-Återblick-

-Återblick-

Lördagen hade vi inget för oss så vi frågade Martin vad han ville göra så han sa att han ville åka till mormor så självklart gjorde vi det (martin älskar att vara hos sin mormor!).
När vi kom dit så blev det lite fika och prat och bus så det var en härlig dag och barnen hade det jätteskoj.
Jag lyckades även övertala min lillasyster att följa med oss hem ;)

Vi åkte hem runt 17-tiden och påvägen hem stannade vi i Gamleby och handlade lite och köpte med oss pizza hem så det blev en mysig kväll.


På söndagen åkte vi upp till Norrköping och hälsade på Rickie, Sofia och barnen och vi hade en jättetrevlig dag!
Vi lagade tacos tillsammans och mums det blev gott!
Sen hade Sofia en jätterolig leksak som var barnens som jag roade mig med större delen av dagen hihi, den var jättekul!
En leksakstelefon som sa en massa jätteroliga saker, ja jo jag har en rätt sjuk humor ibland som inte många förstår sig på men jag tror att dom andra skrattade lite åt mig eller med mig, jag vet inte säkert =p

Sen runt 18-tiden tror jag att vi begav oss hemmåt och fy då mådde jag inge bra alls, hade fått jätte ont i magen efter maten och mådde väldigt dåligt påväg hem så det var inge kul alls (barnen blev också dåliga i magen så det måste ha varit nånting vi åt i norrköping).
När vi väl kom hem så gjorde jag iordning Cassandra för natten och lade henne och hon somnade bums!
Sen fixade jag Martin för kvällen och mig själv sen bäddade jag ner mig och Martin i våran säng och så somnade vi ganska snabbt så det var jättemysigt!


På måndagen (igår) så var det dags för dagis igen efter ett jullov på ca 2veckor så det såg barnen fram emot, eller ja, Martin iallafall för han hade jättebråttom iväg :)

När vi kom hem så bäddade jag ner mig i sängen för jag hade fortfarande lite ont i magen så jag slumrade till och vaknade några gånger och försökte verkligen hålla mig vaken men lyckades inte så det kändes lite jobbigt.
Sista gången jag vaknade så kollade jag på klockan och då var den 10.50 så då fick jag lite panik över att jag sovt bort så mycket av dagen!

Jag kastade mig upp med en gång så att jag inte skulle somna om ännu en gång och så satte jag mig vid datorn för att kolla busstider till Västervik eftersom att jag och lillasyster Linnéa hade tänkt att åka till Västervik och shoppa loss lite :)
Jag hittade en passande buss som gick från Överum kl:13.35 så vi fixade iordning oss och så körde gubben oss till bussen.
Jag hade lite flyt och lyckades åka på ungdomsbiljett hihi så det blev en billig busstur :)

Efter ungefär 1h och 10min var vi framme i Västervik.
Vi började våran shoppingrunda och jag hittade en massa kläder till barnen som var superbilliga och så köpte jag kalsonger till gubben och en bh till mig själv och lite smink, hade tänkt köpa en jacka men jag hittade ingen :(
När vi hade shoppat klart så gick vi upp och satte oss på Corner för att gubben och barnen skulle komma om ca 40min så vi ville ha lite värme under den tiden!

När gubben och barnen kom så åt vi lite och det var efterlängtad mat då jag och Linnéa bara hade ätit två rostmackor var till frukost så vi var hungriga! :)
Efter maten så åkte vi till onoff och så köpte gubben en rosa mp3-spelare till mig, Tack älskling!♥
Sen begav vi oss till Willys och handlade, jag och Nea handlade medans gubben stannade i bilen med barnen för han var så trött.
Sen bar det hemmåt men vi stannade i Överum och handlade det som inte fanns i Västervik och så hämtade jag ut min bikini som jag hade beställt så snart blir det träning i simhallen ;)

När vi kom hem så packade vi upp alla varor och sen var det dags för lite käk för Cassandra och sen blev det sängen för henne för hon var så trött och skulle orka upp till dagis idag.
Martin blev ganska snabbt trött också och sa självmant att han ville sova så då var det bara att fixa honom för natten och lägga honom och sen somnade han med en gång :)

Linnéa satt kvar här nere i huset medans gubben och jag gick ut och hämtade ved i kylan och mörkret runt 21-tiden brrr säger jag bara!
Sen färgade jag håret rött men det blev ingen större skillnad tror jag, har inte kollat efter så noga än =p
Sen gjorde vi varma mackor och såg på tv.
Runt 23.30 tror jag att vi gick och lade oss och det var skönt att få sova!


Idag har vi kört barnen till dagis och så har vi vilat lite.
Jag ska snart börja göra hemmagjorda köttbullar, får se om jag lyckas få upp lillasyster så hon kan hjälpa mig lite fast hon käkar ju bara upp dom ;)
Sen efter det så ska vi stapla en massa massa ved brrr och det är -18grader ute!!!!
Får se om vi hinner med lite pulkaåkning också :)

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter som en bra shoppingdag :) jadu fia ja skratta med dig såklart! o lite åt dig oxå ahahaha :D Bra att du kom billigt undan på bussresan men va har ni för gränser här i norrk åker man som ungdom tills man är 26 ju :) Hopaps ni får en bra dag! pusss

2010-01-05 @ 10:56:03
URL: http://mammaiia.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Du gör ju så goda köttbullar så kan ju inte inte äta upp dom haha :).

2010-01-05 @ 11:10:27
URL: http://neaklasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0