En trevlig helg

090907 Måndag

Jag tänkte att
jag skulle passa på att berätta lite om helgen nu när Cassandra sover.


Lördagen började med att Sara kom hit och vi skulle ta en liten shoppingrunda i Västervik.
Hon kom hit runt 11.00.
När vi kom till Västervik så gick vi raka vägen ner på stan.
Jag hade tänkt att jag skulle handla lite saker till Cassandra nu till hösten.


Först gick vi till h&m, där hittade jag en rosa Hello kitty-mössa, ett par knallrosa skor och en Hello kitty pyjamas till Cassandra.
Martin hade fått så mycket när han fyllde år så han hade redan allt han behövde så denna shoppingrunta var för Cassandras skull och så var det meningen att jag skulle hitta nått till mig själv för en gångs skull men jag hittade inget =/
Det blev lite smått stressigt att gå i affärer med barnen för klädaffärer var inget som dom gillade vill jag lova!
Cassandra tyckte det var tråkigt att sitta stilla i vagnen så länge plus att det var supervarmt i alla affärer så jag förstår att barnen tyckte det var jobbigt!
Så man kikade mest efter det man visste att man behövde och köpte det.
Hade även tänkt att köpa en jacka och en overall till Cassandra men det var så dyrt så det får vänta lite till tyvärr..


Efter att vi hade shoppat lite så var barnen så gnälliga så då tänkte jag att det var nog så att dom var väldigt hungriga så jag hittade ett korvstånd där jag köpte varsin varmkorv till barnen och oj så nöjda dom blev =)
Efter att vi suttit på parkbänken och barnen ätit klart så var det tänkt att jag skulle fortsätta min jakt efter nånting till mig själv men barnen ville verkligen inte mer så vi lämnade stan.

Vi åkte upp till min favorit pizzeria Campino för att beställa mat, gubben väntade hemma och var hungrig och jag hade inte ätit på hela dagen och klockan var då ca 14.00 så mat var behövligt.
När pizzorna var klara så åkte vi hem och åt Mums!


Senare på kvällen kom Daniel (Saras sambo) för dom ville umgås med oss, mycket trevligt! =)
Lite senare ca 20.00 så kom Tobbe (min storebror) och hans flickvän Lucie på besök vilkety var vääääldigt trevligt!
Gubbarna åkte och hyrde film och köpte lite mat medans vi tjejer+Tobbe satt och pratade en massa och tog några glas.
När filmerna sattes igång ja, då var det skitfilmer (ja ni vet sånt lustigt som grabbar ser på) så jag och Lucie reste oss upp och sa Rökpaus!
Så vi gick ut och satte oss och rökte och drack lite (barnen sov för natten då).
Vi satt där ute och pratade i ca 1½ timma sedan gick vi in för att kolla läget och dom skulle sätta i nästa film så då tänkte vi att vi skulle se var det var för nått men det var heller ingen bra film så vi tog med oss ett antal cider och satte oss ute igen =)

Det blev en sen natt, vi satt uppe till 2.30 på natten och tre timmar senare vid 5.30 så vaknade Cassandra så då var det bara för mig att ge mig upp för hon ville inte sova mer.
Jag var så snäll och lät gubben och Martin sova vidare.
Cassandra kröp runt lite i huset och hade skoj så jag lade mig på sängen och vilade lite och sen kröp Cassandra in och väckte Tobbe och Lucie fast då var nog klockan 7.30 iallafall =p


Gubbarna gick ut och jobbade lite efter att dom vaknat till ordentligt medans vi tjejer satt inne och lekte med barnen och såg på tv.
Dom åkte runt 12.00 tror jag, Lucie skulle jobba vid 16.00 men annars hade dom nog stannat längre.
Vi hade grymt trevligt iallafall!
Hoppas vi har möjlighet att ses snart igen och då ska jag ju få min efterlängtade piercing =)


Idag har vi mest latat, har varit så väldigt trött efter helgen =p
Cassandra har också varit jätte trött idag så hon har varit världens ängel, bara gosat och myst hela dagen! <3
Gubben åkte vid 12.30 ungefär eftersom att han skulle till sjukhuset på undersökning igen vid 13.30.
Hoppas att allt går bra!

Nu ska jag gå och göra mig en gurk-macka Mums ;)

Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: lussan

japp de va verkligen trevligt som fan i helgen :D måste vi verkligen göra om ni kanske kan komma hit eller nått o som sagt jag kan sitta barnvakt innan dom e blöjfria... (som tobbe sköjade om att han inte skulle göra :P)

söta barn du hade :D

filmerna var iaf SKIIIT

kram

2009-09-07 @ 15:54:59
URL: http://pieps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0