090708 Dropp dropp dropp...

090708 Torsdag

Idag har vi regn, massor med regn!
Inget vidare sommarväder det här men det går nog över så småningom.

Solen har tagit många semestrar i år, allt för många!
Så nu hör du solen, Kom tillbaks!
Om den bara hade lyssnat ;)


Idag vaknade vi runt 8.00, gubben klev upp för att gå ut och jobba medans jag och barnen klev upp för att göra morgon syslorna, byta blöjor, påklädnad och frukost.
Efter frukosten så klädde jag på barnen varmare kläder och en liten mössa på Cassandra eftersom att det regnade och blåste sådant ute, Martin hade ju luva på sin jacka.
Vi skulle alltså gå ut :)

Vi gick ut och oj vad kul tyckte Martin när han fick stampa lite i vattenpölarna med sina fina gummistövlar och sedan gapade han så att regnet kunde regna i munnen hihi Kul!
Cassandra blinkade mest när regnet träffade henne i ansiktet =)

Vi gick upp mot ladugårdsplanen och gubben min mötte upp oss med traktorn, så vi hoppade in hela familjen och åkte för att lasta av balar och sedan hämta fler ute på gärdet.
Barnen tycker det är riktigt kul att åka traktor!
Jag fick mest ont i röven av att sitta på pasagerarsätet!

Sedan började barnen att bli trötta och Cassandra somnade nästan så gubben körde ner oss till huset så jag kunde gå in och lägga Cassandra i sängen och hon somnade med en gång <3
Martin ville vara vaken så vi satte oss framför tv:n och mös när regnet smattrade mot rutorna, Mysigt!


Nu ligger båda barnen och sovar, Martin gick och lade sig själv i sin säng och jag hörde hur han snarkade när jag nyss gick in med Cassandra <3



SoFiA

Kommentarer
Postat av: Nanna Nilsson

God afton ,"skitfin" traktor tycker min Joakim 8 år Kram

2009-07-09 @ 21:51:26
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0