090621-090622 sol-sommar!

090621 Söndag

På söndagsmorgonen vaknade Cassandra vid 06.00 så jag gick upp, bytte blöja och fixade en nappflaska till henne sedan lade jag henne inne hos oss i sängen men hon var väldigt pigg så när hon hade ätit upp vällingen så ville hon busa och mysa men jag ville sooooova, har vart så väldans trött en lång tid men det blir väl så när man aldrig hinner vila upp sig, går ju upp mellan 04.00-06.00 varje morgon och matar Cassandra, byter blöja och försöker få henne att somna om men ibland lyckas jag fast oftast får jag ligga vaken och mysa med henne medans gubben vänder ryggen mot oss och snarkar på som en galning men det är väl bra att någon av oss får sova men det vore skönt om jag fick det ibland också.... Jag fick förstås sova från 08.50-10.00 igår morse för att han gick upp med barnen då men han fick ju sova heeela natten+morgonen till nästan 09.00 och det blir en lite bättre sömn då, blir så lustig sömn när man är vaken från 06 på morgonen till 09 och får sova en timme sen för då är det så varmt och ljust plus att alla härjar runt i huset så dags.
Vill ha semester snart eller nånting, bara jag får sooooova lite!!

På förmiddagen åt vi frukost ute i solen och det var så skönt! Sol och värme =)
Efter frukosten så åkte vi till Stjärnevik och lämnade av min bror och lillasyster tog med sig lite mer packning för att stanna ytterligare en vecka här hos oss =)
Så vi stannade i några timmar innan det var dags för mamma att åka iväg och jobba igen, var kul att träffa dom och barnen gillar att vara där och busa med sina morbröder så det är bra!
Sedan åkte vi hem och handlade lite på vägen för vi skulle laga hemmagjord pizza på kvällen.
Innan vi handlade så svängde vi förbi hemma hos pappa och hämtade hans kubb som vi lånar lite så att vi ska ha något att göra här hemma på dagarna, blir så långtråkigt ofta eftersom att jag inte har körkort och kan ta mig till lekplatser osv med barnen utan vi får helt enkelt vara här hemma i skogarna och göra det bästa utav saken =)
Som sagt så gjorde vi pizza på kvällen och det blev jätte gott Mums!
Sen efter ett tag så började jag känna mig väldigt dålig, febern steg och jag kunde inte bära min egen kropp och det kändes hela tiden som om jag bara somnade bort på nått lustigt jätte obehagligt sätt! Men det är nog all trötthet som gör mig sådan, skulle göra vad som helst (nästan) för att få sova ut och koppla av!
Jag blev lite bättre sen mot kvällen, eller jag försökte intala mig själv det så jag försökte bli glad och pigg och gav mig ut för att spela kubb med dom andra men tillslut kunde jag inte hur mycket jag än försökte så kändes det som om jag skulle ramla ihop och försvinna eller något men jag försökte övertala gubben min att jag mådde bra men han såg ju såklart att jag inte gjorde det så han tvingade in mig...
Vi lade oss i sängen och såg på Rocky 5, tyvärr fastnade jag i filmen så pass att jag inte kunde somna så jag satt och tittade på den tills den slutade vid 00.00...mycket dumt gjort när man är så trött!



090622 Måndag

Idag vaknade Cassandra vid 05.00 så jag gjorde en nappflaska och matade henne och som tur var somnade hon om till 07.30, då gick jag och hämtade henne, bytte blöja och lade henne hos mig, vi låg och mös o busade en stund sen somnade vi 20min sedan när vi vaknade så steg vi upp och åt frukost.
09.40 så vaknade Martin och kom in i tv-rummet så jag fixade ihop lite frukost till honom och sedan gick vi ut och lekte massor i solen men det blev så fruktansvärt varmt så vi fick gå in en stund så nu sitter vi här inne och försöker svalka oss lite för att sedan ge oss ut igen o buuuuusa =)
Så idag har vi inte hunnit med så mycket än men det kommer ;)
Blir kanske en lång promenad sen med picknick om det inte är alldeles för varmt förstås för då blir bara barnen gnälliga av att få sitta i vagnen men barnens pool ska iallafall fyllas upp med varmvatten så dom får bada sen för det älskar dom!!
Skriver mer sen när det hunnit hända lite mer!
Ha en bra  dag i sommarsolen!
SoFiA


Haha kul bild va?! =) Martin som satt sin leksakskossa på lekhagen! =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0