090818 Tisdag

090819 Onsdag

Ursäkta för den dåliga uppdateringen!
Men som ni vet så håller Martin på att skolas in på dagis så nu är det fullt upp vill jag lova ;)


Vi kan ju börja med hans första dag på dagis som då var i Måndags: 
Vi skulle vara på dagiset kl:9.30.
Vi visste inte riktigt vart vi skulle först men sen såg vi en anslagstavla där det stod "Välkommen Martin" på och då visste vi att vi var rätt.

När vi klev in genom dörren så kom en av "fröknarna" fram och hälsade oss välkomna, det var hon som höll i Martins inskolning.
Först gick vi in i "lekrummet" och ja, Martin trivdes från första stund!

Han satt där inne och lekte en stund och hade det skojigt.
Det var bara Martin och ett till barn där för dom andra barnen var ute och lekte så att Martin skulle få lära känna dagiset i lugn och ro.

Sedan visades vi runt i alla rum och dagiset verkar vara ett kanon ställe och jag tror att Martin kommer att älska att vara där, han ska ju gå långa dagar med så jag hoppas verkligen att han kommer att trivas!

Från början var det tänkt att han skulle vara där 8.00-15.00 men eftersom att tiderna ska anpassas efter gubbens jobb så kommer hans dagar att förlängas och han kommer att börja tidigare på morgonen.
Jag har ju inte körkort så därför kommer hans tider att anpassas efter gubbens tider.
Jag kommer antagligen att vara mammaledig fram till våren som det ser ut nu.

Första dagen på dagis var vi bara där ca 1h så vi tittade mest runt och pratade igenom allt medans Martin fick leka med alla möjliga leksaker, ja för det fanns ju endel ;)

Vi åkte hem runt 10.30.
Väl hemma så gick vi upp och pratade med gubbens chef och sedan följde vi med dom på fika.
Efter det gick jag och barnen hem och gubben satt igång och jobbade.
När vi kom ner till huset så ville Cassandra sova direkt så jag bäddade ner henne och hon somnade på en gång, ja för hon var nog lite trött med eftersom att hon var med på storebrors inskolning.
Även Martin somnade med en gång när vi kom in i huset så det blev lugnt i två timmar här hemma så jag passade på att lata mig en stund.

Senare gick vi ut på en promenad och tittade på när gubben körde traktor (dom höll på med skörden) och barnen tyckte som vanligt att det var jätte intressant!
Gubben stannade till och frågade om vi ville åka med en stund i traktorn så det gjorde vi och barnen var så nöjda =)
Efter en stund såg vi mammas bil som kom åkandes på vägen, eftersom att hon skulle lämna min lillasyster här så jag hoppade ur traktorn och satte Cassandra i barnvagnen och Martin gick bredvid och höll med ena handen på vagnen.
Mamma och lillasyster förstod att jag och barnen var nere vid traktorn efter som att dom såg vagnen så dom kom och mötte oss på vägen.

Sedan gick vi upp till huset och pratade en massa och gosade med barnen.
När mamma skulle åka så tyckte Martin att han skulle följa med mormor så han tog på sig sina skor och väntade förväntansfullt på mormor vid dörren =)
Men han var ju tvungen att stanna hos oss eftersom att han skulle ju till dagis dagen efter =p
Så han blev lite smått ledsen när mormor åkte men det gick över ganska snart.

Cassandra somnade runt 18.40 så när hon somnat så stoppade vi ner Martin i hennes vagn och gick ut en liten stund.
Sedan gick vi hem och såg på tv och åt mat, eller gubben åt pizza medans jag och min syster gjorde en sallad att äta.
Martin somnade inte försen 22.30 men när han somnat så gick vi ochså och lade oss, var sååå trötta!

Jag somnade nästan direkt men vaknade efter 2min av att Cassandra vaknade, så jag fick gå upp och göra en nappflaska men det ville hon inte ha.....
Sen kom gubben och tog över en stund, ja han skulle försöka vara duktig och få henne att somna men haha han lyckades inte!!
Så hon låg hos oss en stund och sedan fick hon somna i sin säng...
Det blev lite spring till henne ganska många gånger så jag somnade inte försen 3.00 inatt, tror hon har flera tänder på gång så det är därför hon inte kan sova ordentligt.

Tisdagen:

Gubben min kunde inte sova längre än till 7.00 så han gav sig upp ur sängen och satte igång med att städa badrummet!!
Kan säga att det var väldigt behövligt!
Han gjorde kanon fint! Tack Älskling du är bäst!

Han kom sedan in och väckte mig vid 7.45 och sa åt mig att gå upp, så jag gav mig upp men var väldigt väldigt trött!
Jag gick upp och väckte barnen och bytte blöjor och fixade frukost till dom.
Lillasyster Nea skulle vara barnvakt till Cassandra så jag skulle kunna få vara med på Martins inskolning och det är jag jätte tacksam för så Tack Nea!!

Vi gav oss iväg 8.45 och var där strax innan 9.00.
När vi kom in så möttes vi av en fröken som hjälpte Martin av med skorna och sedan gick dom in till lekrummet.
Vi satt där och tittade på medans han plockade bland sakerna, han var inte ett dugg intresserad av de andra barnen utan han brydde sig bara om alla saker som man kunde leka med ;)

Efter en stund skulle dom ha en liten samling då dom sjöng sånger och smaskade på frukt och det såg så mysigt ut!
Martin som inte riktigt förstod det där med samling och sitta i ring och sjunga sprang mest runt och plockade med saker men ibland stannade han upp och blev nyfiken på vad dom gjorde så då satt han med i ringen lite grann.

Efter samlingen så skulle alla barnen få gå ut och leka så vi följde med ut och satte oss på en bänk och tittade på så att han skulle få utforska dagiset på egen hand tillsammans med dom andra.
Allt gick jättebra och han frågade bara efter oss en gång när han inte riktigt såg oss.

Sedan var det dags för oss att åka hem eftersom att vi bara skulle vara där i 1h den dagen.
När vi kom hem så gick vi upp till gubbens chef och hans fru och åt fika och Cassandra blev ju såklart jätte glad när vi kom hem igen!

Efter att vi fikat så gick vi hem för Cassandra blev så trött så jag bäddade ner henne i sängen och hon somnade på stört.
Även Martin blev jättetrött så jag bäddade ner honom i våran säng och sjöng "trollmors visan"  och han somnade med en gång!

Barnen sov i två timmar så under den tiden låg jag och lillasyster och latade oss =p
När båda barnen vaknat så fick dom mat och sedan gav vi oss ut på en promenix.

På kvällen så somnade Cassandra vid 17.40 och hon sov heeeela natten! woho! var ett tag sen hon gjorde det!!
Martin somnade runt 22.00 i våran säng eftersom att vi inte tordes gå in till Cassandra med honom ifall att hon skulle väckas och inte kunna somna om.
Det är lite (läs jätte!) jobbigt att barnen måste dela rum eftersom att dom har så olika sovtider och lätt väcker varandra och störs av varandra!


Onsdag

Idag onsdag så vaknade vi runt 7.00 eftersom att Cassandra vaknade då så jag gick upp och bytte blöja på henne och gubben gick ut för att jobba lite smått innan vi skulle vara på dagis.
Jag och Cassandra tittade lite på tv och mös medans Martin sov som en stock <3

Gubben kom in runt 8.00 och Martin hade ännu inte vaknat så gubben försökte att väcka honom....utan resultat, Martin hade bestämt sig för att soooova!!
Så jag gick in till dom, tog upp Martin som var i drömmarnas värld och sade till honom att "Nu måste du vakna för Martin ska till dagis idag igen, kul va!"
Martin började lite smått vakna till men han ville så gärna somna om igen så jag bar med honom till badrummet, fyllde upp hans badbalja och sa "Ta av dig blöjan och släng den i sophinken och sedan hoppar du i badet"  ja, han tog av sig blöjan, slängde den och hoppade ner i badet och oj så sömnigt det var först men sen kom ett litet léende =)
Han badade en stund och sedan blev det påklädning och frukost!

Sen åkte vi till dagis och Nea hade hand om Cassandra igen och idag hade hon Cassandra i två timmar.
När vi först kom till dagis så blev det lite lek och Martin upptäckte dom andra barnen på ett helt annat sätt idag så han sprang runt med ett gäng tjejer och lekte ;)
Sedan fick han vara i "pysselrummet" med sin fröken, utan oss så han skulle få prova att vara utan oss idag och det gick kanonbra!!

Sedan hade dom samling och sjöng och åt frukt och sedan skulle dom ut och leka och vet ni vad!?
Vi fick inte vara med =p
Martin skulle ju vara utan oss så mycket som möjligt så vi fick kika lite genom fönstret på dom och sedan fick vi sitta i en soffa och lata oss medans dom lekte och hade kul och han frågade inte efter oss en enda gång så han trivdes som bara den och skrattade mest hela tiden! =)

Sedan åkte vi hem vid 11.00 och påväg hem så handlade vi lite.
Väl hemma så tog vi oss lite att äta och sedan var det dags för Cassandra att sova och Martin var självklart trött han med och somnade ;)

Efter att dom sovt en stund så fick dom lite att äta innan vi begav oss ut, gick och tittade på när gubben tröskade och sedan gick vi en liten promenad.
Ikväll somnade Cassandra vid 17.10 och Martin är fortfarande vaken men väldigt trött!
Ska försöka att få honom att somna snart ;)

Imorgon ska Martin äta på dagis för första gången och jag kommer tyvärr inte kunna vara med resten av inskolningen eftersom att jag måste vara hemma med min lilla Cassandra, hade vart kul att få vara med på hela inskolningen och se hur det går osv men jag får klara mig endå!

Nu ska jag ta det lugnt en stund, sedan försöka att få Martin i säng så han slipper vara så morgontrött imorgon ;)
Ha det bra nu allihop!
Kramar!

Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Cajsa

god dagens sötaste! :) det va inte igår..^^ förlåt att jag är så dålig på att läsa nu för tiden.. :(

2009-08-21 @ 12:16:10
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Cajsa

ahha vilken tur! ^^ allt bra med dig annars då? :)

2009-08-21 @ 13:57:27
URL: http://cajsa1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0