090820 En lätt inskolning!

090820 Torsdag

Idag började morgonen kl 7.00 med att gubbens väckarklocka ringde eftersom att det var dags att ta sig upp.
Gubben gick upp och fixade sig och sedan begav han sig till Gamleby för att ta ut pengar.

Jag gick upp och väckte Martin vilket gick bättre idag eftersom att jag fick honom att somna 21.00 igårkväll!
Cassandra somnade 17.10 så hon vaknade när vi gick upp på morgonen.
Det blev blöjbyten och frukost och sedan fixade jag mig själv och så kom gubben hem lagom till allt var klart.
Vi kollade på tv en stund och bara tog det lugnt sedan packade vi in allt i bilen och begav oss mot dagis.


Idag följde även Cassandra och Nea med så när vi kom till dagiset så tog Nea Cassandra i barnvagnen och gick en sväng i Edsbruk och handlade lite och så så att jag skulle få vara med på inskolningen.
När vi kom in så gick Martin direkt in till dom andra barnen och lekte en stund och sedan skulle dom ha samling och sjunga o smaska på frukt så idag  när dom hade samlingen gick vi undan så han fick prova att vara själv igen och det gick jättebra bara att han blev arg på sin fröken när hon sa till honom att man måste sitta stilla när man äter sin frukt hihi =p

Vi satt i deras kök under tiden och fyllde i lite papper som dom skulle ha plus att vi fick skriva i schemat, vilka tider han skulle gå på dagis sen och då skulle hans schema följa gubbens arbetstider plus att man skulle lägga på resetid så nu ser schemat ut så här: 7.30-17.00 Mån-Fre.

Efter en stund skulle alla barnen gå ut så då fick vi lämna dagiset en stund så vi passade på att åka och handla, påväg till aff'ären mötte vi Nea och Cassandra som satt nere vid stranden nästan och mös så dom följde med till affären.
Efter att vi handlat så satte vi oss utanför affären och åt varsin chokladboll Mums ;)
Sedan begav vi oss upp mot dagiset och då följde Nea och Cassandra med.

Alla var ju ute så vi var i lekrummet och tittade på dom genom fönstret och så busade Cassandra runt bland alla saker och hade det roligt.
Sen kom Martin och fröken in och då ville Martin att vi skulle följa med ut och leka så gubben följde med medans jag och Nea satt kvar i lekrummet med Cassandra.

Sedan vid 11.10 ungefär så kom alla barnen in för då var det dags att äta så jag, Nea och Cassandra tog oss en promenad eftersom att gubben skulle äta med Martin för det var ju första gången Martin åt där och det gick jättebra som allt annat!!

Vid 12.00 fick Martin gå hem för dagen så vi åkte hem och väl hemma så somnade båda barnen ganska så direkt för trötta det var dom =)
Jag och Nea var ute en stund och njöt av solen medans dom sov.
När dom vaknade så gick vi en promenix och sedan blev det massa bus ute i några timmar innan vi gick in för kvällen.
Cassandra somnade 16.40 för hon var så väldigt trött!! Som tur var så sov hon hela natten ;)


Imorse så vaknade Cassandra vid 5.30 eftersom att hon lade sig ganska så tidigt på kvällen så var hon förstås väldigt pigg redan då på morgonen så då var det bara för mig att hålla mig vaken!! Jag var såååå trött!!

Vid 8.00 på morgonen kom min far och skulle hämta Nea så han stannade en stund på en kopp kaffe innan dom for iväg, dom skulle vara i Västervik vid 9.30 så han stannade inte så länge.

Idag skulle vi vara på dagis vid 9.30 istället för 9.00.
När vi kom dit så hade dom samling så Martin fick följa med en fröken in dit men han ville ha med sig pappa idag så gubben fick följa med medans jag busade med Cassandra utanför.

Sedan var det dags för dom att gå ut och leka så då stannade vi inne och satt i lekrummet med Cassandra så hon fick leka lite hon med och hon gillar verkligen att vara där!
Känns skönt att hon får vara med och bekanta sig med dagiset och personalen där eftersom att hon också ska börja snart.

När dom hade varit ute en stund så ramlade Martin och slog sig så det hördes självklart in där vi var så jag rusade fram till fönstret för att se vad som hade hänt och då blev han kramad av sin fröken och man ville så gärna springa ut och krama honom men vi ska ju hålla oss lite undan så han får vänja sig vid att det är dom som kommer att trösta honom när han blir ledsen när han är där osv... 
Men han blev snabbt glad och lekte för fullt igen vilket kändes väldigt bra! =)

Efter en stund bestämde vi oss för att åka ner till affären och handla lite så vi sade till personalen att vi åker iväg en liten stund och det gick ju självklart bra eftersom att vi ändå skulle hålla oss borta =p
Så vi åkte ner till affären, handlade och sedan åkte vi och satte oss vid stranden och åt varsin baguette och drack mer så det var jätte mysigt!
Sedan begav vi oss mot dagis igen eftersom att dom skulle äta 11.15.
Väl där så möttes vi av Martin och hans fröken som var ute och gick med barnvagnen för hon hade tänkt att se om hon kunde få honom att somna lite men han ville ju vara vaken ;)

När vi kom in så skulle han tvätta händerna innan maten och sedan tog han bara fröken i handen och sprang mot köket så han brydde sig inte alls om att vi var där så då fick han prova på att äta utan mamma eller pappa och det hade gått kanon bra så det känns skönt att allt går så himlans bra!!

Sedan hjälpte jag Martin att tvätta händerna efter maten och fröken följde med och talade om hur imponerad hon var av att Martin älskar att äta sallad och grönsaker eftersom att det inte är så många barn som gillar sånt, hon är också väldigt imponerad över hur duktig Martin är som tar på sig skorna själv så det är kul att veta att man har uppfostrat honom bra ;)

Sedan skulle hans fröken försöka att se om hon kunde få honom att sova lite där eftersom att han skulle få prova det idag men jag tänkte bara "Han kommer aldrig att somna, allt är för nytt och han kommer vilja leka med barnen och leksakerna, han är fööööör pigg!!"
Men hon ville iallafall försöka så dom gick iväg en stund, dom kom ganska snart tillbaka och då sa hon att Martin ville att pappa skulle komma så då fick gubben gå in och prova och se om han kunde få honom att somna och han lyckades nästan men så kom Martin på att han ville leka istället så då fick han gå och leka ;)

Sedan åkte vi hem och jag kan säga att Martin ville absolut inte åka med hem!
Han skakade på huvet och sa NEJ väldigt bestämt och så gnällde han en massa när vi tillslut fick bära med honom ut så det är ju tur att han trivs där!!
När vi kom hem så åt vi lite mat och sedan åkte gubben iväg för att jobba....

Jag och barnen lekte en massa och läste böcker och sjöng en massa sånger vilket dom tyckte var jättekul så det blev en hel massa skratt =)
Cassandra somnade runt 17.00 idag för hon har varit vaken istort sett heeela långa dagen så det gick inte att hålla henne vaken längre än så.
Martin somnade vid 17.20 så han var rejält trött med kan jag lova för han har också varit vaken hela dagen!
Så nu sitter jag här hemma i min ensamhet känns det som, blir så tomt och tyst när gubben jobbar och barnen sover!

Så nu tänkte jag vila lite för jag är så trött! =p
Anledningen till att jag skriver DAGIS istället för FÖRSKOLAN är för att jag gillar att reta svärmor ;) Kram på dig! =)

Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Sofia

Skönt att d verkar gå bra :) dagis är ju oxå lättare o skriva ihih jag skriver oxå altid det även fast d inte heter så längre :D

2009-08-21 @ 18:31:46
URL: http://htpp://mammaiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0