallafall!
Och så tyckte jag liiiite synd om mig själv som fick sitta ensam i mörkret sent på kvällen med tanke på hur mörkrädd jag är, fick ju stanna hemma eftersom att barnen sov men det gick faktiskt bra ;)


På lördagen så åkte vi till Västervik för att umgås med barnens farmor och gänget, åkte till gubbens mormor och morfar eftersom att dom sov där så det var mycket trevligt!
Vi började med lite fika när vi kom dit och sedan fick barnen sina presenter av sin farmor, Cassandra fick en overall till vintern, jätte fin och väääldigt behövlig eftersom att vi inte riktigt har råd att köpa en själva så det var en kanon present!
Martin fick ett regnställ som även det var välbehövligt och dessutom kanon bra eftersom att jackan var supersynlig och det är jättebra att ha sådant här ute på landet så att han syns i mörkret och även så att han syns kanon annars med så dom fick varsin jättebra present!

Sedan efter en liten stund så skulle vi ge oss ner till skoaffären för barnens farmor skulle köpa varsitt par fodrade stövlar till barnen och det var kanon och dom fick varsitt par jätte snygga stövlar!
Jag är så innerligt tacksam att hon köpt alla dessa saker till barnen så jag kan inte beskriva det med ord!
Eftersom vi har lite halv kass ekonomi och att det kommer att bli värre snart när min föräldrapenning tar slut och jag kommer att vara arbetslös så kan jag säga att dessa saker var en enorm lättnad att slippa skrapa ihop pengar till!


Sedan gick vi runt i lite butiker och sen gick vi tillbaka till gubbens mormor och morfar och efter en liten stund så var det mat och dom är ju helt fantastiska på att göra god mat så man blev mätt och belåten vill jag lova! =)
Och en stund efter maten så blev det glass och varm hallonsås och guuuu så gott det var!

Vi stannade i Västervik till ca klockan 18:30 tror jag och sedan skulle vi hemmåt men först så skulle vi stanna i Edsbruk och skjutsa Rickie till Skedshult för att han skulle hämta en bil där som dom lånat.
Sedan åkte vi hem till oss allihop och nästan direkt när vi kom hem så behövde Cassandra sova så hon fick lite att äta och sedan bäddade jag ner henne och hon somnade gott!

Resten av barnen lekte och hade det jätte skoj (Martin, Liam och Noel) så vi vuxna tog oss varsin öl och pratade "skit" men ganska så snart så somnade Rickie i soffan och Martin ville sova så gubben lade honom och han somnade direkt och jag hjälpte Sofia att söva barnen eftersom att Rickie somnat i soffan, tyckte lite synd om henne att fixa allt själv så det var kul att få hjälpa till lite även att jag inte kunde göra så mycket som jag ville eftersom att barnen var så mammiga =p
Men det gick bra och barnen somnade ganska snabbt.
När alla barnen var nattade så gick även min gubbe och lade sig, klockan var då runt 23.00 men jag och Sofia ville vara vakna så vi satte oss ute och snackade om en massa roliga saker haha!
Vi hade riktigt kul och så såg vi en massa stjärnfall!

Iallafall så satt vi och babblade en massa och tiden måste bokstavligt talat ha runnit iväg för när vi gick in sista gången så var klockan 3.30 så runt 4.00 kom vi nog i säng och Cassandra vaknade vid 7.00 eller strax innan men det var det värt att sitta uppe och umgås för vi hade så grymt mycket att prata om!! =)


På söndagen så åt vi alla frukost ihop och Rickie o Sofia skulle åka ganska tidigt för dom skulle lämna bilen som dom lånat vid 10.00 i Norrköping så vi hann inte umgås så jätte mycket på söndagen men en stund iallafall.

När dom hade åkt så latade vi oss en stund och mös en massa och sedan gick vi ut och lekte och så tog vi en liten promenix till verkstaden för gubben skulle fixa lite med bilen så vi var med och tittade på ;)
Sedan så åkte vi och handlade lite inför kvällen och när vi hade handlat klart så ville Martin gå till lekparken som ligger bredvid affären så vi var där en ganska så lång stund och lekte med barnen och dom älskade det!


Idag (måndag) så har jag och Cassandra mest latat oss, har varit så himlans trötter idag!
Men sen när gubben kommer hem så ska vi hämta Martin på dagis och sedan ska vi åka och hämta min lillasyster som ska vara här ett tag pga vissa problem som jag ej kommer att ta upp här, lite saker är för privata att ta upp även om jag annars har en väldigt öppen blogg där jag oftast inte undanhåller något...
Sen ska vi även storhandla så det blir fullt upp sen men det är skönt det med ibland!


Hoppas att ni haft en trevlig helg allihop!
//Livets Diamanter


Kommentarer
Postat av: linn

hejsan jag går sista året på gymnasiet och ska nu göra projektarbete om tonårsgraviditeter, och undrar nu om du skulle vilja ställa upp i en intervju?:)

kram Linn

2009-09-28 @ 14:31:40
URL: http://linnsiie.blogg.selogg.se
Postat av: lussan

hoppas du fick grejerna idag då så du kan sätta dit nytt smycke :D

hm sånna grejer låter så allvarliga alltid... när man skriver kan inte ta det här... det låter allvarligt men vill du så lyssnar jag men klart vi känner ju knappt varandra.

kram på di hoppas allt löser sig med de som du inte kunde skriva om...

2009-09-28 @ 15:49:24
URL: http://pieps.blogg.se/
Postat av: sasabitch

Kikar in/

Sassabitch



adda gärna mig på bloglovin,

2009-09-28 @ 17:20:46
URL: http://sassabitch.blogg.se/
Postat av: Sofia

Skärpning ed bloggen !! :D

2009-10-02 @ 18:25:53
URL: http://mammaiia.blogg.se/
Postat av: soria

hej ,aså jag vill bara säga du är så intressant tjej älskar din blogg så mycket jag har hittat idag din blogg och jag vill inte sluta att läsa .Kram soria

2011-12-10 @ 00:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0