Dagarna jag missat

090831 Måndag

Hejsan på er!
Tänkte att jag skulle skriva om alla dagar jag missat att skriva ner ;)
Torsdag:
Ja, på torsdagen var vi ju som tidigare sagt och lämnade Martin på dagis vid 9.30 sedan åkte vi in till Västervik för att storhandla och köpa presenter till Martin och våra "gudbarn" som också fyllt 2år nu i augusti.
Väl inne i Västervik så åkte vi till Willys först och storhandlade och det blev en hel del kan jag lova!

Sedan begav vi oss ner mot stan och där gick vi först och åt på McDonalds och sedan gick vi till h&m för att köpa kläder till Martin, det blev: En lila skjorta, en lila kofta, ett 7-pack strumpor med veckodagarnas namn på, två par mjukisbyxor mörkgröna och gråa och så köpte vi två par strumpbyxor till Cassandra för det behövde hon.

Sedan gick vi till en leksaksaffär som ligger nere på stan och där hittade vi en traktor till Martin och en bok med maskiner och så köpte vi varsin bok till Liam och Noel.
Sedan köpte vi en verktygsbänk till Martin.
Jag kan säga att det är inte lätt att hitta leksaker i Västervik!
Var jättesvårt att hitta saker!
Trodde det skulle vara superlätt att hitta saker och att jag skulle plocka ihop en hel del men icke, blev bara det jag skrev...

Sedan åkte vi hemmåt och när vi precis kom hem så ringde dagis och sa att Martin var väldigt ledsen så vi kunde komma och hämta honom, han skulle ha varit där till 15.00 men dom ringde vid 13.00 ungefär, dom brukar ringa runt 12-13-tiden och säga att vi kan hämta honom, igentligen ska han gå från 7.30 till 16.00 så vi får se när dom ringer idag ;)

Vi åkte iallafall för att hämta Martin men först plockade vi in alla varor så dom inte skulle bli förstörda.
Väl framme i Edsbruk på dagiset så sa jag till gubben att Jag Hämtar Martin Idag!
Eftersom att jag är hemma med Cassandra på morgonen så har jag inte möjlighet att lämna honom så hämta honom vill jag väldigt gärna göra för det är så mysigt när han blir så glad och kramas jätte hårt <3

När jag gick för att hämta Martin så var dom ute på framsidan så Martin kom hand i hand med sin fröken och gick mot mig och han blev så glad när han fick se mig =)
Sedan gick vi in och han fick ta på sig sina skor för han ville ha stövlarna ute sa en i personalen, han hade vägrat att ha skorna för stövlarna dom skulle han ha! ;)
Efter att vi hade pratat lite med personalen så bar det av hemmåt.

När vi kom hem så skulle det bli storstädning men först så skulle självklart Martin få öppna ett utav paketen!
Han fick det största först, verktygsbänken (inga riktiga verktyg förstås utan allt var leksaker i plast) och han blev jätteglad och hjälpte pappa mer än gärna att sätta ihop den! =)
Så dom satte igång att sätta ihop den och det gick bra, inga svordomar ;)
Så medans vi städade så lekte Martin med sin nya verktygsbänk.

När vi hade städat en stund så började Martin tröttna lite smått på verktygen så då fick han nästa paket (ja man måste ju vara smart som förälder och ge ett paket i taget så han kan leka tills han tröttnar på den och sedan få nästa för då går städningen fort) nästa paket var alltså en traktor och den var jätte skoj!
Så han lekte med sin traktor medans vi städade klart det sista.
Sedan fick han sina andra presenter, kläderna dom var ju inte så värst roliga om man säger så hihi men traktorboken var heeelt okej som ni förstår! =)

Mot kvällen så kom gästerna för att fira Martin, ca 18.00 kom alla.
Det var gubbens chef och hans fru, barnens farfar med familj, barnens morfar, sara och daniel, jasmine och jacob, och sofia med familj jag tror att jag fick med allihop ;)

Så det blev många presenter!
Leksaker och böcker var ju kanonkul att få men det där med alla kläder....nja det var inte lika kul tyckte Martin, så fort han öppnade en present och såg att det var kläder i så slängde han undan hela paketet hihi han var så söt! Men kläderna var behövliga kan jag lova!
Favorit presenten var helt klart det han fick av sin farfar!!!!
Han fick en John Deere tramptraktor med vagn!
Jag kan lova att traktorn har gått varm hela dagarna sedan han fick den!

Kvällen blev jättebra och lyckad och vi hade jätte skojigt!
Jag hade lite svårt att prata eftersom att min röst inte alltid fanns där men det gick det med ;)

Fredag:
Fredagen så skulle Martin till dagis vid 7.30 så han fixades vid 7.00 ungefär och sedan vid 7.15 så åkte gubben iväg med honom, han åt ingen frukost hemma eftersom att han äter det på dagis vid 7.30.

Jag och Cassandra spenderade dagen med mys och bus och hon tyckte nog om att få ha mamma för sig själv <3
Gubben kom ner och frågade oss på förmiddagen om vi ville följa med honom och chefen på fika så det gjorde vi och det var lika trevligt som vanligt, har ju blivit som en vana att gå upp och hålla dom sällskap under fikat.
Gubben slutade efter fikat så det var skönt att få ha honom hemma =)

Vi var hemma och latade en stund och sedan ringde dagis och talade om att Martin hade somnat och han sov ca 1h så det kändes bra att han var så avslappnad att han kunde somna där för första gången.
Vid 13.00 skulle vi vara i Gamleby på bvc kontroll med Cassandra så vi åkte runt 12.30 hemifrån.
När vi kom till bvc så blev det mätning och väning, hon mätte: 72,5cm och vågen stannade på:9,400 så hon är stora tjejen nu ;)

Efter besöket på bvc så åkte vi och hämtade Martin på dagis.
Sedan bar det av hem igen.
På kvällen så kom Sara och Daniel och umgicks med oss så vi åt tacos och tog varsin öl sedan såg vi på film så det var en mysig kväll!


Lördag:
På lördagen åkte vi på Loftahammars utställningen med Daniel och Sara och det var jätte trevligt!
Martin gillade traktorparaden och motorcyklarna ;)
Vi gick mest runt och tittade på allt och så mötte vi barnens farfar som gick med oss nästan hela tiden, mycket trevligt!
Sedan satte vi oss vid en liten lekplats där Martin lekte med farfar och hade jätte skojigt!
Sedan bjöd svärfar oss på pizza och det var jättegott så Tack så mycket ;)

Sen gick vi några varv runt marknadsstånden och kikade och så efter en stund såg vi på molnen att regn var på G så vi drog oss sakta men säkert mot bilarna för att åka, vi skulle följa med Sara och Daniel hem men först åkte vi hem till oss och hämtade lite saker och sedan bar det av till Skrickerum.

Väl framme där så latade vi oss i soffan och pratade och sen såg vi på film och barnen var jättesnälla och lekte runt och hade skoj så det kändes bra!

Sedan bjöd Daniel oss på varsitt glas whiskey, gillar det inte så värst men det var helt okej ;)
sen blev det mat, makaroner och köttbullar och det var mums!

Sen kollade vi nog mer på film, minns inte riktigt vad vi hittade på, lite glömsk ibland ;)
Runt 22.00 var vi nog hemma iallafall tror jag och då blev det nog sängen.


Söndag:
Igår (söndag) så städade vi lite här hemma för barnens mormor med familj skulle komma och fira Martin eftersom att dom inte kunde på torsdagen.
Dom kom runt 12.30 så det var kul att ha dom här =)
Vid ca 13.15 kom Daniel och Sara för dom ville ju också få god fika och kaffe ;)
Efter en stund blev det världens åskoväder här och blixten slog ner här ute igen så vi blev utan ström!
Men vi hade ju folk omkring oss så det var ju bara att prata på ;)

Vid ca 15.00 åkte gästerna hem.
Runt 16.00 begav vi oss till Daniel och sara för vi skulle umgås även då.
När vi kom dit så såg vi på film och sedan så lagade jag mat där, jag gjorde: ris, kyckling och hemmagjord currysås och det blev helt okej =)
Någon glömde att salta riset bara....var det jag? inte då, eller hur sara? =p
Sedan blev det en massa prat och prat och mer prat och vi hade väldigt trevligt!
Inte så ofta som man umgås med dom men denna vecka blev det: Torsdag, fredag, lördag och söndag =)
Får se när nästa gång blir ;)
Vi var hemma runt 22.00 på kvällen och Martin var så trött så han bäddades ner och somnade utan problem, cassandra matades och var uppe en liten stund men sen var hon så trött så hon fick sova hon med.
Sen så somnade även vi =)


Måndag:
Idag vaknade Cassandra vid 6.20 så jag matade henne och sedan tog jag upp Martin och bytte blöja och klädde honom eftersom att han skulle till dagis idag.
Cassandra somnade om som tur var så när gubben åkte iväg med Martin vid 7.00 så lade jag mig i sängen igen, när jag nästan somnat så ringer gubben hmm....
Men jag somnar om efter en stund men vid 8.00 vaknar Cassandra så jag ger mig upp MEN när jag kommit upp så har hon somnat IGEN!
Så då satte jag mig här och vid 8.30 så vaknade hon igen så nu är hon här hos mig och pillar på datorn så det tar en stund att skriva detta inlägg vill jag lova! =p
Nu ska jag och Cassandra baka bröd så hej på er!

Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

nominera din blogg hos mej så kanske just din blogg vinner titeln Veckans Blogg :)

2009-08-31 @ 12:08:12
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Manilla, mamma till Liam

tack tack :)

Haft en bra dag ?

kram

2009-08-31 @ 19:31:22
URL: http://maanilla.blogg.se/
Postat av: Sara

tack för alla de trevliga dagarna:)men nästa gång hoppas jag att saltet finns med i riset:D Ja du jag undrar vem det var som glömde saltet, uppenbarligen inte du och inte jag:). Måste vara nån av grabbarna i så fall:D. Fast vi alla vet ju vem det va eller hur;)kramkram

2009-08-31 @ 22:43:54
URL: http://saraskrickerum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0