090615 Vi har SOL idag!

090615 Måndag

Idag har vi haft tur med vädret!
Det har dock varit lite väl blåsigt men vad gör väl det när solen skiner?!
Jag och lillasyster tog oss en långpromenad med barnen idag, rättare sagt till Edsbruk!
Det är en sträcka på ca 14-16km fram och tillbaka, ja jag vet att vi var duktiga =)
Martin somnade på vägen hem men Cassandra var vaken hela tiden, hon försökte bråka med Martin medans han sov men han bråkade ju inte tillbaka och då var det inget kul att retas med honom så hon tog hans keps och napp och lekte med det istället med hopp om att han skulle vakna och bli arg så hon skulle få retas lite men nej, han vaknade aldrig =p
Då blev Cassandra arg så hon skrek en bit av promenaden av uttråkning hihi busunge är hon!

När vi kom hem så slängde vi oss i soffan och vi matade barnen, lillasyster bytte blöja på Cassandra medans jag fixade lite mat till henne.
Sen lite senare så hade vi återfått lite krafter så vi bestämde oss för att göra lunsch, det blev pommes....
Sen latade vi lite till och busade lite med barnen.
Cassandra var jätte trött eftersom att hon hade varit vaken sedan 11.30 på förmiddagen och klockan var ca 16.30 när hon ville somna för natten så jag lyckades hålla henne vaken till 17.00 sen blev det kvällsgröt, blöjbyte och marsch i säng =)
Sedan efter en stund kom gubben min hem från jobbet, han åkte och handlade lite medans jag och lillasyster lagade mat och fixade i köket.
Jag lagade stark köttgryta med klyftpotatis i ugn och det blev Jättegott! Första gången jag gjorde det och lyckades med! Stolt!

Sen efter middagen så drog jag med mig alla ut, jag satte gubben i jobb med att ta ner lekhagen ute då den inte är till nytta ändå längre och den stod bara och skräpade så det var lika bra att ta bort den, medans han fixade med det så tog jag med mig lillasyster och Martin-bus på en promenad, vi gick en bit på vägen men sen kom jag på att -Vi går en sväng i skogen!
Det gjorde vi och uppskattat var det med och jätte mysigt!
Sen gick vi hemmåt och då träffade vi gubbens chef och pratade lite sen gick vi vidare hemmåt för att se hur det gick för gubben, han hade börjat köra med trimmern och gör det fortfarande!
Får se när han kommer in ;)
Iallafall så när vi kom tillbaka efter en skogspromenad så satte vi oss med Martin på gräsmattan och busade Massor!
Sedan skulle jag lära Martin att hjula och göra kullerbyttor men han bara gapskrattade åt mig haha! =)



Sen efter en stund så ville Martin leka med katten, det lät så här:

-Martin, klappa kissen snällt....
-Mmmm
-Du får Inte slå kissen, den får aj då!
-Mmmm
-Klappa snällt....
-(Martin skrattar djävulskt)
-Nej bara klappa...
-appa....
-Ja klappa =)
-(Martin slår katten och skrattar högt!)
-Nej Martin, nu fick kissen aj!
-Mmmm
-Vad säger man då till kissen?
-Ussäkta!
-Bra! =)
Glad Martin...

Han är duktig som säger ursäkta, han säger ursäkta jämt hihi, lite gulligt =)

Ha en fortsatt bra kväll!
SoFiA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0