Trött

Idag är jag trött!

Inatt har jag knappt sovt nånting, har mest legat vaken och vritid o vänt på mig och haft en fruktansvärd huvudvärk och feber, inge kul...
Imorse vaknade jag kl 5.25 av att jag hörde en traktor som plogade snö utanför fönstret och då upptäckte jag att gubben var borta från sängen men jag somnade om i 20min ungefär innan han kom in och talade om att vårat akvarie hade spruckit inatt så det rann ut vatten i bokhyllan, inte så jätte mycket men vatten var det!

Sen efter en liten stund så väkte vi barnen och fixade iordning dom inför dagis och sen åkte vi iväg runt 7.00.
När vi hade lämnat barnen så var det bara att åka raka vägen hem och börja fixa med akvariet!
Gubben tömde akvariet på vatten och jag fångade fiskarna och stoppade ner dom i en hink med vatten, jag lyckades fånga alla fiskar jätte snabbt och utan problem, bra va?
Brukar ju ta lite tid att få upp alla fiskar annars.

Nu har vi lagat akvariet med silikon, det fanns ingen spricka så antagligen har någon av fogarna släppt så nu är det iallafall tätat och akvariet är flyttat till köket så nu står det där med vatten så får vi se om lagningen funkade, ska kika till det om ca 2h och se om det hållt tätt.
Fiskarna är i en hink som står på köksbordet, dom har både pump och doppvärmare så dom klarar sig allt en liten stund.

Anledningen till att akvariet numera får stå på bänken i köket är för att det antagligen är barnen som gjort så att en av fogarna släppt, när dom busar så brukar dom springa mot akvariet och slå händerna på det så hela akvariet gungar så där av har det nog gått sönder så nu står det så pass att dom inte kan röra det.

Nu har gubben nyligen gått ut för att jobba så jag ska ta tag i lite städning, tvätt och ja, det vanliga ni vet ;)

//Livets Diamanter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0