Dagarna som passerat

God morgon!

Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här, närmare bestämt i fredags så nu tänkte jag att vi skulle passa på och titta igenom de senaste dagarna, vad som har hänt.

Fredag:

På fredagen var gubben ledig och barnen är ju lediga från dagis på fredagar så vi passade på att ta en lite familjeutflykt till Västervik för att handla.

Morgonen började lugnt och det var ingen som helst stress, alla var på ett topphumör redan från tidig morgon så det kändes som det skulle bli en lyckad dag!

Runt 11.00 bar det iväg mot Västervik, när vi var framme så började vi med att handla mat för två veckor frammåt och barnen var kanonsnälla hela tiden, förutom att Martin fick syn på en jätte stor radiostyrd bil i affären som han bara skulle ha så han sprang dit hela tiden och tjatade så jag fick springa efter honom lite men så är det ju med små barn i affärer, dom vill ha allt eller ja, leksaker och godis ;)

På affären hittade jag nånting som vi har väldigt dåligt om, nämligen bodys till barnen.
Jag hittade ett paket med 6st bodys i och kollade priset, priset för alla 6 bodys var 79kr, fattar ni 79kr!? BILLIGT!
Så jag tänkte att ja, då finns det väl bara i strl 50-56 eftersom det var så lågt pris men det första paketet jag får tag på med rosa bodys var i strl 86, Cassandras storlek och då höll jag tummarna för att det fanns likadana i blått i storlek 92 och det gjorde det så jag köpte 12st bodys för 160kr, helt nya! --Glad!

Sen åkte vi till Karlssons för att gubben skulle ha nånting där, minns inte riktigt vad...
När vi kom in i affären så såg vi stora skyltar att dom hade 75% REA på alla rödmärkta kläder så jag skyndade bort till barnavdelningen och hittade massa plagg till barnen för 25kr/plagg så vi fyndade en massa där inne!
Sen skulle barnen få varsin leksak för att dom hade varit så duktiga hela dagen och Martin hittade snabbt vad han ville ha, ett stort paket med en massa lantbruksmaskiner, traktorer och djur i så han bestämde sig snabbt!
Cassandra hittade en gosedjurs anka, en rosa jätte mjuk och söt så den fick hon plus ett par hårtofsar med rosa nallar på :)
Sen köpte vi en ny tvättkorg och lite andra bra-att-ha-saker.

Sen var det dags att betala, Martin stall sig hos mig och vi började packa ner kläder och sånt i påsar medans gubben lastade på allt och betalade, Cassandra höll i sitt nya gosedjur helatiden så vi tänkte aldrig på att hon hade den och att vi skulle lägga upp den på rullbandet och dom i kassan sa inte ett ljud så hon fick ju med sig den till bilen, utan att den var betald plus att hennes hårtofsar som låg längst ner i vagnen dök upp när vi lastade in påsarna i bilen så dom hade inte heller blivit betalda så det kändes lite dumt...

Sen åkte vi till Campino och åt pizza, barnen fick dela på en barnpizza och som alla vet så äter Cassandra alltid en massa och Martin äter knappt nånting, men denna dag var annorlunda, Martin åt upp hela sin pizzabit och Cassandra tog bara några små små tuggor på sin så gubben sa att han skulle äta upp den sen men då tittar Cassandra på sin far, tar tag i hela stora pizzabiten och slickar över heeeela, ja för den skulle minsann inte pappa få! ;)

Sen åkte vi hem och lastade ur alla saker och det tog en evighet att packa upp allt men när det var klart så tog vi en storstädning i huset.
Just det, vi stannade till på Rusta med innan vi åkte hem, köpte lite bra-att-ha-saker och ett frisör set så att jag kan klippa barnen och andra som tjatar på mig ;)

Lördag:

På lördagen så skulle vi åka in till simhallen med Jasmine och Jacob men Jasmine hade ju legat med värkar hela natten så hon talade om att dom nog skulle få byta ut simhallen mot ett besök på förlossningen istället ;)
Så vi bestämde att vi skulle passa på att hälsa på lite folk under lördagen istället så vi åkte ut till mormor (min mamma) som Martin tjatat om i en evighet hihi han är mormors lilla skrutt han!♥
När vi kom dit så blev det en massa prat och bus och lite fika så vi hade det jättetrevligt och bra där, Tack för en bra dag mamma!

Sen bestämde vi oss för att vi skulle utöka våran familj så med oss hem fick vi en liten kille på 6år.....katten Lucifer :) Det är en katt som jag har haft sedan jag var 15år som alltid har bott med mig/oss men när Cassandra var liten så tyckte han att han blev bortglömd av oss eftersom vi hade två andra bebisar att ta hand om så han började kissa i sängarna och bajsa i Martins leksaker för att han ville markera att han fanns och att han var grymt avundsjuk så han fick flytta hem till min mamma och där har han bott i ett år nu men han blev jätteglad att få komma tillbaka hit och han trivs som bara den, han ligger i mitt knä på rygg som en liten bebis och spinner så nöjt! :)

Efter att vi hade varit hos mormor så bar det av till farfar (gubbens pappa) och där blev det lite traktoråkning för Martin och gubben medans jag och Cassandra följde med farmor annika in i värmen.
När vi kom in så plockade annika fram leksaker som Cassandra kunde leka med så vi satt på golvet och busade en stund.

Sen kom gubben och Martin in och då fixade farfar mat till barnen, korv och potatismos fick dom och det åt dom upp utan problem :)
Sen blev det lite fika och gissa vad det bjöds på?
Jo, semlor nämligen och det har jag gått och varit sugen på i flera veckor!
Så jag mumsade i mig 2st semlor hihi ja man får ju passa på lixom ;)
Sen satt vi och pratade och såg på tv men efter en stund blev det dags att åka hem och elda eftersom att vi inte hade varit hemma på hela dagen så det var kallt när vi kom hem Brr!


Söndag:

På söndag morgon så hade vi ännu inte hört nånting från Jasmine och Jacob och om hur det hade gått på förlossningen så jag började bli lite nervös och orolig för dom men när jag hade loggat ut på Facebook så ser jag att en släkting till dom grattat dom till tjejen så blev jag lugn och superglad för deras skull och efter bara en liten stund så ringde Jasmine så vi pratade en liten stund och det var jätteskönt att få höra att allt var bra och att förlossningen hade gått bra så Grattis ännu en gång till er!!
Nu hoppas man bara på att få komma och gosa bebis snart!♥♥

Vi latade nog mest hela söndagen men sen kände jag att jag måsteeee städa för det var så stökigt så gubben sa att han kunde ta med sig barnen ut och leka så att jag fick städa i lugn och ro så då blev jag glad och hjälpte honom att klä barnen så att dom kunde ge sig ut i snön :)
Ja, gubben slapp ju städa och fick leka lite så han var nog nöjd och glad och jag fick städa i lugn och ro så jag var nöjd jag med :)

Sen mot kvällen så kom Emma och lilla Leo hit så vi kollade på film, Titanic såg vi på och så bjöd vi på mat, det fick bli pommes och marinerad fläskfilé med bearnaisesås.
Så det blev en lyckad och härlig kväll!

Måndag:

Idag har det ännu inte hunnit hända så mycket.
Vi har kört barnen till dagis och så har vi hämtat ved nu på morgonen och så har jag städat huset och tvättat och fixat med disken så nu finns det inte så mycket mer att göra, ska kolla om det finns några jobb att söka och sen får vi se vad som händer, ikväll är det iallafall träning som gäller, två pass på raken 2½h Härligt!

Hoppas att ni har haft en bra helg!

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, jag tycker det är dags faktiskt. Haha!

Skaffar (försöker) denna månad tycker jag så får vi bebis i samma ålder/månad. ;) Thihi.



kram.

2010-02-08 @ 15:40:54
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0