090808 Varma dagar!

090808 Lördag

Tjenixen!
Igår kom Rickie och sofia och barnen på besök.
Dom kom hit runt 12.00 och då hade jag och barnen precis kommit hem för vi hade varit uppe hos gubbens chef och fikat lite.

När dom kom så badade barnen i poolen en stund och efter bara ett litet tag så kom gubben min hem, trodde att han skulle jobba längre men han slutade för dagen så han kunde umgås med oss så det kändes skönt =)
Vi satt ute länge och bara njöt av solen, gubbarna åkte och handlade till kvällen för vi skulle grilla så jag och Sofia var hemma här med barnen, fast Martin följde med gubbarna för han var så pappig så han bara grät och grät och blev super ledsen när dom skulle åka så han fick följa med och då blev han glad kan jag lova!

Gubbarna var borta i ca 1½ timma och vi satt i solen hela tiden dom var borta plus att vi satt i solen innan grillningen och när vi grillade och på kvällen ja, hela dagen nästan satt vi i solen så nu är jag solbränd!

Vi grillade fläskfilé, kyckling och minimajs och till det hade vi pommes och beasås så det blev supergott!
Vi åt faktiskt inne för det var så fruktansvärt varmt ute (gubbarna gnällde mest hela tiden över värmen).
Tycker det är mycket mysigare att äta grillat ute men men det gick bra inne med!

Efter att vi ätit så blev det lite vin och prat, Cassandra somnade vid 17.00 för hon var så väldigt trött och de andra tre barnen somnade vid 20-tiden så alla barnen kom i säng skapligt och det var skönt!
Det var väldigt skönt att Liam och Noel inte hade några problem alls att somna här för dom brukar ha jätte svårt att somna här men igår gick det kanon!

När barnen lagt sig så satt vi "vuxna" ute och pratade och tog några glas, vi satt ute till 12.00 tror jag, det var så himlans mysigt att sitta där ute och bara umgås, prata och skratta ja, för det blev en hel massa skratt haha!
Så vi hamnade i säng skapligt till och med, annars när vi tar några glas och kommer igång så brukar vi vara uppe till tidig morgon, eller jag och Sofia brukar det iallafall, gubbarna brukar somna rätt skapligt.

Martin hade jätte svårt att sova inatt igen pga alla myggbett så vi smörjde in honom i en massa asolsprit och lade honom tillslut inne hos oss så att han inte skulle väcka Cassandra.

På morgonen idag så gick vi (jag) upp vid 7.00 för Cassandra hade vaknat så jag låg inne i våran säng med henne för resten av huset var ju fullt av sovande människor så det var bara i vårt rum vi kunde vara fast där sov ju gubben och Martin så jag hade fullt upp att hejda en super pigg och sprallig Cassandra så att hon inte skulle väcka dom andra.

Allihop utom Rickie då gick upp runt 8.00 och plockade undan ute och dukade fram frukost.
När vi satt ute och åt frukost så kom Staffan (gubbens chef) ner en stund och pratade lite och när han gick så tog han med sig Martin för han ville visa kräftorna för Martin som hans son och några andra hade fiskat under natten så dom drog iväg en sväng =)
Efter en stund kom dom tillbaka och Martin hade tyckt att kräftorna såg lite läskiga ut hihi :)

Efter frukosten så satt vi i solen och fixade iordning poolen så barnen fick bada och Cassandra tyckte det var jättekul att bada med grabbarna!
Senare så  gick vi in så vi inte skulle bli sönderbrända av solen, vi tittade lite på tv:n och pratade.
Rickie och Sofia o barnen åkte hem runt 12.00 tror jag.
När dom hade åkt så gjorde vi kokt korv med bröd och sen har vi bara latat oss.
Cassandra har precis somnat och Martin och gubben somnade nog också nu för det är så tyst ifrån rummet, lathögar hela bunten ;)

Senare ikväll kommer Sara och Daniel hit och umgås och grillar lite så det ska bli jätte trevligt!
Nu ska jag ta ett varv och se om det finns någon vaken i huset!?

SoFiA

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Hejsan tjejen! :D

Skulle du vilja vara världens ängel och rösta på mig till SOMMARENS BLOGG!? :D Jag är nr 2 och det betyder sååå mycket om du vill rösta! :D http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/2009/august/sommarbloggen.html#comment



Jag har inte varit med i någon annan röstnings-tävling denna sommar för att ni skulle slippa detta men kunde inte motstå denna tävling!



och lite small talk: Allt bra annars? :)

2009-08-08 @ 21:58:14
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Kika gärna in på min blogg. http://Mennahs.blogg.se Den som kommer med den bästa/sötaste kommentaren kontaktar jag via E-post och den personen får som pris 300 kr presentkort på H&M. Glöm inte E-postadressen, lycka till !

2009-08-08 @ 23:52:55
URL: http://mennahs.blogg.se/
Postat av: MJ - fansblogg

Ha en bra dag!

2009-08-09 @ 12:48:00
URL: http://mjackson.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Åh, låter som en jättehärlig dag-kväll-morgon!:.)) otroligt kul att barnen får vara med i umgänget också:.))



Tack för kommentaren och kiken inne hos mig också;.))

2009-08-09 @ 13:32:55
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0