090805 Härligt idag <3

090805 Onsdag

Nu har vi hunnit med lite allt möjligt ja, även lite myggbett, bromsbett och pissmyrebett!
Dagen sattes igång med en promenad med nya vagnen, det gick jättebra!
Martin stod på fotbrädan på vagnen och när han inte ville stå där så gick han bredvid vagnen, närmast vägkanten och höll med ena handen på vagnen som jag sa till honom att göra så han var super duktig! =)

När vi kom tillbaks från promenaden så kom gubben min precis tillbaka till ladugårdsplanen för han och Staffan (hans chef) skulle upp och ta en fika så då frågade Staffan om vi ville följa med upp och fika så det gjorde vi, skönt att slippa sitta hemma och glo jämt!
Vi följde som sagt med och det blev fika ute idag, vädret är verkligen på topp idag!
När vi satte oss vid bordet där ute så var det massor av mygg där, jätte många!
Så man fick sig ett par myggbett (väldigt många!) och Cassandra gillade inte myggen så värst så vi fick dra ned myggnätet på vagnen och hon var så trött så hon ville sova med så då drog vi ned ryggstödet så hon kunde äta lite välling innan hon somnade.

Medans Cassandra åt sin välling så passade Martin på att smita....
Han smet iväg mot verkstaden och för att ta sig dit så måste man (om man tar genvägen som Martin) gå genom  en hage kan man säga som innehåller lite skogsmark med och han sprang iväg i all världens fart (han är fruktansvärd snabb nu!) så jag fick självklart kuta efter honom och påväg tillbaka mot fikabordet så var det nånting som stack till ordentligt i min foppa toffla så jag vände mig om och tittade på marken om det var nånting där som stack mig men jag såg ingenting så jag fortsatte att gå tillbaka med Martin men så stack det till igen, Hårt!
Jag tog av mig toffeln och där på min fot satt en stor ja, jättestor pissmyra!

Jag har alltid hört att bara de små pissmyrorna bits men Nej det stämmer Inte!
Den bet ordentligt!
Ja, dom biter och sedan pissar i bettet så därefter namnet pissmyra, intressant vetande ;)
Jaja jag tog iallafall bort myran och sedan satte vi oss vid bordet med de andra.

Cassandra var jätte trött så hon somnade sött efter bara en liten stund <3
Martin åt äpple och sedan kolatårta det var Mums tyckte han!
Han drack massor med vatten med så det var bra, det är ju så varmt idag så jag tycker det var klokt av honom att dricka massor av vatten!
När dom hade fikat klart så gick jag och barnen hemmåt och Cassandra hade precis vaknat och såg jätte pigg och glad ut!


Vi gick hemmåt och väl hemma så började jag rengöra barnens pool så dom skulle få bada i värmen och det blev jätte uppskattat kan jag lova!!
Dom badade ganska länge, Cassandra gav upp först för hon började bli hungrig så jag tog upp henne och torkade henne och så fick hon en ny blöja och sedan satte jag henne i vagnen och så fick hon nappflaskan och åt sig mätt.
Sen ville även Martin upp för han blev så biten (säger man biten förresten??!) av bromsar och andra otrevliga insekter så då blev han torkad och fick en ny blöja.
Sen var Cassandra så trött igen för hon sov inte så länge uppe hos Staffan, kanske bara 20min så jag fick lägga henne och hon somnade bums <3
Sedan så gick jag och Martin och satte oss i soffan och mös och då somnade även han så jag bar in honom i vårat sovrum så han får sova där ostört.


Ja, nu när barnen sover så vet jag inte riktigt vad jag ska göra...
Skulle förstås behöva städa en massa men det är för varmt för det så jag tar nog det mot kvällen istället tror jag.
Så nu ska jag väl bara lata mig en stund, får se hur länge barnen vill sova men jag tror inte dom kommer att sova så länge i denna värme, inge skönt att sova när det är för varmt.

Det är så varmt idag att man kan tro att man är utomlands!
SoFiA

Kommentarer
Postat av: Emma Damm Drawings

Kikar in och säger hej :-) Är allt bra med dig en dag som denna? Jag har sommarrea på mina egendesignade t-shirts på min blogg just nu, kika gärna in :-) Ha det bäst!

2009-08-05 @ 13:37:00
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: emma

hoppas ni har en bra kväll (:

2009-08-05 @ 21:30:25
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: Thess

ÅH tänk om fick vara där.....vill.....pengar :/ Jäkla skit att pengar ska styra allt.

2009-08-05 @ 22:30:52
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0