Uppdatering ;)

♥Hej på er!

Jag vet att jag har varit superduper dålig på att blogga den senaste tiden men tiden räcker inte riktigt till längre.
Men nu har jag fått så mycket "skäll" av så många så nu tänkte jag att jag skulle uppdatera er lite om den tid som gått =)


Jag tror att jag har talat om att Cassandra börjar på dagis den 2:a november?
Iallafall så börjar inskolningen då och det ska bli riktigt spännande att se hur det kommer att gå, ja för ni vet ju vilken liten mammagris hon är ;) Men det kommer nog att gå kanonbra!

På torsdag (29:e) så fyller Cassandra 1år så då får alla ni som vill komma och gratta henne och smaska tårta!



I onsdags (22:a) så var vi på bvc med Cassandra, det var vaccination och läkarundersökning som gällde då och det gick jättebra förutom att hon blev lite ledsen när hon fick spruta nr.2, ja man får två sprutor på en gång, en som inte ska göra så ont i ena benet och så en till i andra benet som tydligen ska göra väldigt ont så jag tyckte så synd om min lilla tjej ♥
Hon blev även vägd och mätt, hon var 74cm lång och vägde 10210gram så nu väger hon lika mycket som sin storebror ;)

Efter besöket på bvc så satte vi oss i väntrummet för Emma och Daniel hade ett bvc besök med lilla Leo precis efter oss så vi väntade på dom eftersom att vi skulle äta pizza ihop när dom var klara med sitt besök.
När dom var klara så traskade vi bort till pizzerian men det var stängt så vi åt på Ubbes istället.


På torsdag kvällen var vi hos Sara och Daniel och så lilla Izabel så klart, vi fick god mat och gubben hjälpte Daniel med att bära en tvättmaskin tror jag det var..
När klockan började närma sig 19.00 så åkte vi hem eftersom att barnen behövde komma hem och sova lite.

På fredagen kom Sara, Daniel och Izabel hit så vi bjöd på mat och så tittade vi på idol ihop och det var mycket trevligt!
Var jätte härligt att få höra lite bebis skrik i huset med! =) ♥


På lördagen kom Tobbe (min storebror) och Lussan (hans tjej) hit, vi såg på tv och tog några glas när barnen hade gått och lagt sig så vi hade det jätte trevligt och så dök det upp en massa "hemligheter" som man inte visste och så åkte det fram en massa "vuxen leksaker" och diverse grejer haha och kul det hade vi!
Men ni, misstolka inte det jag nyss skrev =p


På söndagen (igår) så väckte barnen oss på morgonen som dom brukar, eller ja, jag kollade på klockan när jag hörde att Cassandra hade vaknat och då var den 6.20 men.....jag hade självklart glömt att ställa om klockan så den var ju 5.20....inte så roligt =p

När Cassandra kom in till oss så fick hon öppna sin present som Rickie kom hit med på lördag kvällen, vi tyckte att hon skulle få öppna den innan Martin vaknade så hon skulle få ha den ifred ett tag ;)
Så hon öppnade presenten och där var en Rosa bil en typ "lära gå bil" och den var jätte fin! Rosa med en massa blommor och prinsessor på och så en massa roliga knappar så bilen låter och blinkar en massa så den var hon väldigt nöjd med vill jag lova, eftersom att Cassandra är lite för liten för att tacka för den så tar jag över tackandet ;) Tack så mycket Sofia och Rickie! =)

Söndagen blev ganska lugn, Tobbe och Lussan åkte hem runt 12.00 tror jag och efter bara en liten stund så kom Rickie, Sofia och barnen hit på besök och det var trevligt och kul för barnen att få leka lite, och jag kan lova att det var en hel del att städa efter grabbarna fast det gjorde jag i morse hehe dom hade rivit ur ALLA kläder i barnens byrå så allt låg på golvet men Martin var duktig i går kväll och försökte städa upp kläderna, duktig son jag har! =) ♥

Idag har jag städat och så har jag sorterat ur alla försmå barnkläder som ska ges bort, har en hel del pojkkläder som ska ges bort till lilla Leo och så lite tjejkläder till lilla Izabel =)

Imorgon blir det nog en sväng till Västervik för att storhandla och köpa presenter till Cassandra så det ska bli kul!
Nu ska jag gå och hämta Cassandra som börjar vakna till sen blir det mys och bus =)
Just det! Cassandra gick långt idag! Hon gick rakt över hela golvet i vardagsrummet utan att hålla sig i nånting så nu är det verkligen på G! =)


//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: lussan

jaaa de va skitkul på lördagen ja :D hehehe.... de enda som var tråk var dendär timman som blev lknasig... shiiiet så jobbigt med tidsomställningen... snark...



mm hoppas verkligen de går bra på dagis nu sån mammagris som hon e :D



men den där lördagen får vi göra om nån gång och som sagt ni e bjudna på tacos o dricka o grejer hos mig nåpn helg när alla mammor o pappor har barnvakt :P :D

2009-10-26 @ 21:27:59
URL: http://pieps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0