090701--090702 Västervik----Varmt!

090701 Onsdag

Igår (onsdag) åkte vi till Västervik för att handla och jag kan tala om att det var varmt i bilen när vi skulle sätta oss i den efter att den stått mitt i solen hela dagen!
När vi kom till Västervik så handlade vi för 3 veckor framöver så det var skönt att ha det överstökat.
Sen åkte vi till Corner för att äta och det var jätte gott, tog chickybits menyn med chickennuggets, pommes, currydressing och sallad Mumsigt, sen var jag Mätt!
Martin och Cassandra delade mer eller mindre på en kiddicorner och det tyckte dom var jätte gott!
Men dom smutsar ju ner en Hel del när dom äter så det blev lite städning innan vi gick (gubben som städade efter dom faktiskt)  =)

Sen åkte vi till mekonomen och köpte en lampa till bilen som hade gått sönder plus att gubben inte kunde låtabli att köpa någon hink med massa bilrengöringsmedel med vax och grejer.....
Sen åkte vi hem!
När vi kom hem så rengjorde jag kylskåpet lite grann sen plockade vi in alla varor.
Sen satte vi oss ute i trädgårdsmöbeln och pratade lite och gubbarna höll på med bilen så jag lekte med barnen.
Sen bestämde dom sig för att vaxa bilarna så då hängde jag och barnen på eftersom att det är så lååååångtråkigt att alltid sitta själv här hemma.... eller utanför..... jobbigt att inte ha körkort, om jag hade det skulle jag Aldrig vara hemma!
Skulle åka ut till stranden med barnen, lekplatser och hälsa på folk!
Har kommit fram till att man känner sig mer och mer osocial av att bara sitta hemma och inte träffa folk...
Förr sa folk Alltid åt mig: Sofia tyst! eller Pratar du ALLTID? hmm... eller: Pratar du FORTFARANDE??!!
Nu förtiden är jag nog mest bara tyst... Jag tror jag måste ut och umgås med folk lite mer så man inte blir stum eller bara kan prata "gaga-språk"  Jag har tappat talförmågan helt enkelt!  =p

Iallafall så följde jag med gubbarna upp till verkstan´ och tittade på, inte så kul men bättre än att sitta hemma och glo!
Martin gillade att vara med iallafall =)
Cassandra satt i bagagen och lekte, det var skoj tyckte hon! =)
Jag tittade bara på och sprang och jagade på Martin som smet ibland eller hittade olja mm mm att leka med och så fick jag vagga på Cassandra titt som tätt eftersom att hon var så trött men jag ville hålla henne vaken så hon kunde lägga sig för natten runt 18.00.
Åh jag vill bli bilmekaniker!
Det visste ni inte om mig va? =p
Min stora dröm faktiskt!
Älskar att fixa med bilar och vara med och lära mig!
Kanske det blir en egen bilverkstad i framtiden?
Jag kan se det framför mig, en STOR rosa skylt: SOFIAS BILVERKSTAD låter väl bra va? =D
Fast som tjej kanske man inte skulle få så många kunder för "tjejer kan ju inget om bilar" bullshit!  Man kan om man vill!
Eller så blir det tvärtom, "oh, coolt, en tjej som driver bilverkstad!"  =D
Jaja, mina drömmar förblir nog drömmar, men man ska aldrig sluta hoppas!

Oj, vad jag börjar skriva om en massa annat hela tiden, kommer ju av mig ;)
Ja just det här var vi: Vi var vid verkstaden för att vaxa/tvätta bilar ja!
Efter en liten stund så började det åska och strömmen gick ibland men bara för en kort stund.
Vi bestämde oss för att gubbarna skulle fortsätta med bilarna senare eller någon annan dag (det blev en annan dag) sen gick vi ner till huset och jag matade Cassandra och bytte blöja på henne, sen var det nattnatt för henne och hon somnade snabbt.
Sen gick jag ut till gubbarna och Martin så vi satt i trädgårdsmöbeln och tittade på blixtrarna och lussnade på åskan och det var jätte mysigt, Martin tyckte det var häftigt med blixtrarna!


Blixtrarna var rosa och jättefina, lite häftigt =)

Senare när åskan kom allt närmare så gick vi in för regnet kom också, så vi satte oss i soffan och pratade lite sen gick gubbarna ut och gjorde ladugården medans jag fixade med "Veckans Blogg" här på bloggen och Martin satt och tittade ut genom fönstret på när gubbarna höll på i ladugården.
Sen av någon anledning när dom kom in så hamnade vi allihop i köket, på golvet! Så vi satt där och pratade eller jag satt på en stol smart som jag var ;)
Senare satte vi oss vid tv:n och tittade på "Min stora kärlek" på 4:an och den var jätte bra/kul!
Sen kom min far hit och hämtade lillebror som skulle ner dit och hjälpa dom med skörden.
Sen var nog klockan runt 23.30 när vi försökte lägga Martin men han ville Inte sova så han gick och väckte lillasyster sin och mös med henne så då fick gubben försöka få Martin att sova medans jag fixade en nappflaska till Cassandra så hon kunde somna om sen och det gjorde hon och även Martin somnade efter mycket om och men.
Sen blev det sängen för mig vid 00.00 sköööönt!
Gubben min envisades med att sitta uppe en timma till (pucko!) dumt gjort för idag var han trött!
Att han aldrig lär sig ;)
Men jag älskar honbom otroligt mycket ändå! =D





090702 Torsdag

Idag (torsdag) så har vi nog inte hunnit med så mycket mer än att ätit frukost, byttblöjor och varit ute en stund i solen och guuu så varmt det var redan vid 07.30 imorse, 21grader!
Plus att man svettades redan då!
Lustig klet-värme!
Men man ska inte klaga, snart är det jul igen och kallt!
Nu ska jag gå ut i solen med Martin, just det jag måste ju berätta en sak från igår!
 Jag och min bror gick ut för att röka och då ville Martin med ut så självklart fick han det, då var klockan runt 21.00.
Det första Martin gjorde när han klev ut genom dörren var att springa upp till sin pool så tommy (lillebror min) följde med Martin och stall sig med fötterna bara i pollen och då ville Martin i så han dök i! Ja, han dök bokstavligt talat i med hela sig under vattnet och så kom han upp till ytan och gapskrattade! haha!
Han är så söt, saken var den att han hade body och blöja på sig när han dök i! =)
Det hade regnat ca 20-30min innan vi gick ut så det var lite små kallt med men Martin älskade att bada! =)

Nu kära läsare ska jag bege mig ut i solen med min son, Cassandra ligger och sover så det får hon fortsätta göra ;)
Ha en kanondag nu!

SoFiA

Kommentarer
Postat av: unzip.se

intressant blogg!!!



sommarens snyggaste trosor kallingar



till bäst pris



unzip.se

2009-07-02 @ 10:10:46
URL: http://www.unzip.se
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

Kikar in! säger hej och hoppas du mår bra!

2009-07-02 @ 11:23:35
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: lussan

jag tror du skulle f massa kunder.... många tjejer skulle nog komma till dig bland annat :D o visst d e dökul o hålla på med bilar :D

2009-07-02 @ 11:26:39
URL: http://pieps.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

åh kul att du gillar dem.. Händer hos dig då ?

2009-07-02 @ 12:09:04
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

ååh hihi..ja det beror på..200 ungefär..åh jag designar tills beställaren är nöjd

2009-07-02 @ 13:06:28
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

va kan du betala då `?

2009-07-02 @ 13:18:14
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Nadja - Hon från Klass 9A

Bra blogg :)

2009-07-05 @ 19:44:56
URL: http://barbienadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0