090711 <3

090711 Lördag

Tjohej tjoho på er!

Igår åkte jag iväg till Fårhult runt 16.00 tiden, jag skulle ner och träffa mina syskon och en gammal barndomskompis vid namn Jony och hans flickvän Clara.
Senare på kvällen kom min storebrors nya flickvän Lucie, visste vem hon var sen innan och var lite skeptisk till att träffa henne igen men hon har förändrats en del och blivit lite trevligare så det var ju positivt.


Gubben min gav mig ju barnledigt så han tog barnen själv och lät mig ut och festa lite, var meningen att han skulle ha följt med men det fanns Ingen som kunde vara barnvakt så det var lite synd att han inte kunde vara med men nästa gång dom kommer ner så hoppas jag att vi ska kunna åka ner båda två.


Iallafall så gick jag och lillasyster Linnéa bort till huset där vi skulle spendera kvällen och när vi kom dit så var alla grabbarna påväg till grusgropen för att köra Läs leka med sina motorcyklar så vi gick in i huset, letade efter Clara som skulle vara där men hittade henne inte så vi letade fram varsitt glas och blandade oss varsin drink och satte oss och spelade lite kort.
Efter en stund blev det så varmt i huset så vi bestämde oss för att sätta oss ute men innan vi gick ut så bestämde jag mig för att ta en runda och leta efter Clara och när jag letade på nerevåningen så hittade jag henne sovandes så vi smög ut och satte oss så hon fick sova vidare.


Efter en liten stund bara så dök grabbgänget upp och vi pratade lite sen kom även Clara ut och då satt vi där allihopa och pratade gamla minnen osv...
Sen när solen började smita bakom ett träd så gick vi in i värmen och satte oss, där blev det musik och kortspel och en massa prat.
Runt 21.00 kom Tobbes flickvän så då gick vi ut en stund och pratade sen blev det för kallt för att vara ute så då blev det marchs in!

Jag och lillasyster blev skjutsade hem av lillebror på motorcykeln runt 2.30 på natten och det var liiite trångt att åka alla tre men det gick, kylan var värre brrrr!
När vi kom hem till min far där vi skulle sova så gick vi och lade oss med en gång och jag somnade som en stock och det gjorde även lillasyster som snabbt började snarka i sängen över mig =)




Runt 9.00 på morgonen så pratade jag med gubben min och sa att dom kunde komma om dom ville sen gick jag upp, klädde på mig och satte mig i soffan.
Efter ca 40min så kom dom och det var Såååå härligt att få se barnen igen och pussa o krama en massa på dom! <3
Vi satt och pratade en stund sen bjöd pappa på kaffe så vi stannade en stund innan vi begav oss hemmåt.


Väl hemma så hade vi ingen ström i kylskåp och frys, trodde först att åskan hade haft sönder dem men det fixades som tur var, dom hade haft Rejält åskväder här imorse!
Sen vi kom hem har vi inte gjort så mycket, vi har ätit hamburgare med bröd till lunsch och så har jag fått sova en stund medans gubben och barnen var ute sen pratade vi med barnens farmor över webbkameran, Trevligt! =) 
Nu gör vi kyckling som legat i marinad i tre dygn så det blir nog Smaskens!
Barnen har lagt sig för natten så nu väntas nog en lugn och skön kväll.

SoFiA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0