Jobbig dag...

Idag har hela dagen varit helt uppochned från första början...
Jag skulle ha sovmorgon idag eftersom att gubben min fick det igår...
När Cassandra hade bestämt sig för att hon inte ville sova mer (kl:07.30) så försökte han ändå få henne att somna om och då sa jag
-Ska jag gå upp med henne?
-Nae du ska ju ha sovmorgon...
-Ja men jag kan ta henne...
Då blev gubben lite sur och gick upp med henne och då kunde inte jag sova för att han var sur!
Så jag gick upp och gjorde frukost till henne och matade henne.
Sedan pratade jag lite med gubben och han sa åt mig att gå och sova lite så då gjorde jag faktiskt det.
Sov inte så himlans mycket men lite grann.

Cassandra somnade strax efter att jag gick och lade mig så han fick det ju rätt lugnt ändå som tur var.
Sedan vaknade Martin.
Runt 10.30 kom Martin och gubben in och tyckte att jag skulle kliva upp, efter mycket om och men så lyckades jag ta mig upp, eller Cassandra vaknade så jag var tvungen att ta mig upp hehe.
Sedan gick vi upp och det blev blöjbyte på varsitt "bajsbarn" =p

Sen skulle vi se på tv.... hmm... Det gick bara se på EN kanal! Ja, kontrollen till boxern hade pajat!
Jag som är "beroende"  av Hem till gården! Men det fick jag inte se idag då det endast gick se på 6:an!
Men gubben min gjorde allt i sin makt för att fixa kontrollen men det gick inte alls.
Sen ringde min syster och hade problem att välja en klänning till bröllopet i morgon så hon stod i butiken och ville ha smakråd, hon hade hittat en vit klänning men så visste hon att man ska ju inte bära vitt på bröllop men så sa hon att det var ett stort mönster på i svart och rosa och då sa jag att den blir helt okej då men mitt i pratet så kom gubben min springandes med Martin och sa:
-klä på Martin byxor och strumpor Nu!
Okej då var det bara att säga till lillasyster att jag ringer sen...
Fixade Martin och så frågade jag vad som var så bråttom?
Då sa gubben min att en grannes kompis ville ha skjuts till Gamleby, bara det att han som ville ha skjuts kunde varken svenska eller engelska!
Hmm, skojjigt för dig älskling tänkte jag =p
Så han for iväg, som tur var så skulle han och Martin ändå till Gamleby och handla, jag måste ju göra en blondering innan bröllopet då det har blivit så mycket utväxt som inte är så smickrande, och så behövde jag fler p-piller så han fick fixa det med =p
Nu har Cassandra nyligen somnat och jag hoppas att den här dagen kommer att bli lugnare än den hittills har varit!

Kom just på att jag måste packa allt till barnen inför morgondagen! Dom ska vara hos sin barnvakt eftersom att barnen är lite små för att uppskatta att se på bröllop och dom har verkligen Inte tålamodet för det så det kändes bäst att fixa så dom får barnvakt.
Sen Måste jag vattna mina halvdöda blommor som jag Totalt glömt bort den senaste tiden!
Sen måste jag även köra några tvättmaskiner och städa av lite här hemma...
Verkar inte som denna dag blir så lugn ändå....

Hoppas att ni får en kanon dag!



                                                             SoFiA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0