090728 Vilken natt!

090728 Tisdag

Okej, nu ska jag försöka att sammanfatta denna natt lite smått, phu!
Det började med att vi gick och lade oss runt 22.30.
00.30 vaknar Cassandra, jag stoppar om henne och hoppas på att hon ska somna men det gör hon inte, hon skriker lite förtvivlat så jag hämtar henne så hon inte ska väcka Martin.
Jag lägger henne inne hos oss och känner att blöjan är väldigt blöt så jag gick och hämtade en ny och bytte på henne i sängen.
Jag försökte på nytt att bädda om henne i sin säng men hon somnade inte denna gång heller...

Kl: 1.00 håller Cassandra på att somna men då ligger gubben och vrider och vänder på sig så sängen knakar och rör sig..
Cassandra vaknar alltså till och vill inte somna, eller hon ville nog men kunde inte.
Efter bara en liten stund så stiger gubben upp, han talar om att han har jätte ont!
(han har haft en fruktansvärd värk i mage och ryggen hela dagen igår, han trodde att det var njurarna som värkte).
Han gick som sagt upp ur sängen, kom och lade sig efter en stund och så upp igen, han hade jätte ont!
Så som ni förstår så somnade varken Cassandra eller jag...

Måste säga att jag tycker Martin var enormt duktig som inte vaknade en endaste gång under natten trots allt prat och spring i huset osv, så det var jätte skönt att han lyckades sova iallafall! <3

Ja, efter en stund så hade gubben så förbaskat ont så han ringde sjukvårdsupplysningen, han beskrev smärtan och dom tyckte att det lät som han hade njursten i gallan....
Han skulle ta två¨panodil och lägga sig igen men gick inte smärtan över/blev värre eller om han skulle få feber så skulle han åka till akuten direkt.
Klockan 2.30 på natten tror jag det var som han bestämde sig för att åka in till akuten för att han hade sånna smärtor så han for iväg och jag har inte hört ett ord sedan dess....ingenting.....Orolig!

Men jag och Cassandra lyckades somna tätt intill varandra runt 4.00 och vid 5.30 vaknade hon och ville inte somna om, jag slumrade nog till ett par gånger medans vi låg och mös men bara sådär snabbt sen vaknade jag och sa till mig själv: -Inte sova inte sova inte sova!
Men jag var så fruktansvärt trött!

Runt 6.30 vaknade Martin och kom in till oss och så talade han om med en gång att han ville ha frukost Nu!
Så då var det bara, upp ur sängen, byta blöjor, på med kläder och fixa frukost....
Efter frukosten har vi bara myst och tittat på tv....
Undrar hur man ska ta sig genom denna dag med en sån här trötthet!?

Har försökt att få tag på gubben min men hanns mob. är avstängd så jag vet absolut inte ett dugg hur det är, vad som händer osv....väldigt jobbigt att inte veta!
Jag hoppas iallafall att allt är bra <3


Hoppas också att barnen somnar samtidigt sen så jag kan passa på att sova lite jag med!

Hoppas att ni får en kanondag!
SoFiA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0