Bra dag

090720 Måndag

Idag har vi varit ute och lekt en massa, mest i sandlådan =)
Barnen har varit sams nästan hela dagen så det har varit skönt, men lite bråk har det allt varit
Martin har bitit Cassandra i fingret två gånger och dragit henne i håret lite grann men annars har
dom inte bråkat så mycket, iallafall inte som dom brukar bråka!
Syskonkärlek ;)

Efter all lek i sandlådan så var både jag och barnen fulla av sand så vi gick in
och satte oss i duschen, barnen fick bada i sin badbalja medans jag duschade (ja vi var i duschen allihop så jag hade uppsikt över dom)
Dom plaskade på ordentligt och hade jätte skoj, skrattet ekade nästan inne i duschen!

Sen åt barnen lite macka och nyponsoppa Mums tyckte dom!
Sen lekte vi lite på deras rum men efter en stund blev båda barnen så trötta så dom somnade <3
Sen städade vi hallen och tv-rummet för det såg ut som ett bomb nedslag här!
Cassandra satt i sin lära-gå-stol och åt macka så ja, ni kan ju tänka er hur mycket hon
sprang runt i den när hon åt så golvet var självklart fullt med macka och smör Kletigt värre!
Men efter att vi städat så varvade vi ner i soffan och bara mös sen gick vi ut och lekte igen!

Efter att ha lekt ute läääänge så gick vi in och satte oss framför tv:n.
Efter en stund så blev Cassandra trött och somnade igen.
Martin och jag satt och läste en bok i soffan och mös.
Sen gick han och jag ut och efter en stund kom gubben min hem, då var klockan 17.30.
När han kom hem så bytte han om och jag väckte Cassandra sen åkte vi mot Gamleby för att
handla och köpa med oss pizza hem.

Jasmine och Jacob kom efter en stund för dom skulle också beställa pizza, vi hade bestämt att vi skulle vara hemma hos oss och äta och umgås lite för det var ju sååå länge sen!
Måste ha varit iallafall två veckor sen vi sågs!
Men det var jätte trevligt att få umgås med dom igen!

Senare så kollade vi på film, eller ja, det var väl ingen som igentligen kollade på
filmen för alla tittade på när Martin och Jacob busade så vi skrattade som galningar allihop
dom hade det så himlans kul! Dom typ "spottade" på varann eller vad man ska kalla det =p
Sen gick vi ut och pratade lite och så blev det en sväng upp till garaget för att dra åt däcken
på deras bil, ja dom håller typ på att tappa däcken gämt =p

Efter en stund så hamnade vi helt plötsligt vid traktorerna!
Hmm förstår inte hur vi hamnade där?
Det räcker väl med att jag säger....Martin..... ;)

Sen fick vi syn på gubbens chef som höll på att ge djuren mat så vi gick bort till honom
och pratade lite sen tog Martin honom i handen och drog med honom mot ladugården
så Martin fick följa med och mata tjurarna så dom var borta en stund.

Sen gick vi hemmåt efter en stund och så plockade vi fram chips, ostbågar och dip och fortsatte kolla på
filmen men vi pratade nog mest ;)
En trevlig kväll hade vi iallafall och det var skönt att få träffa dom igen!
Besök gärna Jasmines blogg http://peeweejasmine.blogg.se/


Nu ska jag fixa en nappflaska och ställa i kylskåpet och sen ska jag mysa ner mig i sängen hos
gubben min <3


Just det!
Cassandra fick sin första tand förra veckan! =)


Så nu är det tandborstning som gäller för lilltjejen med
så hon inte får tandtroll!

SoFiA

Kommentarer
Postat av: Leia

Låter trevligt! =)



Har ätit middag hemma hos pappa och har en vän på besök nu.

2009-07-20 @ 23:24:44
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det var inte HF, så nu är jag glad. :)

Blev undersökt, hade öppnat mig 1cm och

bm sa att bebisen kommer att födas inom ett par dagar. Så snart får vi våran lilla knodd. =) Thihi.



Kram.

2009-07-20 @ 23:37:21
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0