En bra dag trots regn

Idag på eftermiddagen runt 13.00 så hade Cassandra somnat och hon brukar sova mellan 3-4 timmar på dagen så jag och Martin gick ut och busade lite och sen kollade vi om vi hade fått någon post men den var alldeles tom, skönt det att slippa räkningar!
Sen gick vi en sväng på ladugårdsplanen och såg att gubben höll på vid verkstaden så vi gick dit och hälsade lite, sen kom gubbens chef med traktorn så då blev Martin glad när han fick se traktor såklart!
Dom skulle titta på en gård som är till salu vid 14.00 så gubbens chef frågade om jag och barnen ville följa med också och titta på huset och självklart ville vi det!
Så jag gick ner till huset för att väcka Cassandra och mata henne innan vi skulle åka sen kom gubben hem och bytte om och då var jag redan klar med barnen så då var det bara att åka till gubbens chefs hus (bara några meter dit) och hämta upp honom sen begav vi oss iväg.
Vi var först till gården men bara efter en liten stund så kom det fler o fler bilar.
Vi stod utanför och pratade en stund och sedan fick vi gå in och kika på huset och det var jätte fint och stort!
6 rum och kök + ett stooort garage/verkstad som satt ihop med huset, skulle vara skönt att bo så stort istället för vårat nuvarande på 3 rum och kök!
Sen gick vi runt och tittade på maskinhallen och ladugården och barnen var super snälla hela tiden! <3
Sen när vi kom hem så åkte vi och handlade lite och gubben min gjorde pannkakor till oss Mumsigt!
Sedan satt vi i barnens rum och lekte en stund och sen började dom bli lite trötta så Cassandra fick sin kvällsgröt och hon somnade nästan i sin matstol så hon var rejält trött!
Martin är fortfarande vaken, envis är vad han är men ska försöka få honom att sova snart för nu börjar klockan dra iväg.
Sen blir det nog till att sova sova sova, är så trött idag!



                                            SoFiA

Kommentarer
Postat av: ada

sv: det låter ju mysigt! imorgon ska jag vara i skolan 9:30-12:30 en kort dag alltså, vi ska bara städa skåpen typ. :) sen ska jag åka hem & klockan fyra ska jag spela tennis :D

2009-06-10 @ 21:03:22
URL: http://adada.blogg.se/
Postat av: jasmine

vad kul hoppas att han ska ha gården:)

2009-06-10 @ 21:11:02
URL: http://peeweejasmine.blogg.se/
Postat av: ada

sv: kan du inte ? isånna fall kan du söka " download gimp " på google. då kommer det garanterat upp många ställen att ladda ner på. nånstans borde det funka! :D

2009-06-10 @ 21:13:24
URL: http://adada.blogg.se/
Postat av: jossan

fin blogg och söta barn! :D

2009-06-10 @ 23:22:25
URL: http://jmehta.blogg.se/
Postat av: jossan

sv: hehe :)

2009-06-11 @ 09:39:56
URL: http://jmehta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0