Mitt liv i ord (kortfattat).

För att ni ska lära känna mig bättre och alla nya läsare ska hänga med bättre i bloggen så tänkte jag skriva ner mitt liv i ord.

Jag föddes den 30:e mars 1989 på Västerviks bb.
Jag har alltid bott på en gård och växt upp med lantbruk.
Både mamma Anette och pappa Stefan har alltid jobbat med lantbruk när jag växt upp.

Mamma var 21år när jag föddes och pappa var 24år.
Jag har en storebror Tobias 22år, lillebror Tommy 18år och lillasyster  Linnéa som blir 16år.

Som liten var jag väldigt snäll och lydig liten tjej.
Jag samlade lätt på mig många kompisar och har alltid älskat att umgås med folk och har aldrig riktigt gillat att vara själv.

Jag har alltid gillat barn och var barnvakt som liten så kanske därför jag fick barn så tidigt? =)
Har också ofta fått ta hand och se efter mina syskon när vi var mindre då mamma och pappa jobbade väldigt mycket.

När jag var 6år så började jag "nollan" som man kallade det då (F1:an tror jag man kallar det nu).
Då började jag i en liten skola i Gunnebo (utanför Västervik) där jag snabbt fick en hel drös av kompisar som jag umgicks med både i och utanför skolan.
Som liten älskade jag skolan, antagligen för att jag älskade att umgås med folk.
Men jag gillade också att lära mig saker!
Jag lärde mig snabbt och lätt och hade inga som helst problem med skolan!
Jag var även 6år första gången jag rökte, inte bra!

När jag var 10år flyttade vi till Ankarsrum och jag fick byta skola och börja där.
Även i denna skola lärde jag mig snabbt känna massa kompisar och jag trivdes bra.
Efter ca en månad flyttade även min bästa kompis Nathalie till Ankarsrum och började samma klass och skola som jag så då trivdes jag ännu mer!

När jag var 11år flyttade vi till Boda (ett jättefint ställe utanför Almvik).
Då började jag i Almviks skola och ännu en gång hittade jag massa att umgås med!
Jag trivdes även där och allt var bra.

När jag var 12år flyttade vi till Stjärnevik, en stor gård där vi hade mjölkkor och massa hästar och en hel del andra djur.
Då började jag i 6:an i Frödingeskola och ja, det var heller inga problem att få kompisar där =)
Som tur var trivdes jag jättebra där med.

När jag var 13år började jag högstadiet och ja, där började jag mitt liv på riktigt tyckte jag.
Jag började då på Vimarskolan i Vimmerby och gick i samma klass som min dåvarande bästakompis Michaela, annars var vi inte så många från mellanstadiet som hamnade i samma klass.

När jag började högstadiet så började jag bli en helt annan person än jag var innan.
Håret färgades svart, det åkte på en hel del svart smink och jag bytte klädstil till en "coolare stil".
Jag började röka en massa, festa och bytte kille var och varannan dag...
I denna ålder var jag väldigt mycket osams med min far och vi kom inte överens för fem öre.

När jag var 16år så började jag gymnasiet på Valstadskolan i Gamleby.
(Jag skulle ha gått fordon och blivit bilmekaniker men kom bara in som 3:e reserv).
På Valstadskolan gick jag inriktning jordbruk till en början men jag tyckte att jag kunde så mycket inom det så jag lärde mig inget nyss så i Januari bytte jag till djurvård.
Ja, på Valstadskolan blev det en hel del fester och jag drack nästan varje dag, hade olika killar jämt och kom bakfull till skolan allt för ofta!

Träffade även en kompis där vid namn Nadja och vi blev snabbt bra vänner och i december -05 flyttade vi in i en 3:a i gamleby och det var skönt att slippa bo på skolan!

När vi började 2:a året på gymnasiet så flyttade jag och Nadja till varsin etta alldeles bredvid varandra för vi klarade inte av att bo tillsammans men vi var fortfarande jättebra vänner.

I augusti -06 så träffade jag min nuvarande pojkvän Mathias och vi blev genast jätte kära!
Vi blev tillsammans den 27:e augusti -06.
Han bodde hos mig från första dagen vi blev tillsammans så vi tyckte efter ca 3veckor att vi skulle leta lägenhet och flytta ihop och sagt och gjort, i November -06 flyttade vi in i en trea i Gamleby och hade en inneboende (en kille från min klass).

I Januari -07 gjorde jag ett gravtest och det visade att jag var gravid, då var jag gravid i andra månaden.
Den 27:e augusti föddes våran son som fick heta Martin, han var 49cm lång och vägde 3090gram (lägg märke till att han föddes på våran ett års dag tillsammans!)

Vi hade då flyttat till Tuna som ligger utanför Vimmerby, vi flyttade dit i maj -07 men det glömde jag att berätta. blev ju så många flyttar att berätta om ;)

I Februari -08 flyttade vi till Lilla björka (där vi fortfarande bor) och huset var då lagom stort till oss tre eftersom att vi har tre rum och kök.
I slutet av februari så gjorde jag ännu en gång ett gravtest och det visade sig att lilla Martin som då var 6månader skulle få ett syskon!

Den 29:e oktober -08 föddes lilla Cassandra, hon var 49cm lång och vägde 3480gram.

Jag var alltså 17år när jag blev gravid med Martin och 18år med Cassandra.
Nu är jag 20år och mina två små barn är det finaste jag har och jag har aldrig ångrat att jag bestämde mig för att behålla dom när jag fick veta att jag var gravid!

Nu den 27:e augusti blir Martin 2år och den 29:e oktober blir Cassandra 1år, tiden går fort!
Jag och barnens pappa är fortfarande tillsammans och kommer vara det i all framtid! <3

Nu har ni fått veta lite mer om mig och fått lära känna mig lite bättre ;)

Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: moa

Hej! Har en frågestund på min blogg, så kika in och ställ massa frågor! Kram på dig

2009-08-10 @ 21:39:17
URL: http://moahansson.blogg.se/
Postat av: UngAnaMama

Vad roligt! Jag är 88a och har en son som också är nästan 2, med min pojkvän mathias haha!

2009-08-11 @ 03:43:44
URL: http://unganamama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0