090704----090705

090704 Fredag

Igår (fredag) så började vi dagen med att lata oss framför tv:n, skönt!
Sen någon gång på förmiddagen så åkte vi ner till Viken till ett par kompisar (http://peeweejasmine.blogg.se/) för vi skulle ner och kika på karnebåtfestivalen som var där.
Först så gick vi upp till Jasmines och Jacobs lägenhet och pratade lite, mycket folk var det i den lilla lägenheten ;)
Sen begav vi oss ut och vi började ta ut barnvagnen som stod i bilen och vad händer då? För det händer ju alltid nånting!
Jo, det är punka på ena framhjulet på vagnen!
Gubbarna började leta efter någon pump men Nej det fanns ingen, så vad gör man?
Jo man skiter i det och tar vagnen ändå med helt platt framhjul som nästan glider av fälgen så fort man svänger :p

Det var jätte varmt att gå där nere på festivalen men det var skönt ändå.
Fanns massa karuseller och grejer men var inte på humör för nått sånt, var rätt trött...
Gubbarna försökte plocka upp gosedjur till oss tjejer med en sån där klo men det gick inge vidare för dom men gulligt att dom försökte iallafall <3
Efter ett tag så gick vi uppåt mot deras lägenhet igen och guuu så varmt det var på hemvägen!
När vi kom upp vid lägenheten så satte vi oss ute en stund och Jacob och Martin försvann genast in till dagiset där och lekte och man hörde dom skrattandes i lång väg, så härligt! Var skönt att slippa springa efter honom hela tiden med för det brukar ju va jag som får jaga barnen, gubben min är lite lat ibland =p
Sen efter ett tag så åkte vi hemmåt för gubben min skulle göra ladugården och sen skulle vi till svärfar efter det.

När vi kom hem så sov Martin så han satt kvar i bilen (med dörrarna öppna) och sov, jätte trött var han!
Cassandra och jag satt och mös lite, sen gjorde vi oss iordning för kvällen och barnen fick ha sina nya tröjor som vi köpte i Viken, på Martins stod det "Tycker du att jag är tuff? Då skulle du se min pappa" och på Cassandras stod det "Tycker du att jag är söt? Då skulle du se min mamma" gulligt va? =)
Cassandras tröja var röd och Martins svart.

Iallafall så åkte vi runt 17-tiden, eller vi fick skjuts av Tommy Göransson så gubben min skulle få dricka lite öl på kvällen, himla snällt! =)
När vi kom dit så blev det lite prat och vi träffade gubbens syster som var där på besök, trevligt trevligt! =)
Sen fick jag ett glas med en blandning av vin och sprite med isbitar i, supergott!
Sen blev det mat och några öl under kvällen och Martin badade i poolen och hoppade på stora studsmattan medans Cassandra mest sov under kvällen trött som hon var :)
Vi åkte hem runt 22.30 så vi stannade inte så länge eftersom att barnen behövde få komma hem och sova och Cassandra somnade som en stock på vägen hem och det gick inte ens hålla henne vaken medans Martin höll sig vaken hela bilresan men somnade som en stock hemma med en gång <3



090705 Lördag

Idag (Lördag) har vi städat en massa och så har jag legat på soffan och slöat mycket och Martin och gubben har jobbat lite grann, jätteskoj tycker Martin när han får vara med och jag och Cassandra satt ute i trädgårdsmöbeln och busade en massa och Oj vad hon skrattade =)
Nu ska jag lata mig, orkade igentligen inte blogga idag men kunde inte låta bli hehe...

SoFiA

Kommentarer
Postat av: Sofia

tror du skrev lite fel där på datumen.. idag är de nämligen söndag =) hihi för en gångs skull har ja rätt på dag brukar oftast anars blanda ihop dagarna haha :D hoppas allt är bra? måste ses snart! puss

2009-07-05 @ 20:51:48
URL: http://mammaiia.blogg.se/
Postat av: Jasmine

men du lilla vänn:) de är söndag idag den 5e hihi:)

2009-07-05 @ 20:51:51
URL: http://peeweejasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0