090810 En vecka kvar!

090810 Måndag

Ja, nu är det endast en ynka lite vecka kvar tills min lilleplutt Martin börjar på dagis!
Det kommer att kännas extremt tomt här utan honom för han ja, ser till att jag känner att jag lever för han är inte stilla för en sekund ens!
Det är alltid och då menar jag alltid nånting i göringen förutom när han sover =p
Och snart...ja, nästa måndag 17:e augusti, då börjar han och ska vara där 8.00-15.00 måndag-torsdag och ibland även fredagar så det blir sju timmar utan honom nästan varje dag och Oj vad lustigt det känns!

Men sen kan jag ju tala om att det börjar bli fart på lilltjejen nu med när hon äntligen börjat krypa så det kommer nog bli full fart här ändå kan jag lova!
Det kommer bli skönt för Cassandra att jag bara kommer att ha henne att fokusera på dessa timmar varje dag tror jag, hon kommer nog att uppskatta det.
Jag tror att Martin kommer att uppskatta dagiset till 100% eftersom att han älskar att leka med andra och lära känna nya människor så han kommer trivas kanon där tror jag!


Idag är det lite sådär halv skumt väder ute, moln över hela himlen men varmt och lite kvavt så vi får se om det blir någon åska av detta väder lite senare, skulle förstås behövas lite åska så den kan rensa ur luften lite så man slipper vara så hiskeligens trött!
Vet inte vad det är med mig idag men jag är trött som jag vet inte vad!

Idag gick vi upp runt 8.00 och åt frukost och grejade lite och gubben gick ju ut för att jobba vid 8.00.
Efter frukosten så latade vi lite och mös en massa <3
Sedan gick vi ut och jag satt i solen och njöt (ja för imorse/på förmiddagen var det faktiskt sol) medans Cassandra kröp omkring på gräsmattan och Martin han stod vid staketet och tittade på pappa som körde traktor på ladugårdsplanen och staplade balar men tittandet gick sakta men säkert över till störtgråtande för han ville självklart också åka traktor!!
När gubben såg hur ledsen Martin var så kom han ner hit med traktorn och hämtade Martin så han fick åka med och Oj så glad han blev! =)

Jag och Cassandra tog barnvagnen och gick upp på ladugårdsplanen och satte oss för att titta på och det var jättekul tyckte Cassandra!
Efter en liten stund kom Staffan (gubbens chef) och frågade mig om jag och barnen ville följa med dom upp och fika så det gjorde vi och det var lika trevligt som vanligt och Martin älskar ju att umgås med Staffan!
Så vi satt där en stund och fick kaka och frukt, gott!
Efter en stund så gick Martin i brännässlor och blev ordentligt svullen så jag tog med mig barnen ner till huset och väl där så stoppade jag Martin i poolen (för vattnet var kallt där) så att svullnaden skulle gå ner så det inte skulle göra så ont.

Efter en stund så blev allt bättre och Martin åkte åter igen lite traktor med pappa medans jag och Cassandra tittade på.
Sen kom Martin tillbaka för gubben skulle iväg långt och hämta balar så då fick Martin vara med oss igen men han blev lite sur för han ville minsann åka mer traktor!!


Sen gick vi in en stund och Cassandra var trött så jag bäddade ner henne och så satte Martin och jag oss i soffan och mös men sen blev han trött med så han tog sin kudde, tutte och tiger och bäddade ner sig i våran säng och somnade <3 Så nu är jag själv en stund medans dom sover så jag ska passa på att lata mig lite ;) 

                                              
Livets Diamanter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0