090806 En bra dag =)

090806 Torsdag

Hej på er!
Idag har jag och barnen umgåtts med Rickie, Sofia och deras barn och vi har haft en jättebra dag!
Dagen med dem började med att Sofia skrev på msn och frågade om jag och barnen ville följa med dom till stranden och det ville vi självklart!
Hon talade om att Rickie skulle komma och hämta oss om ca 10-15min så jag fixade lite matsäck till barnen, packade badkläder och handukar och andra saker som var bra att ha med sig.
När Rickie kom så var vi precis klara och packade in sakerna i bilen och åkte till Edsbruk.
Framme i Edsbruk så stod Sofia och barnen klara ute så vi packade ur barnvagn och sånt ur bilen, sen tog Rickie och hans bror bilen och ena tvillingen (sorry, vet inte vem av dom det var så skrivar ena tvillingen ;)  och så åkte dom och handlade och sedan till stranden medans jag och Sofia tog barnvagnarna och gick till stranden och Oj så fruktansvärt varmt det var!

Sen framme vid stranden så var det bara vi där, skönt tänkte vi men så kom det massa folk ju längre tiden gick.
Men vi hade det jätte trevligt vid stranden fast det blev en hel del jagande efter Martin som skulle klättra på bergen och springa på bryggan men det gick det med ;)
Sen så fick Martin sig även ett "undervattens äventyr" eller vad man ska kalla det....han gick ut i vattnet och det blev allt djupare och jag ropade på honom för då brukar han alltid komma eftersom att han då vet att det börjar bli djupt men han fortsatte!
Jag frågade Sofia som redan stod i vattnet (jag stod på land med Cassandra) och hade kortbyxor om hon kunde hämta in Martin och precis när jag frågade henne det så snubblade Martin och hamnade under ytan!
Han var rädd och plaskade som en galning för att nå vatten ytan men som tur var så var Sofia ganska nära och hon var snabb!
Tack Sofia!!
Det högg till lite (läs massor) i hjärtat när han hamnade under ytan och inte kom upp och fick luft!
Men som tur var gick allting bra!

Efter det lilla äventyret så gick vi upp på land och satte oss vid ett bord och barnen smaskade lite matsäck och drack vatten och Martin var lite smått chockad men det gick snabbt över =)
Sedan så blev det lite mera bad och lek innan vi bagav oss hemmåt.


Vi gick hem också, Liam och Noel åkte i sin vagn som Rickie drog och jag hade Cassandra i hennes vagn och Sofia gick hand i hand med Martin, ja för han ville gå med henne =)
Promenaden gick bra och Cassandra somnade som en stock i vagnen så hon sov en liten stund till när vi hade kommit upp till huset (var hemma hos Rickies pappa) men nästan med engång så vaknade hon.
Jag tog upp Cassandra en stund men ganska snart ville hon sova igen så hon somnade inne i en spjälsäng och sov från 14.00 till 16.30 så det var ganska så lugnt.
Martin smet från oss flera gånger så vi har fått hämta honom på Vägen! Jag kan tala om att det var inget kul att jaga honom på vägen för det är så himla otäckt när han smiter ut där!
Det är inte någon hårt trafikerad väg men det är ändå jätte otäckt!
Och jo, vi hade koll på barnen men när tre barn springer runt som tokar och busar och leker på gräsmattan så tog det inte någon lång stund innan någon smet för det var bara en häck mellan vägen och gräsmattan så det gick snabbt för dom att smita ut dit!
Martin smet ganska så väl en gång med och alla letade efter honom som tokar och då ropar grannen precis intill att han är där men inte vill komma till dom så då fick jag springa upp dit och hämta honom....i deras jordgubbsland!!
Men sedan så satte vi iför uppe vid altanen så dom bara kunde vara där och inte smita och det gillade dom förstås inte till en början men dom accepterade det efter en liten stund bara, ja för dom hade ju inget annat val ;)

Så barnen lekte för fullt där uppe och körde trehjulingar i full fart och ja, slogs lite ibland så som det brukar vara när man är tre stycken =p
Vid ca 17.00 kom gubben min och gjorde oss sällskap så vi stannade en stund till och pratade lite och sedan bar det av hemmåt och väl hemma så tog vi oss lite mat och hade det trevligt.
Runt 20.00 somnade Cassandra så efter en stund (ca 30min) så gick jag och Martin ut och gungade och busade, sedan hämtade vi gubben och driog bort honom från datorn så han kunde busa med oss och han följde med! =)

Så vi gick ut och så träffade vi på gubbens chef Staffan (även kallad fafa av Martin) och så pratades det en del och så gick vi upp på ladugårdsplanen för gubben skulle plocka av lite spännband och sånt så jag och Martin tittade på och så tittade Martin på när Staffan körde traktor för det är ju så spännande att se på!
Sedan blev det mer prat och mer prat och mer..... =)
Martin klättrade på en liten stenhög och åkte kana från den medans gubbarna pratade och efter en ganska så lång stund så gick vi in och satte oss i soffan och så hamnade jag här så jag kan berätta för er om vår dag ;)

Och intet att glömma!
Cassandra kröp idag för första gången!
Det började på stranden och sedan på altanen när vi var vid huset.
Woho, äntligen säger jag bara!
Det tog henne en stund att komma på hur man kryper...ja, närmare bestämt 9månader!
Martin var ju 7månader när han kröp men Cassandra har varit mer intresserad av att lära sig gå
så det kanske kommer det med inom en snar framtid ;)

Hej då med er nu ska jag.... ja, jag vet inte, sova snart kanske? ;)
SoFiA

Kommentarer
Postat av: Sofia

oh ja var nog inte lika rädd som dig kan jag tänka mig men nära därinpå när jag såg martin verkligen kämpa för att komma upp till ytan , vilken himla tur att ja stod så pass nära iaf! o roligt att se lilla sanda krypa för första gången :) Tack för en trevlig dag , ses imorn :) Pusss

2009-08-07 @ 00:29:04
URL: http://htpp://mammaiia.blogg.se
Postat av: Thess

shit va de busar barna :P Gäller o vara snabb som förälder, haha.



Visst går det fort? Har ju turen att ha vänner som har barn och de som bor rakt över gården har en son som är 1 år om en månad ca och han tog sina första steg alldeles själv 1 augusti :D och 4 tänder har han fått också för en tid sen, går alldeles för fort, va ska man själv tycka sen när man själv får barn :P



Hoppas ni får en trevlig fredag tillsammans och att mannen mår bättre nu??. Kram

2009-08-07 @ 00:52:06
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: jasmine

åå vad kul att hon äntliogen har börjat ta sig fram:)

pusspuss

2009-08-08 @ 19:10:56
URL: http://peeweejasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0