snööö

Snö bus :)

När gubben var och hämtade Martin på dagis så lagade jag och Cassandra lite mat, fick bli spaghetti och stekt falukorv idag.
Efter maten tittade Martin på film medans Cassandra satt och lekte på golvet och kröp upp i brorsans säng ibland för att se lite på filmen, dom såg på "Hitta Nemo".

Sen tänkte jag att eftersom att jag och Cassandra spenderat hela dagen tillsammans så skulle jag ha en liten Martin-stund, bara han och jag medans Cassandra fick ha en liten pappa-stund, Cassandra och gubben satt vid datorn och jag och Martin klädde på oss och gick ut i snön och busade en massa!

Vi började med ett försök till att bygga snölycktor men dom bara rasade hela tiden, varför gick det så lätt när man var liten? Man var ju proffs på snölycktor då!
Sen klättrade vi eller ja, jag tog Martin under armen och klättrade upp med honom på en snövall här ute som är nästan lika hög som huset så ni kan ju tänka er att jag fick lite benträning ;)
Men när vi väl kom upp på toppen av snövallen så satte vi oss där och tittade på utsikten och Martin tyckte det var jättehäftigt!

Sen gjorde jag en rutschkana nerför snövallen som vi åkte i om och om igen och ja, självklart fick jag bära upp honom varje gång, träning träning! ;)
Sen försökte vi att göra en snögubbe men det gick inge vidare...
Sen byggde jag in Martin i snö och han tyckte det var jätte jätte kul!
Sen ville Martin att jag skulle ta satts och slänga honom i den djupa snön på gräsmattan så det gjorde jag och oj vad han skrattade!
Det var väldigt hög snö, den var upp till midjan på mig så ni kan ju tänka er hur högt det är för barnen!

Sen efter en stund när Cassandra hade somnat så kom gubben ut till oss och då byggde vi två stycken snölycktor på snövallen på ladugårdsplanen så det blev jätte snyggt och så byggde vi en ganska stor vid huset och självklart tände vi ljus i dom med, myyys!
Kan understryka att det var gubben som byggde lycktorna och jag som rullade snöbollarna :)

Hoppas att ni har det bra i snön!

//Livets Diamanter


Kommentarer
Postat av: Matilda

tyck till om frisyrer i min blogg, kort elr långt, naturligt elr löshår!

2010-02-03 @ 23:24:48
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: Lola May

Tack så mycket! :) Vill också busa i snön..

2010-02-04 @ 11:12:49
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0