4:e December

Idag har vi hittat på massor jag och barnen, har inte varit en lugn stund någon gång känns det som men det gör inget för vi har haft jättekul och mysigt!♥

Dagen började med att Cassandra vaknade vid 6.30 så jag hämtade henne, bytte blöja och sen fick hon ligga och mysa med oss i sängen men som vanligt på mornarna så var hon jätte super pigg så hon kröp iväg och hittade på bus som vanligt :)

Vid 8.00 gick vi upp för dagen, gubben gick ut för att jobba och jag o Cassandra åt frukost och såg på barnprogram.
Runt 8.30 vaknade Martin, han gick direkt fram till mig och drog mig i handen och gick mot köket så jag tänkte att han vill nog ha frukost med en gång idag, annars brukar han vilja vakna till och äta frukost efter ca 40min...

Väl i köket så drog han fram en stol till bänken, klättrade upp på stolen och sa "Tack tack mamma!?"
Då pekade han på sin chokladkalender hihi, så han ville öppna dagens lucka och ta sin chokladbit och jag är ju världens snällaste mamma *blinkblink* så självklart fick han öppna dagens lucka innan frukosten....NEJ! det fick han faktiskt inte =p

Jag gjorde frukost åt honom och sa "när du har ätit upp din frukost så får du öppna kalendern".
Han åt sin frukost så han fick öppna sin kalender och var överlycklig! Cassandra fick självklart öppna sin med men hon hade 4st luckor att öppna eftersom att hon inte ens hade börjat öppna någon lucka än så det tyckte Martin var lite jobbigt att se på när hon fick så många chokladbitar men vet ni vad....det låg 2st chokladbitar i dagens lucka på Martins kalender så där kan vi snacka tur för honom ;)
Iallafall senare under dagen hittade jag en gömd halv macka i hallen...hmm...någon som inte åt sin frukost utan gömde den för att få sin chokladbit? Skitunge! ♥♥

Efter frukosten och kalenderöppning så klädde jag på barnen och så gick vi ut några timmar och hade det bra men det var lite kallt brrr, skönt är det att Cassandra går själv ute nu, hon är jätte duktig!! ♥♥
Snart behövs ingen vagn mer ;)

När vi var ute så tittade vi på kossorna för dom är intressanta tycker barnen!
Martin fick se en kossa som en annan kossa hade bajsat på huvudet och det var riktigt roligt tyckte han!
Han ropade "mamma, mamma, bajs! bajs!" och pekade på kossan och gapgarvade :)

Sen efter en stund så hittade vi gubben och han höll på att fodra djuren med traktorn så självklart ville Martin åka med!
Martin hoppade upp i traktorn och satte sig på "sin" plats direkt och idag blev Cassandra avundsjuk och ville också åka traktor med pappa så det slutade med att hela familjen satt i traktorn :)
Efter att vi åkt lite traktor och busat och sett på djuren så gick vi hemmåt och då ville Martin gunga så det fick han självklart göra men sen efter en stund så ville Cassandra gå in så det gjorde vi med lite protester från Martin.

När vi kom in och jag hade klätt av barnen så försvann dom båda två direkt, då hade Martin gått in och bäddat ner sig i sin säng och Cassandra satt neranför sin säng så jag bäddade ner henne med så dom låg i varsin säng och mös i ca 15min utan att sova så dom var jätte duktiga!

Medans dom låg och vilade så städade jag av lite här hemma och började fixa lunchen till gubbarna.
Dom skulle lunscha här hos oss idag eftersom att chefen är på semester.
Jag fixade grillad korv och kokt korv med bröd till dom och julmust så det var dom glada för :)
Till efterrätt fick dom kaffe, peppaekakor och chokladpraliner, snäll jag är va? :)

När dom hade ätit och gått ut så lade jag ut täcken och kuddar på hela vardagsrums golvet och bäddade ner mig och barnen där eftersom att dom fortfarande var slöa efter lunchen så vi läste lite böcker och hade det jätte mysigt!

Sen bestämde vi oss för att gå ut så vi var ute och hade jättekul tills Martin helt plötsligt började strunta i allt jag sa och bara trotsade så till slut fick vi gå in :/
Men vi hade det mysigt inne och busade en massa <3

Sen kom gubben in och så fick han passa på att mysa lite med barnen innan dom skulle sova och sen när Cassandra sov så åt vi tacos.
Efter maten så gick gubben ut för att jobba igen.
Nu sover Martin-plutt med♥

Hoppas ni får en bra kväll!

Var är snön?!

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Nea

Men jag hade massa kompisar ett tag och sen bara började dom skita i mej o va med sandra ist så jag ser ingen annan anledning..

2009-12-04 @ 21:10:17
URL: http://neaklasen.blogg.se/
Postat av: lillasyster

Men jag var ju så men det blev ju inte bättre av att ALLA började dra sej ifrån mej. Vad fan gjorde jag för fel?!

2009-12-04 @ 23:42:44
URL: http://neaklasen.blogg.se/
Postat av: Cajsa

hejsan! :) det va inte igår!

jag har inte läst andras bloggar nu på ett tag utan fokuserat på min egna blogg och mitt mående, får se hur det går att komma tillbaka och läsa nu. :)

hoppas att du har faft det bra den senaste tiden?

xx C...

2009-12-05 @ 12:39:16
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Cajsa

jo det är helt okej. man har ju sina stunder då skallen inte är med och tankar övertar ens sätt att leva..^^ hehe.. :P

2009-12-06 @ 13:50:51
URL: http://cajsa1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0