100215 Måndag

Veckorna går fort, alldeles för fort ibland men lite skönt är det allt!
Morgonen började med att vi väckte barnen, klädde dom och sen satt vi i soffan och gosade med barnen och pratade en massa.
Sen var klockan 7.10 så då var det dags att stuva in barnen i bilen och bege oss mot dagis.

På dagis var det full rulle som vanligt på måndags mornarna.
Martin hade knappt tid att säga "Hej då" till oss för han var så sugen på att busa med sina kompisar!
Cassandra vinkade glatt av oss och sen försvann hon in till de andra barnen för att busa.

När vi kom hem så satte vi oss i soffan och kikade på barnprogram, ja även att barnen inte är hemma så fastnar man på barnkanalen, mysko det där ;)
Efter ca 20-30min så var det dags för gubben och Tobbe (storebror) att ge sig ut och jobba så jag satte igång med storstädningen som görs varje måndag och jag kan lova att det på måndagar finns en massa att städa efter helgens bus!

Så jag har:
-vikt tvätt
-diskat
-torkat bord och bänkar
-dammtorkat
-plockat upp en massa massa leksaker
-bäddat
-dammsugat
-skurat golv

Detta tog hela morgonen/förmiddagen så nu passade jag på att sätta mig här medans golven torkar så jag kan fixa med lite annat sen.
Ska även passa på att baka lite sen, min storebror har gått och kärat ner sig i min kladdkaka så den måste jag ju såklart baka när han är här :)

Hoppas att ni får en bra dag!

//Livets Diamanter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0